Miehet, voisitteko lopettaa 40+ naisten neidittelyn treffipalstoilla!
Me emme tosiaankaan ole mitään neitejä. Emmekä varsinkaan neitosia. Nelikymppinen nainen on Rouva, sikäli mikäli jotain titteliä on pakko käyttää.
Ignooraan tästä eteenpäin jokaisen, joka kyselee, miten neidin viikko on sujunut.
Kommentit (53)
Samaa mieltä kuin ap! Mikään ei droppaa tunnelmaa niin hyvin kuin se, että mies kysyy "mitäs neiti tekee työkseen" tai "minkäs ikäinen neiti on?" "lähtisikö neiti treffeille, jos pyytäisin" "mikäs neidin nimi on?" "milloins neiti on viimeksi saanut miestä?".
Sitten jos pyydän olla nimittelemättä minua neidiksi, vastaus on tyyliin "no ollaankos sitä rouvia vai leskiä sitten?"
Kysymyksestä voi ihan oikeasti jättää oletetun sivilisäädyn pois. Voi vaikka kysyä, että "mitä teet työksesi?" tai "minkä ikäinen olet?"
Paisti.
Kyllä se on paras nimitys. Tai töttömöttö. Jos on oikeen kuuma emäntä niin kisu tai jopa mirri.
Edellinen oli kotka - sopi sille.
Rakkaalla lapsella on monta nimmee sano Kale vaarikin aina ja se se oli mies.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin ap! Mikään ei droppaa tunnelmaa niin hyvin kuin se, että mies kysyy "mitäs neiti tekee työkseen" tai "minkäs ikäinen neiti on?" "lähtisikö neiti treffeille, jos pyytäisin" "mikäs neidin nimi on?" "milloins neiti on viimeksi saanut miestä?".
Sitten jos pyydän olla nimittelemättä minua neidiksi, vastaus on tyyliin "no ollaankos sitä rouvia vai leskiä sitten?"
Kysymyksestä voi ihan oikeasti jättää oletetun sivilisäädyn pois. Voi vaikka kysyä, että "mitä teet työksesi?" tai "minkä ikäinen olet?"
Paljon pahemmin tuollaiset "saanut miestä" -kyselyt droppaavat kuin neidittely.
Minkä takia naiset yleensäkään tykkäävät "neidittelystä" edes nuorena? Suoraan sanottuna en pysty arvostamaan naista jolla pikkuhousut pyörii jalassa kun mies kutsuu neidiksi. Jotenkin samaan aikaan niin läpinäkyvän epätoivoista ja silti kömpelöä ja näitäkin enemmän kliseistä. Tämä on samaa luokkaa kuin joku silmänisku. Hyh että menee kylmät väreet ihmisistä jotka tällaisista eleistä syttyy, oli sitten kumpaa tahansa sukupuolta.
Neiti on todella hölmö titteli. Älkää käyttäkö aikuisten kohdalla.
Ranskassa, jos menet vähänkin parempaan kahvilaan ja olet selkeästi aikuinen, nuori tai vanha, etkä lapsi tai teini, sä olet henkilökunnalle "madame", siviilisäädystä huolimatta. ja sinua teititellään.
Vierailija kirjoitti:
Paljon pahemmin tuollaiset "saanut miestä" -kyselyt droppaavat kuin neidittely.
minulla on ollut tapana vastata noihin jotakuinkin näin: "jaa... en nyt tarkkaan muista, niitä miehiä kun on kovin harvassa, suurin osa tuntuu olevan henkiseltä iältään pikkupoikia... sattuisiko sinulla olemaan yhteystietoja jollekin miehelle, ehkä kaveripiirissäsi on sellainen, tai kaksikin?"
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa, jos menet vähänkin parempaan kahvilaan ja olet selkeästi aikuinen, nuori tai vanha, etkä lapsi tai teini, sä olet henkilökunnalle "madame", siviilisäädystä huolimatta. ja sinua teititellään.
Ranska, Saksa ja muut vastaavat sivistysmaat ovat tässä asiassa eri asia kuin Suomi.
Suomessa kukaan ei käytä tällaisia titteleitä missään yhteydessä. Ei ketään kutsuta missään tilaisuudessa neidiksi, eikä kaupassa, eikä opinnoissa, eikä töissä. Ei edes hienossa ravintolassa. Ainoa tilanne, missä Suomessa ketään kutsutaan neidiksi, on kun mies yrittää kliseisesti ja kömpelösti flirttailla.
Siksi 'fräulein' ei Saksassa kuulosta yhtään niin pahalta kuin neidittely Suomessa; sillä kun on edelleen muukin merkitys kuin "hei nuori nainen näytät seksikkäältä ja työntyisin mielelläni pilluusi"
Neidiksi tai tytöksi kutsuminen on kohteliaisuus. Minä nimenomaan lämpenen enemmän juuri niille miehille, jotka kutsuvat neidiksi tai tytöksi ja siis olen 54v nainen. Koska se nimenomaan on kohteliaisuus. Haluan edelleenkin tuntea olevani neitonen, mitä siis en ikäni puolesta tietenkään ole. Mutta jos mies näitä termejä käyttää niin 100% pisteet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naiset yleensäkään tykkäävät "neidittelystä" edes nuorena? Suoraan sanottuna en pysty arvostamaan naista jolla pikkuhousut pyörii jalassa kun mies kutsuu neidiksi. Jotenkin samaan aikaan niin läpinäkyvän epätoivoista ja silti kömpelöä ja näitäkin enemmän kliseistä. Tämä on samaa luokkaa kuin joku silmänisku. Hyh että menee kylmät väreet ihmisistä jotka tällaisista eleistä syttyy, oli sitten kumpaa tahansa sukupuolta.
Mikä sut sit sytyttää? Excel?
40+ naisoletettu ei ole miehelle, ei neiti, ei rouva, vaan näkymätön.
55+ miehille saattaa olla neiti tai rouva sitten taas.
Neideistä puhuvat ne teidän tasoisenne miehet eli yli 55v. Omaikäisenne nelikymppiset katselee kolmekymppisiä joten älkää peljätkö, emme tule teitä neidittelemään.
Mies 41v
Vierailija kirjoitti:
Neideistä puhuvat ne teidän tasoisenne miehet eli yli 55v. Omaikäisenne nelikymppiset katselee kolmekymppisiä joten älkää peljätkö, emme tule teitä neidittelemään.
Mies 41v
olen nelikymppinen ja minua neiditteli 33 vuotias mies. neidittely-ympäristö oli nimenomaan deittiympäristö. tästä oon jokunen vuosi aikaa, nyt sitten deittailen miehiä vain toisella tapaa, ei kiinnosta enää nettideittien tarjonta
Ota rennosti, älä jännitä. Elät mukavampaa elämää kun et viilaa pilkkua ja katsot sinne sanojen taakse, sanat ovat vain sanoja. Oletko mieluummin aina oikeassa vai onnellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinkku ole neiti?
Naimisissa on rouva?Aloituksesta päätellen olen väärässä ja hölmö.
M
Myös naimattomia iäkkäämpiä tai korkeassa asemassa olevia tituleerataan yleensä rouviksi. Ei armeijassakaan ole "neiti kersantteja" eikä naimatonta naispresidenttiä kutsuta "neiti presidentiksi".
Katsotaan sitten kun joku neiti valitaan pressaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Mikään ei droppaa tunnelmaa"
paitsi ehkä anglifeeraaminen tuolla tavoin
Mä en taas yhtään lämpee naikkoselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 41v
olen nelikymppinen ja minua neiditteli 33 vuotias mies. neidittely-ympäristö oli nimenomaan deittiympäristö. tästä oon jokunen vuosi aikaa, nyt sitten deittailen miehiä vain toisella tapaa, ei kiinnosta enää nettideittien tarjonta
Tuossa juuri muutama viesti sitten kirjoitinkin, että sanan 'neiti' merkitys on Suomessa nykyään suunnilleen "hei nuori nainen näytät seksikkäältä ja työntyisin mielelläni pilluusi".
Kai ymmärrät, että mies voi käyttää tuota myös vanhempaa naista kohti, tarkoittaen täysin samaa kuin nuoremmallekin naiselle, eli että kehun sinua tässä nyt seksikkääksi nuoreksi naiseksi niin voitaisko me mennä paneen siitä hyvästä?
Vierailija kirjoitti:
Ranskan valtio on lopettanut mademoiselle-termin käytön kokonaan.
Mitäs se pikku-neiti siellä piipittää?