Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoin salaa mieheltäni

Vierailija
28.06.2013 |

Mieheni ei voi sietää tupakoivia naisia. En tupakoinut tavatessamme, aiemmin kyllä ja mies tiesi siitä. Olin vuosikausia polttamatta.Aloitin uudelleen noin vuosi sitten elämäntilanteeseen vedoten, opiskelustressi, asuntolaina ym. Miehelle en ole kertonut, enkä kerro. Pari ystävätärtä tietää, vanhemmat eivät ole koskaan tienneet. Nyt alkaa kuitenkin tulla ongelmia. Tupakanhimo on aika kova ja olen joutunut keksimään älyttömiä tekosyitä, miten pääsen kotoa tupakalle. Keksin vaikka mitä asiaa ulos, lenkille, kellariin, postinhakuun ym. päästäkseni vetämään tupakan. Mies on selvästi alkanut epäillä jotain ja todennäköisesti hän luulee, että minulla on toinen mies, jolle soittelen salaa tai jotain.

Joo, aivan älytöntä, mutta en pääse tupakasta eroon ja jos mies saisi tietää, se olisi avioero. En takuulla ole ainoa salapolttaja, nuorempana tunsin montakin ja ihmettelin, miten järjetöntä. Vertaistue ja kerro parhaat vinkkisi, kiitos. :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 08:54"]

Osta korvaustuotteita. Jos oikeasti haluat, pystyt ainakin niillä lopettamaan.

[/quote]

En ole ap, mutta en myöskään tunne ketään, joka olisi korvaustuotteilla pystynyt lopettamaan. Kyllä se ihan omasta halusta lähtee. Ja jos halua on, ei mitään korvaavaa tarvita.

[/quote]

Minä tunnen, itseni ja 55 vuotta ketjupolttaneen. En niitä muuten suosittelemaan lähtisikään. Lisäksi moni ystäväni on lopettanut niiden avulla. Mutta tottakai siihen lisäksi tarvitaan tahtoa. Noilla tuotteilla poistaa lähinnä sitä tappofiilistä, minkä nikotiinituska aiheuttaa.

tunnen toki myös monia, jotka ovat pärjänneet lopettamisessa ilmankin, eikä parisuhdekaan ole suurempia kolhuja asiasta kärsinyt.

Vierailija
22/27 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin poltan ”salaa”. Olen polttanut ties kuinka kauan. Kyllä mun mies sen toki tietää, mutta en ikinä koskaan polta hänen aikanaan ja pyrin peittelemään hajua vaihtamalla vaatteet, pesemällä hampaat, pysymällä etäällä jos olen hiljattain polttanut. Mieheni inhoaa myös tupakkaa ihan hirveästi, en halua ärsyttää häntä polttamisellani, joten vaikka hän sen tietääkin, peittelen sen parhaan kykyni mukaan.

Lapsillekaan en ole kiinni jäänyt (10v. ja 12v.), ainakaan eivät ole koskaan millään eleellä osoittaneet epäilevänsä. Enkä koskaan polta niin, että joku naapuri tai muu tuttu voisi nähdä. Pari ystävää kyllä tietää.

Hävettäähän tämä tällainen aikuisen ihmisen nurkan takana piileskely, mutten silti oikein ole aidosti halunnut tupakasta luopua. Poltan siis vain tilanteen salliessa, 1-5 tupakkaa päivässä, ihan pakko mun ei ole joka päivä tupakkaa saada. Esim. perhelomat ym. on oltava polttamatta.

Tosi tyhmää tämä on, mutta silti taas aamulla poltin ennen töihin tuloa yhden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 09:17"]

Mäkin poltan ”salaa”. Olen polttanut ties kuinka kauan. Kyllä mun mies sen toki tietää, mutta en ikinä koskaan polta hänen aikanaan ja pyrin peittelemään hajua vaihtamalla vaatteet, pesemällä hampaat, pysymällä etäällä jos olen hiljattain polttanut. Mieheni inhoaa myös tupakkaa ihan hirveästi, en halua ärsyttää häntä polttamisellani, joten vaikka hän sen tietääkin, peittelen sen parhaan kykyni mukaan.

Lapsillekaan en ole kiinni jäänyt (10v. ja 12v.), ainakaan eivät ole koskaan millään eleellä osoittaneet epäilevänsä. Enkä koskaan polta niin, että joku naapuri tai muu tuttu voisi nähdä. Pari ystävää kyllä tietää.

Hävettäähän tämä tällainen aikuisen ihmisen nurkan takana piileskely, mutten silti oikein ole aidosti halunnut tupakasta luopua. Poltan siis vain tilanteen salliessa, 1-5 tupakkaa päivässä, ihan pakko mun ei ole joka päivä tupakkaa saada. Esim. perhelomat ym. on oltava polttamatta.

Tosi tyhmää tämä on, mutta silti taas aamulla poltin ennen töihin tuloa yhden.

[/quote]

Jes! Just kuin minä! Paitsi, ettei minun mies tiedä. :)

Vierailija
24/27 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, ap löysi toisen salapolttajan ja voi nyt typeryyttään hyvillä mielin jatkaa.

Vierailija
25/27 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa ettei miehesi muka haista. Itse en nykyisin polta, mutta mieheni polttaa vähän niinkuin salaa minulta, koska olen sanonut ettei polta tarkoituksella ihan lähelläni etten itse repsahda uudestaan ja KYLLÄ haistan sen! Hiukset haisee, sormet haisee, vaatteet haisee... Poltatko sinä aina joku pilkkihaalari ja kommandopipo päässä ja juokset saman tien suihkuun, kun olet tupakoinut? Kädet eivät välttämättä haise, jos pesee ne hyvin saippualla ja hengitys ei välttämättä haise, jos pesee välittömästi hampaat ja käyttää jotain tosi raikastavia pastilleja, mutta kyllä se haju tarttuu myös muihin ruumiinosiin ja vaatteisiin eritoten.

Vai voiko olla, että sellainen ihminen, joka on joskus polttanut reagoi hajuun herkemmin?

Vierailija
26/27 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen salapolttaja. En kehdannut polttaa miehen nähden, en vanhempieni, en appivanhempieni, vähiten lasteni. En kehdannut polttaa ravintolan edessä, jos joku menee tai ajaa autolla ohi ja näkee minut polttamassa. En kehdannut polttaa naapureiden nähden takapihalla, en etupihalla, en missään. Poltin pihasaunassa joskus enkä meinannut kehdata tulla sieltä ulos, muka jotain ämpäriä olin sieltä hakemassa jne. Kunnes tajusin, että häpeä on suurempi kuin nautinto ja lopetin. Olen ollut 5 vuotta onnellinen tupakoimaton eikä tee mieli takaisin häpeänsekaiseen elämääni. Lopeta sinäkin!

Vierailija
27/27 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUPAKAN HAJUA EI VOI OLLA HUOMAAMATTA. Minua ei henkilökohtaisesti hetkauta tupakoiko joku vai ei, mutta inhoan yli kaiken tupakan hajua hengityksessä. Koen tupakalta haisevat ihmiset vastenmielisiksi.

Kerran töissä minulla oli opastettavana työharjoittelija, joka haisi tupakalle, vaikka yritti epätoivoisesti imeä pastilleja ja jauhaa purkkaa. Työpaikkani on ns. savuton eli tupakointia ei sallita työaikana. Aiheesta puhuttaessa harjoittelija kielsi tupakoivansa, mutta jäipä sitten "rysän päältä" kiinni, kun kerran aivan työn ulkopuolella muissa olosuhteissa törmäsin häneen sattumalta. Ja tupakoimassahan hän oli sillä hetkellä. Aika nolo tilanne kaiken kaikkiaan.