Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustasukkainen mies vai mitä tämä on?

Vierailija
29.06.2013 |

Kun aloimme seurustella nykyisen mieheni kanssa viimekesänä näihin aikoihin, sain aika pian tietää olevani raskaana. Asuimme vielä erillään ja päätimme yhdessä pitää lapsen, koska en pystynyt aborttiin. Mies pyysi usein kylään tai tuli itse minun luo, sillä asuimme aivan lähellä toisiamme.

Syksyn tullessa aloin huomata että melkein kaikki kaverini olivat kaikonneet kuin tuhka tuuleen ja kaikki aikani meni miehen kanssa. Kun halusin lähteä jonnekkin, miehen piti saada tietää minne ja kenen kanssa. Tätä en osannut silloin vielä pitää mitenkään hälyyttävänä, koska tuntui normaalilta että toinen kysyy minne olen menossa. 

Mutta talven aikaan huomasin että jotakin outoa tässä on, kun kaverini valaisi minua. Mies nimittäin kysyi aina lähtiessä minne menen ja kenen kanssa, soitteli perään jo n. tunnin päästä lähdöstä ja tenttasi koska tulen kotiin. Soittoja/tekstiviestejä saattoi tulla useampikin kappale kolmenkin tunnin kyläreissulla, ja jopa ystäväni hermostui jatkuvasta soittelusta. Kun mitään ei voitu tehdä rauhassa! Ja jos hänellä on kaverini numero, hän saattaa laittaa kaverillekkin viestiä että joko olen tulossa, jos jätin vastaamatta puhelimeen. Aina se ainainen KOSKA TULET KOTIIN? Vaikka miehellä ei ollut mitään yhteisiä suunnitelmia mielessä, saatikka viettänyt aikaa kanssani jos olisin tullut salamana paikalle. Joskus kun lähdin kaverin kanssa kaupungille, saattoi mies pian soitella perään että hän on tehnyt ruokaa, tulenko kotiin syömään. Vaikka tiesi missä olen ja että en ehkä ihan heti ole tulossa kotiin! Kerran mies soitti ja sanoi hakeneensa pitsaa, no minä sitten ajattelin lähteä kotiin kun olinkin jo nälkäinen. Kun pääsin ovesta sisään ja aloin ihmettelemään missä pitsat on, sanoi mies että hän olikin ostanut vain itselleen ja syönyt senkin jo ajat sitten! Voi jestas!

Ja vaikka olin lähtiessä sanonut minne menen, mies kysyi vielä kotiin tullessa missä olin ollut ja keiden kanssa! Ja että mitä me tehtiin ym..

Talvella aloin jo kyllästyä jatkuvaan selittelyyn ja raskauden takia oli välillä aika tuskaisaa kävellä liitoskipujen takia, jouduin oikeastaan linnoittumaan kotiin sohvalle. Ja tästähän mies oikein hykerteli onnesta! Jos joskus sitten päätin käydä jossain, niin taas kamalaa selittelyä ja joskus jouduin jopa valehtelemaan jottei turhasta tulisi mustasukkaiseksi! Mies oli aina sen näköinen ja tenttaukset kuulostivat siltä, niinkuin hän olisi epäillyt minun tehneen jotakin! RASKAANAKO MENISIN PETTÄMÄÄN? Eikö se raukka ymmärrä että tuskin kukaan edes minun kanssa olisi hässinyt sen mahan kanssa vaikka olisin maksanut! :D

Marras-huhtikuun olin periaatteessa vain kotona koska olin niin kyllästynyt jatkuvaan kyselyyn ja ''salaa epäilyyn'' mikä paistoi hänen naamasta metrien päähän. En nähnyt kavereita tai käynyt juuri missään. Vain neuvolassa, kaupassa yms.. Ja silti piti selitellä miksi kaupassakin kesti niin kauan!

Tammikuun alussa muutimme yhteen ''pakosta'', koska sosiaalitoimisto ei suostunut enää maksamaan toimeentulotukea kun periaatteessa olimme asuneet koko seurustelun ajan miehen asunnossa marraskuusta lähtien. (Mies meni siis möläyttämään tämän sosiaalitoimistolle).

Nyt kun lapsi on syntynyt, niin tilanne on vain pahentunut.. No se ei kyllä kamalan yllätyksenä tullutkaan. Mutta joudun olemaan lapsen kanssa 24/7 kotona, välillä ''saan'' oikein LUVAN KANSSA käydä kaupassa.. Vaunulenkeillä en jaksa käydä koska lapsi huutaa jatkuvasti ja koen sen hankalaksi. Jos menen jonnekkin, minun pitäisi ottaa vauva mukaan! Esim. kaverin luo jouduin ottamaan koska mies ei suostunut hoitamaan.. Mies yrittää vangita minut kotiin ihan totaalisesti kun ei ''päästä'' minnekkään. Joinain päivinä en pääse ollenkaan ulos, viimeviikolla kävin 2 kertaa ulkona ja silloinkin siksi, että piti käydä kaupassa kun mies ei jaksanut!  Välillä olen vain sanonut että nyt menen, huolehdi vauvasta. Voitte vaan arvata mikä show siitä syntyy!! Ja miljoona puhelua perään..

Nyt myös on ilmennyt että mies yrittää saada minut jäämään kotiin ''minun huomaamatta'', aina en edes tajua kun hän on niin kiero ja olen mennyt monesti ansaan! Esim. Ilmoitan että menen käymään jonkin ajan päästä kaupungilla nopeasti asioilla.. Mies saattaa aivan yhtäkkiä vaikka kutsua minut kainaloonsa sohvalle (mitä ei yleensä tee) tai yrittää tulla liehittelemään, että harrastaisimme seksiä. Ja näin ollen sitte unohtaisin koko kaupungille menon! 

Välillä sitten kun olemme harrastaneet seksiä ja olen yrittänyt nousta sängystä, että nyt pitäis oikeesti mennä. Niin mies on vaan vetänyt takaisin sängylle makaamaan ja yrittänyt ''estellä''..

Eilen olin menossa käymään matkahuollossa hakemassa pakettia ja mies kysyi että otanko vauvan mukaan. No en suostunut, josta mies suuttui ja alkoi nakella tavaroita.

Jäin kotiin sitten keskustelemaan asiasta, että enkö OIKEASTI SAA MENNÄ MINNEKKÄÄN ILMAN HÄNTÄ TAI VAUVAA? Miksi en saa liikkua yksin missään? Ja miksi pitää järjestää kamala kohtaus siitä että olen n. 20-30 min poissa kotoa ja tulen sitten takaisin! Mies alkoi raivoamaan että minussako ei ole mitään vikaa, vaan kaikki on aina muiden vika ja häntä pitää syyttää......... Anteeks nyt en kyllä ymmärtänyt? :O

Mies käyttää myöskin henkistä väkivaltaa minua kohtaan.. Nyt hän arvostelee jatkuvasti (päivittäin) ulkonäköäni. Minun pitäisi kuulemma laihduttaa ja ostaa uusia vaatteita, vaikka raskauskiloja onkin vielä aikalailla! Miten mies luulee että voin laihduttaa kun en pääse edes ovesta ulos ilman kamalaa kohtausta? Ja tuosta henkisestä väkivallasta voisin kirjoittaa vaikka kirjan, sillä siitä riittäisi kerrottavaa!

Ja voisin kirjoittaa oikeastaan vähän paremmin tätä tilannetta myöhemmin, nyt piti pikaisesti kirjoittaa ennenkuin mies tulee takaisin kotiin kyttäämään tekemisiäni..

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän toi tosta tule muuttumaan. Harmi vaan, että hän on lapsesi isä.

Vierailija
42/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahenee vielä.. muuta toiseen osotteeseen, kerro rehellisesti koko tilanne lastenvalvojalle ja sopikaa tapaamiset sitä kautta että miehenkin pitää noudattaa niitä. jos ei noudata, niin tapaamiset vähenee hänen osaltaan, muta ei pysty sitä kautta kiristämään sua ja vaikuttaan sun menoihin. tekisi niin mieli kertoa tässä esimerkki läheltä, mutta menisi liian kauan näpyttelemiseen :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakene vielä kun voit, ei ole normaalia vaan pelottavaa.

Vierailija
44/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 11:44"]

pahenee vielä.. muuta toiseen osotteeseen, kerro rehellisesti koko tilanne lastenvalvojalle ja sopikaa tapaamiset sitä kautta että miehenkin pitää noudattaa niitä. jos ei noudata, niin tapaamiset vähenee hänen osaltaan, muta ei pysty sitä kautta kiristämään sua ja vaikuttaan sun menoihin. tekisi niin mieli kertoa tässä esimerkki läheltä, mutta menisi liian kauan näpyttelemiseen :/

[/quote]

Jep, en kyllä itsekkään usko että tilanne paranee kun ei nää käytöksessään mitään vikaa :/ Äitini on aivan samanlainen ja olen lopen uupunut elämään tuollaisten ihmisten kanssa!
Olen alkanut keräämään mieheltä salaa rahaa muuttoa varten, samalla kun mies yrittää etsiä meille yhteistä isompaa asuntoa..
Mitä kannattaisi tehdä.. Sanoa suoraa että en muuta hänen kanssaan minnekkään? Tosin sitten hän yrittäisi estää minun muuttoni, jos saisi tietää jotakin.

Vierailija
45/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde heti. Hoidat muuttoasiat salaa ja pyydät apua vaikka turvakodista. Kohta se alkaa lyödä sua. Trust me.

Vierailija
46/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut tekemään kaikki salaa. Sitten osoite ja puhelinnumero salaiseksi. Hankalaa sulla tulee olemaan, kun mies voi seurata kuitenkin kotiin ja lapsen kasvaessa voi lypsää lapselta tietoa, missä asutte.

Mutta jos haluat rauhaa niin muulla tavalla et sitä saa.

Todennäköisesti joudut tappelemaan huoltajuudestakin, mies lienee sellainen, että kynsin hampain haluaa yhteishuoltajuuden ellei jopa huoltajuuden, vaikka hän voi tehdä sen vain vallan vuoksi, ei todellakaan lapsen takia.

Vierailija
47/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea sanoa kannattaako kertoa suoraan, jos yhtään pelottaa niin kannattaa jättää kertomatta ja lähteä vähin äänin turvatalon kautta varmuuden vuoksi jo pelkästään lapsen takia. joskus tuollaiset ihmiset on täysin vaarattomia fyysisesti, mutta toiset ottavat fyysisen käyttöön kun huomaa epäonnistuneen henkisessä vangitsemisessa. 

todennäkösesti uhkaa itsemurhalla lähjdettyänne, mutta 99% varmuudella ei sitä tee. saattaa tehdä itselleen jotain tietäen ettei kuitenkaan kuole, mutta sä et sitä tiedä vaan luulet että olisi voinut käydä huonosti. ei kannata mennä ansaan tässäkään tilanteessa. 

t.4

Vierailija
48/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hurjalta. Voimia sinulle.  Vaatii varmasti paljon sinulta vielänoin piene  lapsen äitinä.

Mielestäni sinun olisi varminta varmistella lähtöänne salassa. Selvittää tukia ja asuntoa ja kerätä rahaa ennenkuin puhut asiasta miehellesi. Hän yrittää varmasti estää lähtönne ja taivuttaa sinut muuttamaan mieltäsi. En toki tunne tilannettanne, mutta hyvin usein naisen yrittäessä lähteä mustasukkaisen miehen luota tulaa peliin myös fyysinen väkivalta. Ja koska olet alkanut jo valmistelemaan lähtöä salassa olet varmaan alitajunnassasi ainakin epäillyt,  että lähtönne voisi olla vaarallinen.

Parisuhteenne kuulostaa kovin kahlitsevalta. Enkä tiedä oletko onnellinen. Lisäksi tuollainen menojen rajoittaminen on sairasta ja usein saattaa johtaa fyysiseen väkivaltaan. Ole urhea ja järjestä itsesi vapaaksi ja mieti sitten miten haluat/uskallat olla mieheesi yhteyksissä.

Vierailija
49/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä muiden kanssa: pakene kun vielä voit. Tuo ei ole miltään kantilta katsottuna normaalia. Pystytkö kertomaan tilanteestasi jollekin läheiselle? Sano, että aiot lähteä vauvan kanssa, turvakoti on hyvä vaihtoehto noin alkuun. Ei mitkään keskustelut miehen kanssa tule häntä muuttamaan, se on turha toivo. Tajuat sen varmasti itsekin, minkälainen tilanne sinulla on ja mitä on parasta tehdä? Ulkopuolisen silmin katsottuna tilanteesi on kauhea, siksi en sinuna odottaisi enää pitkään lähtemisen kanssa. Tsemppiä paljon ja voimaa, sitä tarvitset! Tulehan sitten kertomaan miten tilanteesi etenee!

Vierailija
50/50 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuli vielä mieleeni, että pyydä joku päivä joku läheisesi paikalle, kun miehesi on lähtenyt esim.omille asioilleen, kauppaan tmv. Käykö hän töissä?

Tämän läheisen paikalla ollessa pakkaat itsellesi ja vauvalle välttämättömimmät tavarat ja vaatteet mukaan ja lähdette (esim.sinne turvakotiin). Ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, miten tilanteesta pääsisit muutoin, helpommin et ainakaan. Mieshän selkeästi kahlitsee sinut kotiin. Sairaalloinen mustasukkaisuus on pahimman luokan sairaus, eikä hän siitä parane.