Pääskylänrinne 8 Helsingin Kalliossa, tunteeko kukaan taloa?
Tuttavani olisi muuttamassa muualta päin Suomea Helsinkiin työn perässä, mutta asuu niin kaukana että asuntonäytöillä juokseminen olisi hirmu vaikeaa järjestää. Tästä juuri saneeratusta talosta saisi asunnon vaikka saman tien. Olisiko ketään linjoilla joka asuu tuolla tai muuten tuntee talon? Haluaisimme kuulla, onko mitään kummempaa syytä olla tekemättä varausta käymättä paikan päällä.
Ilmeisesti siellä paljon asuntoja vapaana, koska on vasta muutettu asuinkäyttöön?
Kommentit (6)
Kiitos kommentista. Muuten ei varmaan tuttuni uskaltaisikaan tällaista harkita (enkä minä suositella), mutta nuo kämpät on kuulemma juuri remontoitu/peruskorjattu ison rakennusyhtiön toimesta. Yksittäistä yksityisen vuokraamaa asuntoa en itsekään vuokraisi näkemättä.
Sattuisiko vielä paikalle joku joka jo asuu tuossa talossa? Alueen maineen jne. tiedämme suurin piirtein; olen itse asunut Kalliossa opiskeluaikoinani.
ap
Asuin vuoden verran kyseistä taloa vastapäätä ja remontti valmistui vielä siellä asuessani. Kivan näkönen talo ja Pääskylänrinne on aika rauhallinen katu ottaen huomioon Sörnäisen vilinän. Talon edustalla puisto ja muutaman sadan metrin päässä isompi Katri Valan puisto. liikenneyhteydet loistavat! ja mitä oon noita asuntojen kuvia katellu ni on aika makeita, helvetin kalliita vaan...
Itse talossa tuskin mitään valittamista kun remppakin valmistui vasta vuosi sitten, eri asia on että mitä haluaa asuinympäristöltään. Ite viihdyn kallion alueella loistavasti, mutta kaikki ei tykkää. Jos on avoimin mielin ja jaksaa katselle kaiken näköstä kulkijaa naapurustossaan, niin sinne vaan. Ite muuttaisin mielelläni kyseiseen taloon :) ei varmastikkaan ole alueen huonoin naapurusto, sillä kyseiset asunnot ovat varmasti alueen kalleimpia eikä niihin kaikilla ole varaa
Asuimme vuoden tossa talossa. Oli todella pelottavaa olla ilman naapureita kuukauden! :D ja osan ajasta ilman lämmitystä talvipakkasella.. :D Mutta asunnot ovat ihan ok. Keittiöt ovat pienet. Iso vaatehuone! Pesutupa on todella onneton. Aina koneet rikki ja silti pyydetään 20 euron kuukausimaksua. Sauna oli myös muistaakseni 20 e kuussa. Suosittelen omaa pesukonetta. Seutuna tosi rauhallinen, ei mitää ongelmaa.
Asuimme yli vuoden talossa, ei suurempia ongelmia. Alue rauhallinen, mutta viereisen puiston täyttää kesäisin romani ja bulgarialaiskerjäläiset (päiväkeskus vieressä). Siistit, uudet asunnot, mutta rakennusjälki oli hieman hutiloitua, ja jonkun insinöörin taidonnäyte oli sijoittaa palohälytin suoraan hellan yläpuolelle. Tuloksena: uuni auki (ei käryä, vaan kuumaa ilmaa) ja alkoi piipitys, katot vielä niin korkeat että ei noinvaan yltänytkään hiljentämään. Asunnot on ollut asuinkäytössä jo pari vuotta melkein, syy tyhjiin asuntoihin taitaa olla ihan vaan hinta, ja hieman epäkäytännölliset tilaratkaisut. Mutta jos on rahaa millä maksaa, niin miksei, on niitä huonompiakin asuntoja tullut nähtyä, ihan kiva koti oli aikansa.
Hmm, henkilökohtaisesti yritän aina käydä paikan päällä, mutta jos ei se kerran mitenkään ole mahdollista niin miksei. En tunne juuri tuota taloa, mutta olen asunut naapurissa. Vähän rauhatonta seutua Kurvin läheisyyden takia, mutta tämä talo on varmaankin rauhallinen koska asunnot tosiaan uusia ja kaikilla ei varmaan noihin vuokriin ole varaa. Mielelläni ainakin minä muuttaisin tuonne.