Miehet, voisitteko lopettaa 40+ naisten neidittelyn treffipalstoilla!
Me emme tosiaankaan ole mitään neitejä. Emmekä varsinkaan neitosia. Nelikymppinen nainen on Rouva, sikäli mikäli jotain titteliä on pakko käyttää.
Ignooraan tästä eteenpäin jokaisen, joka kyselee, miten neidin viikko on sujunut.
Kommentit (53)
Hyvä tietää, ettei tarvi neitiin aikaa tuhlata sen enempää.
Eikös sinkku ole neiti?
Naimisissa on rouva?
Aloituksesta päätellen olen väärässä ja hölmö.
M
Neiti on neiti vaikka satavuotiaana. Rouva voi olla vaikka parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinkku ole neiti?
Naimisissa on rouva?Aloituksesta päätellen olen väärässä ja hölmö.
M
Myös naimattomia iäkkäämpiä tai korkeassa asemassa olevia tituleerataan yleensä rouviksi. Ei armeijassakaan ole "neiti kersantteja" eikä naimatonta naispresidenttiä kutsuta "neiti presidentiksi".
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinkku ole neiti?
M
Neiti on ennen muuta nuori, naimaton tyttö. Naimisissa/avoliitossa oleva on rouva, eikä rouvasta enää muututa neidiksi vaikka tulisi ero. Myös keski-ikää lähestyvä nainen on rouva, oli sitten naimisissa tai ei. Vanhempi nainen on neiti vain, jos hän haluaa vanhakantaisesi korostaa olevansa naimaton (vanhapiika).
Jos ei ole koskaan ollut naimisissa, on neiti. Naimisissa oleva tai naimisissa ollut on rouva.
Neidittely on kyllä ärsyttävää. Neitokaisittelu on ällöä, ja rouvittelu... noh, todella outoa. Iästä riippumatta.
Kuka edes käyttää titteleitä deittipalstalla? Vai onko naisillakin tapana kysellä "herran" kuulumisista?
Nimitys ”vosu” sopii sekä neidin että rouvan sijaan.
Neiti aloittaja ottaa nyt ihan rauhallisesti vaan.
Wtf?? En minä ainakaan halua, että minua rouvitellaan!
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinkku ole neiti?
M
Neiti on ennen muuta nuori, naimaton tyttö. Naimisissa/avoliitossa oleva on rouva, eikä rouvasta enää muututa neidiksi vaikka tulisi ero. Myös keski-ikää lähestyvä nainen on rouva, oli sitten naimisissa tai ei. Vanhempi nainen on neiti vain, jos hän haluaa vanhakantaisesi korostaa olevansa naimaton (vanhapiika).
Avoliitossa oleva ei ole rouva.
Oon neiti! En oo koskaan ollu naimisissa enkä menossakaan.
Minua saa rouvitella. Olisin otettu! :)
N46
Turha kutsua vanhaksipiiaksi tai ikäneidoksi. Main biatch ikuisesti!
Käykö naaras? Rouva on jotenkin vanhanaikainen. Miten narttu? Käykö se?
Ihmettelin ku yksi suuttu siitä. Mä oon uros ja miksei nainen sit vois olla naaras?
Miettikää miten kammottavan RUMA sana rouva on. ROUVA. HYI. Neiti on nätti eikä edes alentava, kuten tyttö.
Joo, toi on jäätävää ja ihmettelen mistä se tulee. 🤣 Neitiä pahempi on vain neitokainen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, toi on jäätävää ja ihmettelen mistä se tulee. 🤣 Neitiä pahempi on vain neitokainen.
Kaikista pahin on neitsykäinen!
Minua voi ihan vaan sinutella. Neidittely tai rouvittelu on kuin jostain Suomi-filmistä.
Siviilisäätyni on eronnut, mutta sitä ei tarvitse puhutellessa ottaa huomioon mitenkään.
En voi lopettaa, kun en ole aloittanutkaan.