Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko kun ennen oli pissiksiä, fruittareita, punkkareita, gootteja, emoja, ernuja, nörttejä, taviksia yms?

Vierailija
28.07.2020 |

Ja nykyään kaikki nuoret on ihan samanlaisia? Se oli tavallaan hauskaa aikaa kun oli niin monia tyylejä ja yksi viikko saattoi olla pissis, ja seuraavana viikkona ryhtyikin gootiksi. Nykynuorten elämä on tylsää kun kaikki pukeutuu samaan valkoiseen ja beigeen ja käy salilla puskan takana salaa polttamisen ja kaljanjuomisen sijaan!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä vielä jossain marginaalissa, instassa nähnyt.

Vierailija
2/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiphoppareita,skinhedeja, s##t#n#npalvojia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret on ihmeellisen fiksuja nykyään, pukeutuu ja käyttäytyy jo nyt fiksummin kuin useimmat keski-ikäiset tantat!

Vierailija
4/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vain suvaitsevaisto vs persut.

Vierailija
5/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transsukupuolisuus on ainoa sallittu alakulttuuri nykynuorelle.

Vierailija
6/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nuoriso on nykyään pelkkää samaa massaa. En tiedä onko pään sisällä omia ajatuksiakaan.

Vierailija
7/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin osattiin ajatella muutakin kuin pelkkää seksiä. Nykyään ainoat "erilaiset" on homo, lesbo, bi, trans jne. Massasta "erotutaan" esittämällä peffaa instagramissa ja livenäkin.

Vierailija
8/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kaikki samaa massaa? Lähipiirissä useampi teini ja on kyllä isoja eroja sekä tyylissä, mielenkiinnonkohteissa että ajatuksissa. Vähän tulee tunne että moni kommentoija ei tunne yhtään teiniä ja perustaa mielikuvansa niihin joita näkee kaupungilla hengaamassa, mitä kaikki eivät edes tee.

Vierailija
9/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisuus on ainoa sallittu alakulttuuri nykynuorelle.

Älä unohda muunsukupuolisia, toisaalta samaan ryhmäänhän nämä sukupuolihäröilijät kuuluu.

Vierailija
10/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on instabeibet, e-girlit/e-boyt, vsco girlit, weeaboot ja mitä lie

Vierailija
11/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja se oli mahtavaa!

Mutta olen jo unohtanut mikä oli fruittari? Kaikki muut muistin ja heti muistin tunnusmerkitkin ;)

Vierailija
12/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä olen niin onnellinen että sain elää nuoruuden silloin kun nuoret sai olla vielä outoja ja kapinoida. Nyt ne näyttää enemmistö olevan pikkuporvarillisia pingottajiia jo teini-iässä.

Vierailija
13/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... Olen jo nelikymppinen, joten pissis, punkkari ja gootti ovat noista ainoat sanat, joiden merkityksen tiedän. Minun nuoruudessani ei tosin ollut vielä pissiksiäkään, tai ei ainakaan sitä sanaa.

Vierailija
14/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä olen niin onnellinen että sain elää nuoruuden silloin kun nuoret sai olla vielä outoja ja kapinoida. Nyt ne näyttää enemmistö olevan pikkuporvarillisia pingottajiia jo teini-iässä.

Kyllä. Ja tytöillä menee kaikki raha ja aika kun kilpaillaan kuka on eniten instabeiben näköinen. KAIKILLA tekoripset, tekohuulet, tekotukka, tekokynnet, tekorusketus, osalla tekotissit, ja sitten törröhuuli selfieitä ja salilla belfieitä otetaan aamusta iltaan.

Hirveä nuoruus! Panostaa kaikki aika ulkonäköön. Ennen keskityttiin ajatteluun, maailmanparantamiseen, aktivismiin jne.

Vierailija
15/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh... Olen jo nelikymppinen, joten pissis, punkkari ja gootti ovat noista ainoat sanat, joiden merkityksen tiedän. Minun nuoruudessani ei tosin ollut vielä pissiksiäkään, tai ei ainakaan sitä sanaa.

Joo sama, olen 45 ja mietin että aika lyhyt on tainnut olla tuo kausi jona on noin paljon ollut eri tyylejä valittavana. Omassa nuoruudessa melkein kaikki oli taviksia, joilla oli vaatimuksia tietyistä sen ajan yhtenäisjutuista kuten Levis 501 farkut, Kappa verkkarit, Lacosten paidat ja kengät. Punkkareita oli jo olemassa, mutta hyvin harvoin niitä omassa elämässään missään näki. 

Vierailija
16/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli silloin kun kaikkien piti olla jotain. Nykyisin saa olla ihan normaalikin ihminen.

Vierailija
17/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 45 ja punkkarit, pissikset, tavikset ja kovikset oli nuoruudessani yleisimpiä.

Nuo muut oli 2000-luvun alkua eli ernu (erilainen nuori, eräänlainen nörttihgenre), mistatukkaiset apeat emot (emotional hardcore), astetta synkemmät mustahuuli gootit. Jossain vaiheessa olis sit streittarit (ei viinaa/huumeita) ja fruittarit (viimeistellyt ja sliipatut miehet).

Vierailija
18/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin15v vuonna 90 ja hevareita oli tosi paljon. Hoppareita kanssa ja sitten taidelukio henkisiä värikkäisiin kirpparivaatteisiin sonnustautujia. Itse olin olevinani hevari kun siellä porukassa oli söpöjä pitkätukkapoikia vaikka en tykänny siitä musasta.

Kai nykyään on joitain harvoja hipster wannabe tyyppejä ja vielä harvempia hevareita. Pääosin kaikki nuoret on aika samaa tyyliä edustavia.

Vierailija
19/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä pissikset edusta mitään aatetta.

Vierailija
20/44 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja tytöillä menee kaikki raha ja aika kun kilpaillaan kuka on eniten instabeiben näköinen. KAIKILLA tekoripset, tekohuulet, tekotukka, tekokynnet, tekorusketus, osalla tekotissit, ja sitten törröhuuli selfieitä ja salilla belfieitä otetaan aamusta iltaan.

Hirveä nuoruus! Panostaa kaikki aika ulkonäköön. Ennen keskityttiin ajatteluun, maailmanparantamiseen, aktivismiin jne.

Mitä lienevät ne oudot olennot joita kohtaan töissä ja kotona, teineinä ja nuorina aikuisina olen pitänyt mutta tuo kuvaus ei kyllä sovi kuin pieneen vähemmistöön. Yhdelläkään teinillä ei ole ollut tekohuulia tai tekorusketusta, suurin osa nuorista aikuisistakin ilman kaikkia noita. En tietenkään tiedä kaikkien some-elämästä, mutta ne joista tiedän eivät ole töröhuuli-belfiepostaajia. Muutama perusti koulussa ilmadtopuolueen kun joku puolue piti leikisti perustaa.

Omassa nuoruudessa muuten kuittailtiin jos ei ollut leviksiä ja esim kasvissyöjiä ja muita outoja hippejä pilkattiin avoimesti, puhimattakaan hikareista, suosiossa oli ne nätit joilla oli kuteet viimeisintä muotia. Koulussa ei kannattanut menestyä "liian" hyvin tai olit outo nörtti, eikä puhua eläinoikeuksista koska kyllähän lihaa piti syödä ja turkikset olivat kauniita. Ja kuka jaksoi muka miettiä millaisissa oloissa vaatteet oli tehty? Ja homot, lesbot yms olivat vapaata riistaa, mokomat friikit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi