Pituus paino ja vaatekokosi?
Kommentit (103)
vaatekoko riippuu muuten paljon siitä MISTÄ ostaa. Kävin pari pv sitten shoppailemassa ja joissain paikoissa oli 38 housut hieman isot kun toisessa taas kokeilin xxl- housuja jotka ei menneet kunnolla päälle!!!
171 cm, 66 kg, paidat s/m/36, housuosasto m/l/38/40
Olen nyt 178 cm ja 83 kg. Vaatekoko housuissa 42, paidoissa L mutta nämä samat vaatteet on menny mulle yhtä hyvin 71 kg painossaja hetki sitten painoin pari grammaa vajaa 100 kgja silloinkin sopiyhtä hyvin eli 30 kg painon heitoillakin nuo koot menee mlle aina.
Pituus 171 cm ja paino 59-60 kg, H&M -mitoituksella S/36, mutta esim Zarassa M/38. Farkuissa tuumamitta vyötäröllä 28.
Strategiset mitat 89-69-94 cm.
Kuten joku muukin ihmetteli, minäkin ihmettelen miten eri kokoisia vaatteita ihmiset käyttää eli pituus ja paino ei kerro mitään?
Olen 168 cm, painan noin 62 kg. - 63 kg. vaatekoko on 38/M, housuissa pitää olla 40-42. Täällä on saman kokoisia, mittaisia mutta pienemmällä vaatekoolla.
Silti minua pidetään hoikkana. ? Mielenkiintoista.
Kuten joku muukin ihmetteli, minäkin ihmettelen miten eri kokoisia vaatteita ihmiset käyttää eli pituus ja paino ei kerro mitään?
Olen 168 cm, painan noin 62 kg. - 63 kg. vaatekoko on 38/M, housuissa pitää olla 40-42. Täällä on saman kokoisia, mittaisia mutta pienemmällä vaatekoolla.
157 cm 47 kg oikea vaatekoko olisi 30, mutta niitä ei ole missään myynnissä. 32-34 ostan, mutta ne on isoja, aina joutuu viemään ompelimoon pienennettäväksi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 09:59"]
[/quote]
Vaatekokoon vaikuttaa niin monet muutkin asiat kuin paino. Lihaten lisäksi mm. rinnanympärys, hartioiden leveys tai selän tai raajojen pituus. Minä mahdun ongelmitta 32-kokoiseen toppiin koska rinnat ja vyötärö on niin pieniä, mutta hartioitani tai pitkiä käsiäni en millään saa mahtumaan 36:tta pienempään takkiin.
160 cm, 49,6 kg (normaaliolotilassa n. 47 kiloa, nyt meneillään oleva raskaus vähän jo pöhöttänyt).
Vaatekoko tällä hetkellä xs tai 32/34. Joistain vaatteista käytän senttikokoa jos näen jotain pelkästään siinä koossa olevaa kivaa tai jos en löydä mieleistä naistenosastolta.
158/68, paidat M/40, housut 30/32, 40, L.
Pukeudunkohan mä liian suuriin vaatteisiin? Moni samoissa mitoissa oleva käyttää paljon pienempiä vaatteita? Ainakin ruumiinrakenteeni on haastava vaatetettava: hartiat on pullonkaula, rinnat c-kuppia, persjalkainen maatuska
Ainakin mua ahistaa jos vaatteet on kittanat
156cm/56 kg vaatekoko 42 tai L/XL, housuista saattais mennä pienempikin koko
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 10:32"]
Pukeudunkohan mä liian suuriin vaatteisiin? Moni samoissa mitoissa oleva käyttää paljon pienempiä vaatteita? Ainakin ruumiinrakenteeni on haastava vaatetettava: hartiat on pullonkaula, rinnat c-kuppia, persjalkainen maatuska
Ainakin mua ahistaa jos vaatteet on kittanat
156cm/56 kg vaatekoko 42 tai L/XL, housuista saattais mennä pienempikin koko
[/quote]
eivätkö koon 42 tai L/XL hihat, puntit ja selkä ole ihan liian isoja 156 cm pitkälle? Itse olen 157 cm ja jopa 36 koon vaatteissa on minulle liian suuri mitoitus, ylipitkät hihat ja puntit. Myös leikkaukset ovat koossa 36 ja sitä suuremmissa pielessä, vyötärö tulee liian alas ym. Kaiken kaikkiaan koosta 36 lähtien vaatteet ovat minulle täysin väärän kokoisia, jopa siinä määrin ettei niitä oikein edes lyhentämällä saa hyvin istuviksi. Mutta minä en pidäkään löysästi roikkuvista vaatteista.
175cm 60kg, vaatekoko Zarassa ja Vero Modassa M/38.
Mikä helvetti on tuon miinustelijan ongelma??