Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkää hyvät ihmiset poimii marjoja!

Vierailija
27.07.2020 |

Kävin poimimassa piirakkamarjat eikä maksa mitään. Tuo satsi kaupasta ostettuna ois maksanu monta euroa. Ne joilla mahdollisuus kerätää luonnon antimia!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla = todella paha marja, samoin mustikka. Mansikatkin maistuvat ihan maalta/mullalta nykyään. Miksi menisin?

Vierailija
22/34 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on marjat metsistä jo kynitty, paikallisille jäi kupillinen rääppeitä.

Mikset mennyt ajoissa.

Oli paljon vielä raakileita kun puskat tyhjeni muutama viikko sitten.

No sitten niillä on nyt huonot marjat. Hae omat jostain muualta.

Kaupan pakastealtaasta tai torilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiden varret oli eilenkin täynnä autoja kun ihmiset oli metsässä. Ikuisuus vanha pappakin kepin känssa könysi.

Hyvää liikuntaa  ja ulkoilua vanhuksillekin, ja ihanaa että vielä löytynyt kiinnostavaa tekemistä.

Vierailija
24/34 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tämän kesän marjahössötys. Joka vuosi kerään mitä tarvitsen ja niin tekee moni muukin. Nyt siitä on tehty jotain ihmeellistä mitä pitää jankuttaa somessa.

No, kun ei me kaikki tajuta tulla sinne mettään.

Ja se aika on NYT.

Ettekä te sinne menneet saa sitä tyhjennettyä. Siksi kailotetaan..

Munkin tarttis lähtee ja olis kiva mennä mettään, mutta....

Yrtitetään saada ihmiset poimimaan ne tärkeät sieltä pois, nyt.

Enemmistö ei ole löytänyt tietään marjametsään vielä.

Vierailija
25/34 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen äidin luona Kemissä nyt. Ollaan käyty kahtena päivänä poimimassa hilloja Tornion suunnalta. 11,5 kg on saatu ja aikaa meni 3 h varsinaiseen poimimiseen. Tosi tyytyväinen olen. 

Itse en hilloista pidä, mutta äiti tykkää hulluna, joten nyt on äidille talveksi hillat kerätty (oli itse kerännyt aikaisemmin jo reilu pari kiloa).

F

Vierailija
26/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä olin töissä ja nyt sataa vettä. En siis mene tänään (tarkoitus oli kyllä, mutta vesisade pilasi suunnitelmat).

Vierailija
28/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen huomenna Nurmijärvelle

Vierailija
29/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa jo poimittu metsästä ja puutarhasta. 2 pakastinta pullollaan ja joka päivä syöty marjaherkkuja.

Tuohon marjojen poimimiseen tulee pakkomiwlle, kunhan vaan joku perkkaisi ne:)

Olen tosi hidas poimimaan mutta tunnissa n 3 litraa raapalla kevyestii jopa näin selkävaivaisena

Minä kuuntelen melkein kateellisena noita määriä, mutta minä poimin niin, ettei kotona tarvitse saalista enää siivota. Ehkä pari pientä lehteä on joukossa, mutta muuten rasiaan päätyy vain marjaa. Hidasta on, mutta sopii minun luonteelleni paremmin näin.

Toisekseen en edes omista isoa pakastinta ja riittää, että saan pieniä annoksia ihan vain mustikkamaitoa varten. Yhden piirakan tein.  

Vierailija
30/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole persaukinen, joten voin ostaa marjat torilta tai kaupasta.

Vierailija
31/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen poiminut neljä litraa lakkoja ja viisi litraa mustikoita. Huomenna on vadelmapäivä.

Vierailija
32/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartteis varmaan mennä. Olen maksanut jo satasia tänä kesänä ostamistani mansikoista ja vadelmista, kylläkin olen ostanut vain kotimaisia.

Vierailija
33/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin marjamailla täällä maalla ja 4,5h saalista sain n. 3,5litraa. Ja kilometrejä autolla tuli yli 25km. Ja olen lopen väsynyt, vaikka metsät tunnen kuin omat taskuni, mutta paljon tuli hukkakilometrejä, kun mustikan varret olivat paleltuneet ruskeaksi.

Ap. on varmaan kaupunkilainen, kun hänelle löytyy mustkoita vaikka Mannerheimintieltä, kun täällä maalla, misså metsää on silmän kantamiin, mustikkaa on paikkapaikoin ja tarvitaan autoa ja silti ei saa edes astiaa puoliksi.

Vierailija
34/34 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni ap. vähän överiksi, eikä sädekehää pään päälle tupsahda. Keräsit vain piirakkamarjat eli 2-3dl. Kunnon ja hyvä ihminen kun poimii viisi ämpäriä mustikoita ja 2 tunnissa.

Miten kukaan viitsii edes pukea ja lähteä marjaan, jos poimii juomalasillisen nmustikoita?

Ei jatkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme