Kirkosta eroaminen kiihtyy
Kesäkuulle 2013 on tulossa uusi kaikkenaikojen ennätys.
Kommentit (57)
On ollut olemassa vain yksi kristitty, joka kuoli aikoinaan ristillä. Muu kristillisyys perustuu valheelle.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:22"]
^Hämmästyttävää ettei ihmiset tiedä tuon vertaa, no kirkon / uskonnonopetuksen turinat on menny perille.
[/quote]
Uskonnonopetuksessa keskitytään satujen kertomiseen faktojen sijasta.
Helsingissä ensimmäisten seurakuntien jäsenosuus laskee alle 50 prosentin tämän vuoden lopulla. Siitä syntyy varmaan aika mielenkiintoisia juttuja mediaan.
Olen aina ihmetellyt mitä se on mitä kirkko tarjoaa. Kirkko sentään pyörittää miljardin vuotuista liikevaihtoa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:10"]
Olen aina ihmetellyt mitä se on mitä kirkko tarjoaa. Kirkko sentään pyörittää miljardin vuotuista liikevaihtoa.
[/quote]
Suojatyöpaikkoja rappioteologeille.
Onpas raju ketju. En kyllä tiedä mistä se kertoo. Eroakirkosta- sivustoilla on aktiiveja, jotka ovat vakuuttaneet suurehkon ihmisjoukon? Minulla ei ole mielipidettä. Mutta alkavatko nyt Jumalaan uskovien julkiset, avoimet vainot? Se olisi pelottavaa, historiasta ei silloin olisi mitään opittu.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:49"]
Onpas raju ketju. En kyllä tiedä mistä se kertoo. Eroakirkosta- sivustoilla on aktiiveja, jotka ovat vakuuttaneet suurehkon ihmisjoukon? Minulla ei ole mielipidettä. Mutta alkavatko nyt Jumalaan uskovien julkiset, avoimet vainot? Se olisi pelottavaa, historiasta ei silloin olisi mitään opittu.
[/quote]
Eroakirkosta.fi -sivua pitää VATA ry.
Vakaumusten tasa-arvo VATA ry:n tavoitteena on edistää vakaumusten tasa-arvoa. Vakaumusten tasa-arvo tarkoittaa sitä, että laki kohtelee kaikkia katsomuksia ja aatteita samalla tavalla. Yhdistys on poliittisesti sitoutumaton.
Kiitos selvityksestä, 49. Koskeeko vakaumusten kunnioittaminen kaikkia vakaumuksia?
Vainoaminen taitaa olla kaukana tilanteessa, jossa kirkkoon kuuluvia on vielä valtaosa. Uhriutumisenhan uskovaiset kyllä osaavat,
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 23:04"]
Kiitos selvityksestä, 49. Koskeeko vakaumusten kunnioittaminen kaikkia vakaumuksia?
[/quote]
En ole 49 mutta vastaan silti.
"Vakaumusten tasa-arvo tarkoittaa sitä, että laki kohtelee kaikkia katsomuksia ja aatteita samalla tavalla." Eli toisin sanottuna yksikään vakaumus ei ole toista arvokkaampi, vaan kaikilla pitää olla lain edessä sama asema. Nykyisinhän tilanne on suunnillee se, että evlut-kirkolla on valtavasti sellaisia etuja joita muilla uskontokunnilla ei ole. Ja näiden etuoikeuksien purkamista kirkko jostain syystä pitää syrjintänä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:49"]
Mutta alkavatko nyt Jumalaan uskovien julkiset, avoimet vainot? Se olisi pelottavaa, historiasta ei silloin olisi mitään opittu.
[/quote]
Olen myös huomannut että uskovaisia pilkataan nykyään melko säälittä, julkisestikin. Itsekin olen välillä huudellut kilpaa kuorossa. Kai se kertoo siitä että suurin osa suomalaisista ei enää usko Jumalaan, huolimatta siitä että nimellisesti kirkkoon kuuluu edelleen 76%.
Jos joku toista uskonlahkoa vainoo, niin se on kyllä toinen uskonlahko. Mitä vainoamiseen tulee niin kristityt ovat olleet kaikkein suurimpia toisten ihmisten vainoajia. Sen verran uskon jokaisen olleen koulun penkillä hereillä ettei tähän mitään listoja tarvita. Mitä Abrahamin sukuisiin uskontoihin tulee, joihon kristinuskokin kuuluu, niin ne ovat kaikki valloitususkontoja, joiden sisään on kirjoitettu suorat käskyt hävittää ja tappaa vääräuskoiset.
Hehehehee, luterilainen uskonlahko on yhtä typerä kuin muutkin. :-)
Jeps, voi vit tu, ne on kamelikuskien nuotiosatuja. Kannattaa erota kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Jeps, voi vit tu, ne on kamelikuskien nuotiosatuja. Kannattaa erota kirkosta.
'
Totta.
^Hämmästyttävää ettei ihmiset tiedä tuon vertaa, no kirkon / uskonnonopetuksen turinat on menny perille.