Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka yleistä on että on tilillä aina ns hätävararahasumma? esim tonnin?

Vierailija
13.07.2006 |

mulla ollut näin 10 vuotta jo, panikoin jos menee alle sen tonnin, miehellä kakstonni (ei myönnä sitä). Puhuttiin tästä yks päivä, kaverillani noin viisisataa aina olemassa, miten teillä? Onko tämä ns tavallista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panikoin jos menee alle 5000e. Meillä aika suuret menot.

Vierailija
2/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ollutkin. Viimeksi putkivuoto keittiössä ja putkimiehelle piti maksaa kiirelisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei niin vaan käytetä kun on kehyksien sisällä (siis 500e seteli) ;) Että vain tosi tarpeeseen käytetään.

Vierailija
4/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on toisella tilillä noin 600¿

Vierailija
5/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi käyttötilillä yrityetään pitää tietty raja, jonka alle ei haluta tilanteen menevän.

Mun kammottaa ajatus, että tilillä olisi vain muutama kymppi.

Vierailija
6/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästellyt ne ajat sitten. Mulle se pari tonnia on ' haamuraja' , ikäänkuin ajattelen että siinä on nolla. Mulla on vain rahaa 2t + XXX.

Osoittautui hyödylliseksi, kun taannoin jouduin maksamaan suuren osan sukulaisen hautajaisista (velkainen pesä), muut perheenjäsenet sitten makselivat puolen vuoden sisällä osuuksiaan hautajaisista kunhan kerkesivät.

Vierailija
7/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tosin hätävaratili, jonka saldo on vuosien saatossa vaihdellut 10 ja 1500¿ välillä.

Vierailija
8/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on luottokortti, jota käytetään myös ainoastaan hätävarana.

Vierailija
9/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästötilikin on, siellä on tällä hetkellä 4000 euroa. Sitä ei käytetä elämiseen vaan esim. autonvaihtoon tai remonttiin, mikä nyt seuraavaksi onkin ajankohtaista.

Vierailija
10/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meille tulee tasaisin välein rahaa monta kertaa kuussa. Rahaa riittää siis mukavasti.

Vierailija
11/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kun laittaa rahaa niin se on poissa mielestä enkä miellä sitä kuin hädän hetkellä käytettäväksi. Sinne säästän auton- ja asunnonvaihtoja varten, tällä hetkellä haaveilemme talonrakentamisesta ja sillä motiivilla olen sinne saanut jo 22 000 euroa säästöön. Mun miehellä on kans jokunen tonni jemmassa.

Entisen asuntolainan aikana pyrin pitämään ainakin 2kk lyhennysten verran säästössä.

Vierailija
12/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuitenkin korkeakorkoisella säästötilillä 1000 euroa (siis sellaisella, jossa on rajattu nosto-oikeus) ja tavallisella säästötilillä toiset 1000 euroa. Nyt meidän hätävarat kuitenkin häviävät hetkeksi, koska maksamme uuden asuntomme käsirahan säästöillä. :o/ Mutta äkkiä kasaamme uuden pesämunan - on turvaton tuntu, jos tilit näyttävät nollaa pitkään...

Vierailija
13/13 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimmillaan viitisen sataa. Jos sellaista eri tiliä ei olisi niin kyllä puntit tutisisivat...