Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käsitys lomasta.

Vierailija
11.07.2013 |

Viikko oltiin reissussa koko perhe. Minulla vielä tää viiko lomaa (miehellä vielä ensi viikko) ja olisi kiva viettää se yhdessä.

Mutta, mutta... miehen käsitys lomasta (kotona siis) on sitä, että hän kukkuu aamuyöhön ja tulee ja menee niin kuin haluaa sekä nukkuu iltapäivään jonka jälkeen sam homma jatkuu. Minä ja lapsi olemme kotiympyröissä, eli minä siivoan, tiskaan ja hoidan kodin ja herään normiaikaan 7.30 aamulla.

Ajorkorttia minulla ei ole ja julkisilla meno joka paikkaan kestää tuhottoman kauan. Esim lähimmälle rannalle lähemmäs tunti kahdella bussilla. Itselläni ei ole loman ajaksi ostettua bussilippua, joten kertamaksu pitäisi maksaa. Tulee kalliiksi

Onneksi lapsella joskus seuraa kavereista, mutta muuten kökitään kotona.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, yritä puhua sille miehelle, tai hanki se bussilippu, tai miten ois pyöräily, omistatko pyörääkään, eikö sulla oo ketään kaveria kenen kanssa treffata, kesä parhaimmillaan ja loma, ja sä valitat, ettei mies vie sua mihinkään, vähän omatoimisuutta peliin hei!

Vierailija
2/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, jos potkisit ukon ylös aamulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttäytyy tylsästi mutta en minäkään ymmärrä miksi heittäydyt noin avuttomaksi. Onko teillä kamala rahapula vai mikset hommaa ajokorttia itsellesi? Tuskin se mieskään on aina riemuissaan kuskailemassa. Ymmärrän että lapsia kuskataan mutta että aikuista ihmistä ihan vaan sen vuoksi ettei tyyppi viitsi autokoulua käydä?

Vierailija
4/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen käsitys lomasta on se, että tekee aamusta iltaa omia "projektejaan" eli rakentelee jotain pihalla. "Kun ei niitä muuten koskaan ehdi tehdä". Nämä projektit eivät siis ole mitään välttämättömyyksiä vaan ihan omaksi huvikseen tekee. Yhden neljästä viikosta vietti myös mökillä tehden rakennustöitä aamusta yömyöhään, kävi välillä syömässä ja jatkoi taas. Yritin pyytää että lopettaisi hommat edes siinä kuuden-seitsemän aikaan että voitaisiin ilta olla yhdessä, saunoa tms. mutta taas oli sama vastaus että täytyy nyt tehdä kun on aikaa. Kiva mökkiloma siinäkin.

Mun mielestä lomalla voisi nyt edes hetken ottaa rennostikin ja olla yhdessä, mutta meillä menee samaan tyyliin nyt kuin teillä, minä hoidan yksin vauvan ja muut lapset, teen ruoat ja siivoan :/ Mies on vähemmän kotona kuin normaalisti työaikana.

Vierailija
5/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä anoppikaan kuskaa teitä mihinkään?

Vierailija
6/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä potkin miehen ylös aina viimeistään klo 10.

Bussin kertalippuko kallis? En tiedä kuinka kallista siellä on missä asut, mutta täällä missä minä asun kertalippu on 2,5€. Riippuen matkasta, mutta pääsääntöisesti oman auton käyttö huomattavasti kalliimpaa.

Jos on pieni lapsi, menee se rattaissa, jolloin pääsemme jopa ilmaiseksi bussissa.

Vierailija
7/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu on nykyään kalllista lystiä. 

Milloin äidillä on oikeus samanlaiseen lomaan? En oo mikään tasa-arvonatsi, mutta mun mielestä vastuu yhteisestä perheestä on molemmilla. Eikä silloin voi olla niin, että toinen pitää viikon lomaa myös perhe-elämästä, jollei toinen puoliso saa samaa mahdollisuutta. 

Mua nyppii ihan mielettömästi se, että mun äitiysloma jotenkin on muka lomaa, kun ei tarvi mennä töihin. Mutta miehen loma on sitten sitä, että mä jatkan samaa kotiarjen pyörittämistä ja mies lepää.. Tai siis pitäis kirjoittaa tuo imperfektissä, koska nykyään tuokaan ei enää mee noin. Mies tajuaa, että kodin pyörittäminen kuuden lapsen kanssa on melkein yhtä rankkaa kuin ihan palkkatyö. Tosin palkkatöissä tauko on tauko toisin kuin kotona...

Voisit kokeilla todeta, että vuoronvaihto, että sinäkin tarvit lomaa kaikesta, hyppäät siihen bussiin ja meet yksin rannalle päiväksi.. :) Toteat vielä kauniiksi lopuksi miehelle, että hyvää lomaa sullekin

Vierailija
8/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta nyt tuntuu että olet vähän liian kiinni siinä mitä mies tekee. Jos sulla on tämä viikko vielä vapaata, eli käytännössä huominen, ilmoita illalla että huomenna lähdet kaupungille ja mies saa olla lasten kanssa. Ja ehdota heille sitä uintia.

Sano että sinulla on keskustassa asioita jotka on helpompi hoitaa näin lomalla, kun on aikaa.

Näkee sitten mies kuinka kiva on esim lähteä uimaan.

Vierailija
9/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suunnittelma loppulomalle, jokaiselle päivälle muutaman tunnin yhteinen ajanviete. Aikataulu paperille ja paperi miehelle. Ilmoitat topakasti, että perheellinen mies on perheellinen myös lomalla ja loppuaika päivästä on miehen "omaa aikaa". Yhteisellä ajalla molemmat ovat yhtäläisesti vastuussa. Omaa aikaa hänelle jää kuitenkin se 10 tuntia/päivä, joten  luulisi riittävän. Inhottavaa, että miehesi vaikuttaa ottaneen teinimoodin päälle ja joudut häntä äitinsä tavoin käskemään, mutta aika tavallistahan tuo on. :/

Vierailija
10/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä olet niin riippuvainen miehestäsi? Lähtekää sen muksun kanssa jonnekin, rattaisiin vaan jos on pieni ja ei kun menoks. Jos on iso, osaa jo varmasti kävelläkin. Ei mekään kökitä 3 lapsen kanssa kotona, pienimmät rattaisiin ja isoimmalle sitten seisomalauta rattaisiin kiinni ja menoksi. Tänäkään kesänä paljoa olla kotona viihdytty, ulkona on viileämpää.

Vierailija
11/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän eri mieltä siitä, että on riippuvuutta jos haluaa viettää lomalla aikaa yhdessä.

Vierailija
12/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole rahaa ajokorttiin. Enkä tarkoita, että miehen pitää mua ja lasta kuskata, vaan tekisimme/menisimme yhdessä koko perhe. Sekö on liikaa vaadittu?!

Lapsi on 10v, joten häneltäkin menee bussissa maksu. Jos lapsen kanssa menemme rannalle, maksaa se aikuiselta 2,80 euroa per suunta ja lapselta 1,40 euroa per suunta. Yhteensä 8,40 euroa. Autolla pääsee rannalle helpommin ja nopeammin, busseilla joutuu kiertämään puoli kylää. Pyörä on molemmilla, mutta en voi nyt ajaa omallani jalkavamman takia. Kävely pitkiä matkoja on myös hankalaa.

Kaverit asuu sen verran kaukana, että sinne matka julkisilla (bussi+metro+bussi+mahd vaihto toiseen bussiin) kestää kesällä päiväsaikaan yli kaksi tuntia ja maksaa meiltä kahdelta 13,60 euroa. Kavereilla myös omat hommansa eikä aina voida tavata.

Onneksi lapsella aina joskus seuraa kavereista.

Taidankin tästä mennä siivoamaan kaappeja, kun ei ole nyt juuri muutakaan tekemistä. Lapsi pelatkoon pleikkaa.

ap

Vierailija
13/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehellä on mun luonne!

Vierailija
14/14 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihmeellisiä vastauksia nämä "oletko riippuvainen, menkää kahdestaan jne".

Mikä perhe se sellainen on, jossa on erilliset lomamenot, vaikka ollaan yhtäaikaa lomalla? 

Minä yksinhuoltajana menen ja teen yksin lapseni kanssa asioita, mutta jos taloudessani asuisi mies, puolisoni, olisi hän luonnollisesti suurimman osan ajastaan meidän kanssamme, ei eläisi omaa elämää saman katon alla (sitten voisikin jo muuttaa omaan osoitteeseen elelemään). Parisuhde on työläs ja sitä kuuluu hoitaa. Ap:n mies ei ole laittanut tikkua ristiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi