Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö Tukholmaan matkustaessa olla passi?

Vierailija
27.06.2013 |

Lapsillakin?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 13:52"]

Voitko eksplisiittisesti todeta mitä faktoja jätin lukematta? Olet myös tervetullut esittämään omia parempia lähteitä.

[/quote]

Eksplisiittisesti :P ollaanpas sitä hienoja.. Mutta joo, siellä todetaan siis näin:

Henkilöiden vapaa liikkuvuus Pohjoismaiden välillä

Pohjoismaiden välillä vallitsee henkilöiden vapaa liikkuvuus (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti). Pohjoismaiden kansalainen ei tarvitse matkustusasiakirjaa liikkuessaan muissa Pohjoismaissa. Henkilöllisyys ja jonkin Pohjoismaan kansalaisuus on voitava tarvittaessa osoittaa.

löytyy tältä alasivulta:

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=50427&contentlan=1&culture=fi-FI

Ja siis kyllä ulkoministeriön lukisin kyllä luotettavimmaksi lähteeksi, mitä tulee matkustamisen byrokratiaan.

Vierailija
42/44 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti on ainoastaan ajo-oikeudesta todistava paperi, ei virallinen henkilötodistus, sanoo Päijät-Hämeen poliisilaitoksen ylikonstaapeli Osmo Sinisalo.

http://yle.fi/uutiset/ajokortti_ei_ole_henkilotodistus/5455151

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 12:04"]

Ei sen välttämättä tarvitse passi olla, mutta joku henkkari kuitenkin. Lapsiltakin saatetaan kysyä, vaikka tokihan sitä tapahtuu harvoin. Itse en ole ottanut sitä pientäkään riskiä.

[/quote]

Olen matkustanut säännöllisesti Suomen ja Ruotsin väliä vuodesta 1988, eikä yhdeltäkään lapseltani ole koskaan kysytty mitään paperia.

MUTTA nämäkin tiedot kaikki löytyvät laivayhtiöiden sivuilta, suosittelen tutustumaan niihin ennemmin kuin käymään av-mammojen juupaseipäskeskustelua.

[/quote]

et ole sitten lentäen kovin usein matkustanut? Jonkun sortin henkkaria kysytään portilla aina, ainakin mun perheeltä on kysytty ja suomea ihan keskenämme puhumme ja "suomalaisilta" näytämme. Norjaan ei päästy kuin passin kanssa lentokentällä.

Vierailija
44/44 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 12:04"]

Ei sen välttämättä tarvitse passi olla, mutta joku henkkari kuitenkin. Lapsiltakin saatetaan kysyä, vaikka tokihan sitä tapahtuu harvoin. Itse en ole ottanut sitä pientäkään riskiä.

[/quote]

Olen matkustanut säännöllisesti Suomen ja Ruotsin väliä vuodesta 1988, eikä yhdeltäkään lapseltani ole koskaan kysytty mitään paperia.

MUTTA nämäkin tiedot kaikki löytyvät laivayhtiöiden sivuilta, suosittelen tutustumaan niihin ennemmin kuin käymään av-mammojen juupaseipäskeskustelua.

[/quote]

et ole sitten lentäen kovin usein matkustanut? Jonkun sortin henkkaria kysytään portilla aina, ainakin mun perheeltä on kysytty ja suomea ihan keskenämme puhumme ja "suomalaisilta" näytämme. Norjaan ei päästy kuin passin kanssa lentokentällä.

[/quote]

Nimenomaan olen matkustanut paljon, niin laivalla kuin lentäenkin.