Minkälainen Katinkullan saunamaailma ennen oli?
Käytiin siellä jouluna 2016 ja siellä oli miesten- ja naistenpuolet erikseen. Oliko siellä oikeasti ennen sekasaunat joissa oltiin alasti?
Kommentit (29)
Siellä juotiin, siellä nuszittiin...
Vierailija kirjoitti:
No ei taatusti ollut sekasaunaa. Oikeille uimareillekin oli ainakin yksi allas, mutta suurin osahan näistä on leikkialtaita lapsiperheille. Kunnon uimahalli oli Vuokatissa oikeaa untiharjoittelua varten.
Oletko käynyt? Jotkut sanoi että siellä oli.
Ainakin vuosituhannen vaihteessa oli sukupuolille yhteinen saunamaailma, jossa oli erilaisia saunoja ja porealtaita. Siellä oli uimapuvut kielletty.
Kyllä oli sekasaunat, ihan tyhmää kun sekin pilattiin tuolla erittelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vuosituhannen vaihteessa oli sukupuolille yhteinen saunamaailma, jossa oli erilaisia saunoja ja porealtaita. Siellä oli uimapuvut kielletty.
Oli vuonna 2012 mutta en tiedä milloin poistettiin. Ehkä iha hyvä ku jokunpervpsetä siellä kuitenki tuijottelis mua sielläz
Olen kahdesti käynyt yläasteikäisenä (nyt 34v) ja silloin saunamaailmassa oli sekasaunat. Oli myös uimapukukielto saunoissa, mutta moni silti piti uikkarit päällä, myös minä. Toisinaan siellä kävi työntekijä vahtimassa ja muistuttamassa, että uikkarit pois saunaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahdesti käynyt yläasteikäisenä (nyt 34v) ja silloin saunamaailmassa oli sekasaunat. Oli myös uimapukukielto saunoissa, mutta moni silti piti uikkarit päällä, myös minä. Toisinaan siellä kävi työntekijä vahtimassa ja muistuttamassa, että uikkarit pois saunaan mennessä.
Mun äitikin on 34v eikä hän koskaan kertomut tämmöisestä. Ihme pimittäjä.
Ella14 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli vuonna 2012 mutta en tiedä milloin poistettiin. Ehkä iha hyvä ku jokunpervpsetä siellä kuitenki tuijottelis mua sielläz
Tulee vähemmän kirjoitusvirheitä, jos et pidä munaa kädessä kirjoittaessasi. Ella14 = Jorma57 taas.
Vierailija kirjoitti:
No ei taatusti ollut sekasaunaa. Oikeille uimareillekin oli ainakin yksi allas, mutta suurin osahan näistä on leikkialtaita lapsiperheille. Kunnon uimahalli oli Vuokatissa oikeaa untiharjoittelua varten.
Kyllä oli. Kävin itsekin. Jos jonkun ainoa mahdollisuus nähdä alastomia vartaloita on mennä kylpylän saunaosastolle, niin aika säälittävä tapaus on.
Viitisentoista vuotta sitten saunamaailmassa oltiin alasti, me ainakin käytiin sellaisella vuorolla jossa oli pelkästään naisia. Taisi siis olla erikseen naisten ja miesten vuorot, ja loppuaika molemmille avoin.
On ollu sekasaunat ja sitten saunamaailma pilattiin. Nykyään on taas sekasaunat, mutta uikkarit saa olla päällä.
Vierailija kirjoitti:
Juntti.
Vierailija kirjoitti:
Ella14 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee vähemmän kirjoitusvirheitä, jos et pidä munaa kädessä kirjoittaessasi. Ella14 = Jorma57 taas.
Sääki varmaa semmone ku nii kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntti.
Aika rumasti sanottu. Ei kaikki tykkää olla alasti vieraiden vastakkaista sukupuolta olevien kaa. Minuaki tyttönä vähän jännittäis että tuijittaakp joku pervosetä
Vierailija kirjoitti:
Viitisentoista vuotta sitten saunamaailmassa oltiin alasti, me ainakin käytiin sellaisella vuorolla jossa oli pelkästään naisia. Taisi siis olla erikseen naisten ja miesten vuorot, ja loppuaika molemmille avoin.
Minua kyllä tyttönä ahdistaisi tuommone mutta ehkä jotkut pitävät
Vierailija kirjoitti:
On ollu sekasaunat ja sitten saunamaailma pilattiin. Nykyään on taas sekasaunat, mutta uikkarit saa olla päällä.
No eikös se ole ihan hyvä että jokainen saa päättää miten tekee? Esim teineillä saattaa olla helpompaa
Ella14 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös se ole ihan hyvä että jokainen saa päättää miten tekee? Esim teineillä saattaa olla helpompaa
Entisessä hyvässä saunamaailmassa käynti oli vapaaehtoista, eikä kukaan kieltänyt pyyhkeeseen kietoutumista. Koko muu kylpylä oli (ja on) tekstiilialuetta.
Vain naisille oli viikossa muutama tunti, jolloin miehiltä oli pääsy kielletty. Vain miehille -aikoja ei ollut.
Uimapukuvapaa vyöhyke on loistava idea: Tiukkapipoiset/-nutturaiset pysyivät poissa, aikuinen, rento ja rauhallinen tunnelma. Vertaa kylpylän muun puolen melu ja ahtaus kun porukkaa ja lapsia paljon.
Alastomuuteen tottuu hyvin nopeasti. Jos keski-eurooppalaiset pystyvät siihen, suomalaistenkin tulisi.
Vanha hyvä saunamaailma kuopattiin kesällä 2013, eipä ole ollut motivaatiota vierailla ao. kylpylässä yli kymmeneen vuoteen.
Mukavia muistoja kuitenkin, aikuisten rauhallinen rentoutumispaikka oli aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Erillistä miesten vuoroa Katinkullan saunamaailmassa ei ollut, jostain syystä;)