Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 42 -vuotias mies liian vanha 30 -vuotiaalle naiselle?

Vierailija
27.06.2013 |

Millaisia ajatuksia tuollainen ikäero herättää?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuttavani 67 vuotia mies seurustelee 19 vuotiaan tytön kanssa.

Vierailija
2/29 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäerosuhteissa voi olla sellainen ongelma, että vaikka nyt se vanhempi kumppani tuntuu hyvin aikuismaiselta, voi sitten kun itselle tulee ikää lisää, ihan säikähtää kuinka lapsellinen se oikeasti onkaan. Ei nimittäin ole mikään saavutus vaikuttaa kypsältä johonkin parikymppisiin verrattuna.

Tai jos kumppani on oikeasti hyvin nuorekas, niin mikä takaa että sinäkin olet sitä vuosikymmenen kuluttua? Nuorekkaasta viisikymppisestä, joka on kiinnostunut kaikista uusista asioista ja kokemuksista, voi tuntua aika pahalta kun kotona mököttää nelikymppinen puolimummo, jonka selkä on kipeä ja varpaita palelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs siinä, jos haluaa joutua miehensä omaishoitajaksi.

Vierailija
4/29 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:10"]

mikäs siinä, jos haluaa joutua miehensä omaishoitajaksi.

[/quote]

tätä en ymmärrä koskaan. Miten niin se on varmaan, että joutuu miehensä omaishoitajaksi eikä toisinpäin? Saman ikäisen omaishoitajaksiko ei voi missään nimessä joutua? 

Vaikka ei nyt ikäerosuhteeseen liitykään, niin kerron silti: olin nuorena hyvin surullinen siitä, että vanhempani saivat minut vanhalla iällä, yli neljäkymppisinä. Olin niin kateellinen kavereilleni, joilla oli 20 vuotta nuoremmat vanhemmat, kuin itselläni. Olin varma, että minun vanhempani jättävät maailman ensimmäisenä. Nyt aikuisiällä olen kuitenkin todennut, että ei sekään nyt aina niin mene. On todella valitettavaa, kuinka monen tutun isän/äidin on joku vakava sairaus vienyt jo nuorena :( mitään ei voi koskaan ennustaa, siksi pitää tehdä siltä kuin tuntuu. Jos rakastuu vanhempaan mieheen, niin toki täytyy tiedostaa, että omaishoitajaksi voi joutua. Mutta pitää siihen varautua myös oman ikäisen kohdalla.

Vierailija
5/29 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan toimiva ikäero nyt ja muutaman vuoden eteenpäin. Ajattelitko lyhyeksi suhteeksi vai loppuelämäksi? Varoituksen sana, miehet ukkoutuvat aika nopeasti 45-50 -vuotiaina. Sinä menevä kolmivitonen et ehkä sitten nautikaan hänen seurastaan. Moni kaveri (nainen) on tehnyt noin, mutta ero on tullut heidän ollessaan nelikymppisiä. Siinä vaiheessa kun itse olet vireä viisikymppinen ja miehesi jää eläkkeelle on ero kaikista rajuin. Toisin päin (mies 4-10 vuotta nuorempi) suhteet näyttävät toimivan paremmin.

Tilanteeseen saattaa ajaa se että 30-vuotiaana oman ikäisesi ovat ns. jumissa ensimmäisessä suhteessaan ja elävä ruuhkavuosia. 42-vuotias mies on päättänyt ekan suhteensa ja on toisella kierroksella. Tiedustele tarkkaan perheenperustamishalut ja asennoidu oikein hänen entiseen elämäänsä (eksät, lapset, omaisuus, velat, krempat, henkinen lasti). Sitä kaikkea kun on 12-vuotta sinua enemmän.

Sitten huomioi myös se että teillä on ollut lapsuus ja nuoruus eri vuosikymmenillä, ei voi oikein retroilla samoilla kokemuksilla. Kestäthän illanistujaiset ja juhlat hänen "ikäloppujen" ikäkavereidensa kanssa. Nelikymppisten jutut on erilaiset kuin kolmikymppisten :). Vaikea välillä kestää naivien kolmikymppisten maailmankuvaa.

Vierailija
6/29 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 14:57"]no onko 67-vuotias mies liian vanha 55-vuotiaalle naiselle? tai 59-vuotias mies liian vanha 47-vuotiaalle? 

ei kai nyt mikään ikäero ole "liian" suuri, ellei itse halua samanikäistä kumppania.

[/quote]

Aivan varmasti 67-vuotias mies on liian vanha! Terveisin 55-vuotias nainen.

Vierailija
7/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä mamma sentään! Kukaan ei ole liian vanha kolmekymppiselle.

Vierailija
8/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä ihmeellinen ikäero kuin 2 tai 20 vuotta. :)

Vierailija
9/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:08"]

[/quote]Ai eikö edes 60 -vuotias tai 70 -vuotias? 

Vierailija
10/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ajatuksia, olen itse 31 ja oman ikäiseni tuntuvat aivan äärettömän lapsellisilta. Eivät toki kaikki ja jotkut ovat hyvinkin kypsiä nuorempinakin, mutta hyvin moni kuitenkin, joten olisin paljon mieluummin nelikymppisen miehen kanssa.

Vierailija
11/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuota ollenkaan kummallisena ikäerona edes.

Vierailija
12/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Yli nelikymppinen mies on keskenkasvuinen wannabe-nuorekas, jota omanikäiset normaalit naiset eivät kelpuuta, koska haluavat tasokkaampaa seuraa ja kolmekymppinen nainen ei kelpaa suunnilleen oman ikäisille janttereille vaan joutuu tyytymään vanhaan paarmaan.
t: mies 32v

Vierailija
13/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta...jos olisi toisinpäin. Nainen 42 ja mies 30??

Vierailija
14/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:24"]

On. Yli nelikymppinen mies on keskenkasvuinen wannabe-nuorekas, jota omanikäiset normaalit naiset eivät kelpuuta, koska haluavat tasokkaampaa seuraa ja kolmekymppinen nainen ei kelpaa suunnilleen oman ikäisille janttereille vaan joutuu tyytymään vanhaan paarmaan.
t: mies 32v

[/quote]

Tämä voisi päteä, jos nainen olisi parikymppinen ja mies nelikymppinen, mutta mielestäni kolmekymppinen alkaa olla jo sen verran aikuinen, että 10 vuoden ikäero on ihan normaali. Ja joo, varsinkin jos on niin päin että nainen on nuorempi, koska yleensä nainen on nuorempi, ja kai siihen joku syy on miksi naiset yleensä haluavat miehen olevan vanhempi- ei ainakaan itsellä johdu mistään yhteiskunnan odotuksista tms..

Vierailija
15/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:08"]

[/quote]Ai eikö edes 60 -vuotias tai 70 -vuotias? 

[/quote]

Mä vaan sanon, että kolmekymppisillä naisilla kilkattaa se biolooginenkello siihen tahtiin, että mikä tahansa kelpaa. Hyvä esimerkki tästä on vaikkapa Jenni Haukio. 

Vierailija
16/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikiiis, ei sillä ikäerolla ole väliä kun aikuisista on kyse.

itte halusit exästäs erota, anna nyt vittu olla ja jatka elämääsi.

Vierailija
17/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis just passeli. Melkein yhtä hyvä kuin 34-22.

Vierailija
18/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis.

Vierailija
19/29 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mulla tuon ikäinen mies ja itse 28v. Jos molemmilla samanlaiset tulevaisuudensuunnitelmat niin mikä ettei.

Vierailija
20/29 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tällä hetkellä 30, ja en kyllä 42-vuotiaaseen parisuhdemielessä tutustuisi, ellei olisi ihan poikkeuksellisen hyvinsäilynyt ikäisekseen ja hyvännäköinen. Esim. nettideiteillä en ikinä vastaisi noin paljon itseäni vanhemmalle, vaikka olenkin epätoivoisen vauvakuumeinen.

En toisaalta ryhtyisi suhteeseen myöskään 12 vuotta nuoremman kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi