Mitä mieltä nimestä Aure?
Tuo nimi on harkinnassa tytölle ja olisi kiva kuulla, millaisia mielikuvia se herättää =)
Kommentit (56)
Voi hyvän tähden, ei! Säästä sitä lapsiparkaa!
Miten se taipuisi? Esim. Oletko nähnyt Aurea/Auretta? Hölmöä valita vaikeasti käytettävä nimi, jonka taivutusta saa olla aina selittämässä. Ihan just tyypillinen wt-nimi.
Eikä taatusti ole latinaksi 'tuuli'. Aurea mediocritas = kultainen keskitie. Latinaksi 'kulta' on aurum.
Mun mielestä nätti ja erilainen, muttei väkisin väännetty :) ja taivutus nyt on ihan selkeä: oletko nähnyt Aurea, menetkö puistoon Auren kanssa, minä pidän Auresta... Eihän Onnistakaan sanota oletko nähnyt Onnea tai Tuulista menen puistoon Tuulen kanssa, Aure taipuu kuten muutkin etunimet
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 02:08"]
Miten se taipuisi? Esim. Oletko nähnyt Aurea/Auretta? Hölmöä valita vaikeasti käytettävä nimi, jonka taivutusta saa olla aina selittämässä. Ihan just tyypillinen wt-nimi.
Eikä taatusti ole latinaksi 'tuuli'. Aurea mediocritas = kultainen keskitie. Latinaksi 'kulta' on aurum.
[/quote]
Aure meaning and name origin
Aure \a(u)-
re\ as a girl's name is a variant of Aura (Latin), and the meaning of Aure is "wind".
The baby name Aure sounds like Aurea, Airi, Ara, Ari, Arie, Auria, Eire and Jere. Other similar baby names are Aubre, Aude, Aurel and Azure.
Eikä tarvinnut laittaa Googleen kuin hakusana "Aure"
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 04:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 02:08"]
[/quote]
Aure meaning and name origin
Aure \a(u)-
re\ as a girl's name is a variant of Aura (Latin), and the meaning of Aure is "wind".
The baby name Aure sounds like Aurea, Airi, Ara, Ari, Arie, Auria, Eire and Jere. Other similar baby names are Aubre, Aude, Aurel and Azure.
Eikä tarvinnut laittaa Googleen kuin hakusana "Aure"
[/quote]
Googlen sijaan voisit kyl käyttää luotettavampia lähteitä, kuten vaikkapa sanakirjaa. Latinassa ei ole sanaa 'aure', mutta 'aura' on, merkityksessä aura (valon kajastus tai henkonen). Kiva varmaan lapsenkin kannalta, että nimi on kirjoitettu oikein. :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:24"]
Aure on paljon kivampi kuin esim. Aurora, mikä puolestaan taitaa olla jonkinasteinen muotinimi.
[/quote]
Mutta aurora sent''n on nimi.
Jos tämä kesällä syntyvä papu on tyttö niin hänen nimeksi tulee Aure :) Sen päätin jo kirjaa lukiessani 2009 :)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:24"]
Aure on paljon kivampi kuin esim. Aurora, mikä puolestaan taitaa olla jonkinasteinen muotinimi.
[/quote]
Mutta aurora sent''n on nimi.
[/quote]
Milläs ihmeen logiikalla Aure ei ole nimi?
Kuten monille muillekin, myös mulle tulee Auresta mieleen heti Kaari Utrion kirja. Ohjaamassani lasten harrastusryhmässä oli yhteen aikaan Aurelia, joka sattumalta oli syntynyt muutamaa kuukautta Yksisarvinen -kirjan ilmestymisen jälkeen :)
Mun nimi on Aure ja kaikki jotka tapaan ekaa kertaa kuulee melkein aina väärin Auri tai Laura, mutta ei ole ollut muita ongelmia nimen kanssa, jotkut vaan sanoo että onpas sulla erikoinen tai kaunis nimi :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 08:33"]
Joo tosi ihana nimi, kiva Auer-assosisaatio tulee! :)) Miten olisi Aure Anneli tai Anneli Aure????
[/quote]
O-ou! Pahan pistit.
Tuskaa jos lapselle tulee r-vika, kukaan ei saa nimestä mitään tolkkua. Tiedän mistä puhun :I
Mielestäni se on kaunis, tulee Kaari Utrion kirja mieleen. En tiedä mistä tuo nimi on alkunsa alunperin saanut, onko vanha väännös vai mikä. Aura ja Aurea olisivat "oikeita" vanhoja latinankielisiä nimiä, ei väännöksiä. Samaa tyyliä, tosin hieman prinsessamaisempia, olisivat Aurelia ja Aurora. Aure on kyllä kiva hieman koruttomammalla tavalla, sopii hyvin suomalaisten suuhun.
Ei ainakaan WT/lähiönimi.... vai onko?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 08:33"]
Joo tosi ihana nimi, kiva Auer-assosisaatio tulee! :)) Miten olisi Aure Anneli tai Anneli Aure????
[/quote]
Luuletko että kukaan muistaa tuota kymmenen vuoden päästä.
[/quote]
Tiedä vaikka juttua yhä käsitellään 10 vuoden kuluttua. Tuntuu olevan ehtivä täti tämä Anneli! Ja jos vapautuu, niin varmasti uutta käsiteltävää järjestelee!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 01:06"]
Kyllähän tuo nimestä käy. Ihanan erilainen näiden iida/aada/adeliina/aava/liidalaada...joukkoon. Erään tv-ohjelman Kasperiina saa vieläkin näkemään painajaisia.
[/quote]
HEH! Itse olen kuullut nimen JOONATAR, halusivat kai Joonatanin mutta sitten tulikin tyttö.
Liian teennäinen. Laita mieluummin Aura. Ihan nätti nimi ja löytyy kalenterista.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 01:06"]
Kyllähän tuo nimestä käy. Ihanan erilainen näiden iida/aada/adeliina/aava/liidalaada...joukkoon. Erään tv-ohjelman Kasperiina saa vieläkin näkemään painajaisia.
[/quote]
HEH! Itse olen kuullut nimen JOONATAR, halusivat kai Joonatanin mutta sitten tulikin tyttö.
[/quote]
Tsiisös.. ihan kauheaa arvostelukyvyn puutetta antaa tuollainen nimi..
Kuulostaa miehen nimeltä tai sukunimeltä, jota ei ole sanottu loppuun saakka (esim. Aurelius).
En ikimaailmassa antaisi moista nimeä tytölle. En kyllä pojallekaan. Aure kuulostaa tosiaan siltä, että nimi on jäänyt jotenkin kesken.
Antakaa joku normaali nimi.