Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan liikkeet sattuvat (odottajaan)

Vierailija
27.06.2013 |

Tilanne on siis tämä: minulla on raskausviikkoja kasassa 27+risat ja vauvan liikkeet sattuvat. Ei nyt mitään infernaalista kipua, mutta mikäli käsissä on jotain ja potku yllättää, niin tavarat lentää lattioille ja pitää vähän ähkiä.

Välillä vauva potkaisee myös jonnekkin hermoon ja lamaannuttaa täysin toisen jalan juntatessaan päätä keuhkoihin.

Onko tämä ohimenevää? Äitiyslomalle pääsen vasta elokuussa. Koen olevani täysin hyödytön töissä, kun pari kertaa tunnissa joudun ottamaan pieniä pausseja siihen, että survon mahassa asuvaa räyhähenkeä vähän kivuttomampaan asentoon. Ja sitten vielä se vessassa juokseminen. Tuntuu, etten saa mitään aikaiseksi ja pelkään potkuja (niin työnantajalta, kuin vauvaltakin). Olen asiakaspalvelussa, joten en voi urista ja ulvoa ihan milloin huvittaa.

Mitkä ovat kriteerit sairaslomaan raskauden suhteen? Olen ihan hukassa. Kiitos avusta (ja vittuilusta)!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se joskus on, kun vauva on jo iso mutta vielä vilkas, ja mahtuu vielä pyörähtelemään ympäri. Minusta ainakin on joskus tuntunut, että repeän kahtia, kun vauvat ovat myllänneet.

Sinulla on, raskauden vuoksi, aika hyvä oikeusturva sellaisten tilanteiden varalta, että joudut työpaikalla raskauden vuoksi vaikeuksiin tai saat potkut. Normaalisti ihmiset kyllä ymmärtävät, että raskaana oleva on poikkeuksellisessa tilassa, eikä työteho ole aina parhaimmillaan. Sinuna en hirveästi olisi huolissani. Teet sen minkä pystyt. Ihmisen työura on pitkä, ja siihen väistämättä mahtuu aikoja, jolloin ei ole parhaimmillaan. Ei sen vuoksi kenellekään potkuja anneta.

Vierailija
2/3 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsempit täältä, mulla oli samanlainen potkija möyrijä... ihmettelin aina kaikkia liikelaskenta ohjeita kun meidän turbopolvi tykitti koko ajan. Onhan se epämiellyttävää, mutta kyllä sä sen kestät... :) kohta sulla on vauva onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta tuo sun loppuraskaus :) Sairaslomamahdollisuudet saat tietää lääkäriltä, tai sitten vaan kestät miten pystyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi