Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko kun ennen oli pissiksiä, fruittareita, punkkareita, gootteja, emoja, ernuja, nörttejä, taviksia yms?

Vierailija
28.07.2020 |

Ja nykyään kaikki nuoret on ihan samanlaisia? Se oli tavallaan hauskaa aikaa kun oli niin monia tyylejä ja yksi viikko saattoi olla pissis, ja seuraavana viikkona ryhtyikin gootiksi. Nykynuorten elämä on tylsää kun kaikki pukeutuu samaan valkoiseen ja beigeen ja käy salilla puskan takana salaa polttamisen ja kaljanjuomisen sijaan!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei sivujakaus, vaan keskijakaus teineillä!

Vierailija
42/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa nuoruudessa muuten kuittailtiin jos ei ollut leviksiä ja esim kasvissyöjiä ja muita outoja hippejä pilkattiin avoimesti, puhimattakaan hikareista, suosiossa oli ne nätit joilla oli kuteet viimeisintä muotia. Koulussa ei kannattanut menestyä "liian" hyvin tai olit outo nörtti, eikä puhua eläinoikeuksista koska kyllähän lihaa piti syödä ja turkikset olivat kauniita. Ja kuka jaksoi muka miettiä millaisissa oloissa vaatteet oli tehty?

Olin yksi heistä, jotka tekivät nykyisille tilaa ja helpommat olot. Vaadin kasvisruokaa kouluun ja sain, lähikauppoihin tofua, laitoin yrityksille palautetta, paasasin eläinten oikeuksista, keräsin nimiä adresseihin jne.

<3

Erinomaista! Itse olin myös se outo ympäristöasioista kiinnostunut kirppishippi, pointti tuossa (jostain syystä poistetussa) vastauksessani oli se, että aina on löytynyt niitä pinnallisia ja ulkonäkökeskeisiä, eivät kaikki aiemmat nuorisosukupolvet ole syvällisiä masilmanparantajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh... Olen jo nelikymppinen, joten pissis, punkkari ja gootti ovat noista ainoat sanat, joiden merkityksen tiedän. Minun nuoruudessani ei tosin ollut vielä pissiksiäkään, tai ei ainakaan sitä sanaa.

Joo sama, olen 45 ja mietin että aika lyhyt on tainnut olla tuo kausi jona on noin paljon ollut eri tyylejä valittavana. Omassa nuoruudessa melkein kaikki oli taviksia, joilla oli vaatimuksia tietyistä sen ajan yhtenäisjutuista kuten Levis 501 farkut, Kappa verkkarit, Lacosten paidat ja kengät. Punkkareita oli jo olemassa, mutta hyvin harvoin niitä omassa elämässään missään näki. 

Punkkareita oli jo olemassa? Oikeasti se on niin, että niitä ei ollut enää. :)

Olen 52 ja olin itse jonkinlainen punkkarin ja gootin sekoitus jonkin aikaa teininä. Jo silloin 1980-luvun puolivälissä punk ja punkkarit alkoi olla pikku hiljaa väistyvä ilmiö. Punkin kulta-aikaa oli 70-luvun loppu ja kasarin alku (eli punk syntyi suurin piirtein samoihin aikoihin, kun sinäkin synnyit :)

Olihan niitä ainakin  1999 asti jolloin itse lopetin tyylipukeutumien.

Vierailija
44/44 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin nuoruuteni 00-luvulla ja etenkin 2000-2009 oli kyllä todella paljon eri alakulttuureja ja niitä tuntui tulevan koko ajan lisää! Ennen aikaan Helsingissä näki myös joka päivä erikoisemmin pukeutuneita gootteja, ernuja, skeneläisiä, pissiksiä, hoppareita ja muita vaihtoehtotyylisiä. Varsinkin Kampissa pyöri niitä solkenaan. Nykypäivänä näkee ehkä silloin tällöin jonkun (minun ikäiseni) hevarin bändipaita päällä ja ehkä pari kertaa vuodessa tulee vastaan joku goottityylisempi. Nykyisin ne jotka olisivat minun aikanani olleet noita erikoisnuoria ovat hurahtaneet transsukupuolisuuteen ja kaikki loput sitten haluavat edustaa tuota aiemmin ketjussa mainittua pikkuporvarillista pingotustyyliä, joka muuten on loistava tapa kuvata sitä mitä iso osa massateineistä on. Ollaan valveutuneita ja paheksutaan aggressiivisesti kaikkea. Uskomatonta kun omassa nuoruudessani kukkahattuilu oli suorastaan sosiaalinen itsemurha ja viisikymppisten täti-ihmisten erikoisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi