Kehitysvammaiset ovat vaan niin
mun sydämessä. Vaikka vuosia olen työkseni heitä hoitanut ja ohjannut, niin aina vaan olen onnellinen valittuani sen juuri mun ammatin.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 22:52"]
mun sydämessä. Vaikka vuosia olen työkseni heitä hoitanut ja ohjannut, niin aina vaan olen onnellinen valittuani sen juuri mun ammatin.
[/quote]
Hyvä sinulle.
Meidän kylällä asuneet keharit käyttäytyivät arvaamattomasti ja yrittivät mm. ottaa kiinni. Pelkäsin heitä lapsena enkä hakeudu heidän seuraansa nyt vanhempanakaan, jos vain voin sen välttää.
Kehitysvammaiset ilmaisevat tunteensa avoimemmin, kuin normiporukka. MuAa vaan ahdistaisi se lähelle tulo ja halailu, puhumattakaan raivareista. En todellakaan halua, että minua halaillaan (paitsi omat läheiset ihmiset) joten saisin varmaan hermoromahduksen aika lyhyen työrupeaman jälkeen kehitysvammaisten kanssa. Hmm.. Teen itse hoitoalalla vanhustyötä, joten hoitaessa koskettaminen on välttämätöntä. Tosin en tee sitä ilman kumihanskoja juuri koskaan, enkä halaile heitä. Suhtaudun tietenkin ystävällisesti ja hoidan niin hyvin kuin voin.
Hoitsut ne vasta hoitajaa näköjään tarvii. Siitä puhe mistä puute.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 11:39"]
[/quote]
Hyvä sinulle.
Meidän kylällä asuneet keharit käyttäytyivät arvaamattomasti ja yrittivät mm. ottaa kiinni. Pelkäsin heitä lapsena enkä hakeudu heidän seuraansa nyt vanhempanakaan, jos vain voin sen välttää.
[/quote]
Tiesit kai, etteivät kaikki ole samanlaisia? Miksi yleistää, vai onko sinulla kehitysvammaisuusfobia, jota olisi hyvä hoitaa terapeutilla?
Tunnen yhden miehen joka on kehitysvammahoitaja, fiksu kaveri. Hänen puheestaan kuuluu arvostava suhtautuminen laitoksen asiakkaisiin.
Rankka ala jolla en itse pärjäisi enkä viihtyisi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 06:19"]
[/quote]
Kai olet mennyt naimisiinkin kehitysvammaisen kanssa? Kun ne on niin ihania. Jos et niin olet kaksinaismoralisti
[/quote]
Voi luoja tätä ihmisten typeryyttä. Jos tässä olisi joku alakouluopettaja sanonut että on onnellinen valitessaan työkseen 8-vuotiaiden opettamisen, sanoisitko että mene sitten myös naimisiin 8-vuotiaan kanssa kun ovat niin ihania? Se että pitää jostain tai kokee alan olevan kutsumusammatti ei tarkoita tuollaista putkinäköistä elämää. Oletan että olet 14-vuotias keskenkasvuinen poika tai muuten ajatusmaailmaltasi vähän rajoittunut. Sääliksi käy.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 06:19"]
[/quote]
Kai olet mennyt naimisiinkin kehitysvammaisen kanssa? Kun ne on niin ihania. Jos et niin olet kaksinaismoralisti
[/quote]
Vittu tätä av:n logiikkaa. Minä pidän valtavasti lapsista, mutta en halua heidän kanssaan naimisiin. Pidän vanhuksista, mutta en halua heidän kanssaan naimisiin. Koirat on myös ihania, mutta aviopuolisoksi en huolisi. Miten helvetissä avioliitto tähän nyt kuuluu? Oletko itse naimisissa kaiken ja kaikkien kanssa, joita pidät ihanina?
Kehitysvammaiset ovat niin herkkiä ja heissä ehdottomasti on ihaninta, kuinka ilmaisevat tunteensa ja kiintymyksensä helpommin kuin muut! :) Siskoni on lievästi kehitysvammainen ja aivan ihana, näkee maailman niin eritavalla kuin muut!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 11:39"]
[/quote]
Hyvä sinulle.
[/quote]
Tiesit kai, etteivät kaikki ole samanlaisia? Miksi yleistää, vai onko sinulla kehitysvammaisuusfobia, jota olisi hyvä hoitaa terapeutilla?
[/quote]
Kaikista ihmisistä on joo varmasti mukavaa, kun satakiloinen iloinen ihana ventovieras mies ryntää ykskaks luoksesi, koska haluaa halata sinua oikein kovasti?
Kiva että joku on löytänyt kutsumusammattinsa, jos se nyt oli ap:n pointti tässä.
Hienoa, että saa tehdä työtä, joka tuntuu omalta ja ihanalta! Kunnioitan kaikkia, jotka jaksavat tuollaista raskasta hoitotyötä tehdä, olette hienoja ihmisiä! Itsestäni ei moiseen hommaan ehkä olisi.
Halusin vaan todeta, että olen todella kutsumustyössä ja nautin työstäni. ap
Kyllä mäkin työstäni pidän koska saan siitä rahaa. Ilman palkkaa vihaisin työtäni.
Jotain muuta työtä ehkä vihaisin näin surkean palkan takia. Mutta tässä on jotain muuta, joka vie voiton rahasta. ap
Mäkin teen kehitysvammaisten kanssa sekä palkkatyötä että vapaaehtoistyötä.... Niinhän sitä sanotaan, että kerran kun alat tekemään keva-työtä, ei takas ole paluuta :).
Koska menet naimisiin kehitysvammaisen kanssa?
Kiitos teille tuhannesti. Onneksi teitä on. Olen monesti kadehtinut sitä huumoria, jolla toimintakeskuksessa, jossa käyn, henkilökunta eteenpäin ponnistaa. Ihailen myös kärsivällisyyttä, joka näillä ihmisillä täytyy olla.
t. vammaisen perheenjäsen
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 23:01"]
näin surkean palkan takia
[/quote]
Jos olet AMK- tai opistohoitsu => bullshittiä.
minäkin pidän kovasti kehitysvammaisista :) hekin ovat ihmisiä niinkuin kaikki muutkin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 23:19"]
minäkin pidän kovasti kehitysvammaisista :) hekin ovat ihmisiä niinkuin kaikki muutkin.
[/quote]
Miksi sinun piti todeta että keharit ovat ihmisiä, eikö se ole itsestäänselvyys? Sinä taidat pitää muita ihmisiä jotenkin moraalisesti vinksahtaneina ja alempiarvoisina.