Mitä mieltä nimestä Aure?
Tuo nimi on harkinnassa tytölle ja olisi kiva kuulla, millaisia mielikuvia se herättää =)
Kommentit (56)
Kaunis, uniikki nimi tai en ainakaan ole koskaan kuullut Auresta ennen nimenä. Selkeästi tytön nimeltä minun korvaani kuulostaa. Vähän niinkuin Aura, Aurelia, Aurora, mutta kivempi.
On olemassa bakteeri nimeltä Aureus. Yleinen ja ärhäkkä esim. lehmien utaretulehduksen aiheuttaja
Ääh, eiköhän toi riitä että on Aurit ja Aurat, tuo näyttää turhalta väännökseltä. Tai sit ihan virheeltä, käsin kirjoittaessa voi muuntua Auneksi.
heh, kun luin tuon kirjan, niin mietin itsekin, että jos lapsen tekisin, niin tuo tulisi tytölle nimeksi =D
Mielestäni kiva nimi, vähän erilainen, mutta kuitenkin kuulostaa tavalliselta eikä ole mikään ihmeellinen väkisinväännetty Mattiina.
Minusta kuulostaa enemmän pojan nimeltä. En antaisi tytölle (enkä kyllä pojallekaan).
Ihana on. Mun tytön nimestä toi löytyy, ja vielä 16 vuoden jälkeen olen siihen hyvin tyytyväinen, niinkuin koko muuhunkin nimeen.
Mulle tulee mieleen ekaksi ja tokaksi haure.
Joo tosi ihana nimi, kiva Auer-assosisaatio tulee! :)) Miten olisi Aure Anneli tai Anneli Aure????
Oikein kaunis nimi mutta taidan olla jäävi sanomaan mitään, koska oman tyttäreni nimi on Aure =)
Utrion kirjasta itsekin tuon nimen bongasin ja ihastuin heti.
Aure on muuten latinaa ja tarkoittaa tuulta =)
Järkyttävä rangaistus lapselle olisi ainakin urbaaniseudulla. En tiedä onko tuo edes nimi. No, ehkä se on. Onhan raparperikin nykyään nimi. Onko tuo Aura-sanan feminiini? Vai yhden auranvedon suoritus ("nainen: teitkö lumityöt? mies: en tehnyt, aura meni rikki ja ehdin suorittaa vain yhden aureen")? Suomenkieli on täynnä kauniita tytön nimiä. Antakaa lapsellenne armoa. Antakaa hänelle nimi. Oikea nimi. Aamen.
Ette osaa päättää tuleeko siitä Aarne vai Tuure joten sitten Aure?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 07:46"]
Ihana on. Mun tytön nimestä toi löytyy, ja vielä 16 vuoden jälkeen olen siihen hyvin tyytyväinen, niinkuin koko muuhunkin nimeen.
[/quote]
Oletko kysynyt tytötn mielipidettä asiaan?
Ei tarvitse vastata.
Nyt rupes tekemään mieli Aurajuustoa :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 00:44"]Tuo nimi on harkinnassa tytölle ja olisi kiva kuulla, millaisia mielikuvia se herättää =)
[/quote]
Kuulostaa kirjoitusvirheeltä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 00:44"]Tuo nimi on harkinnassa tytölle ja olisi kiva kuulla, millaisia mielikuvia se herättää =)
[/quote]
Kuulostaa kirjoitusvirheeltä.
Kyllähän tuo nimestä käy. Ihanan erilainen näiden iida/aada/adeliina/aava/liidalaada...joukkoon. Erään tv-ohjelman Kasperiina saa vieläkin näkemään painajaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 08:33"]
Joo tosi ihana nimi, kiva Auer-assosisaatio tulee! :)) Miten olisi Aure Anneli tai Anneli Aure????
[/quote]
Luuletko että kukaan muistaa tuota kymmenen vuoden päästä.