Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteissa on ollut oikeasti mukavaa, että mies ottaa ohjat?

Vierailija
27.07.2020 |

Tuli vain mieleen kun olin kaupassa ja mies yhtäkkiä totesi että nyt ostetaan sinulle ne hienot astiat joista olet haaveillut jo kaksi vuotta. Meillä on rahaa tähän mutta olen vain joskus jossain sivulauseessa toivonut että olisin sen arvoinen että saisin jotain tällaista kivaa. Mies olisi ajat sitten hankkinut jo nämä mutta koska minä vain aina minimalisoin että enhän minä ja kaikki ilo on turhaa. Rahat pitää säästää uhreille tms. Anteeksi trigger mutta näin minä usein järkeilen itselleni.

Toinen esimerkki on että olin pitkään väsynyt työpaineista ja mies lopulta totesi että muista nyt syödä ne kasvikset. En ollut syönyt. Söin ja piristyin kyllä. Ihan lapsellisia asioita mutta että siis mikä voima siinä että joku toinen välittävä ihminen vierestä viitsii sanoa asioita minun puolesta joita ignooraan.

Listaa olisi enemmänkin mutta en halua teitä pitkästyttää. Antakaa omia esimerkkejä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat pitää säästää uhreille? What?:D No minä olen narsistin uhri, saanko kaikki säästösi?

Vierailija
2/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään. En ole holhottava lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samanlainen tilanne siinä, että itse olen oppinut kasvaessani säästelijääksi, jopa turhankin paljon. Mies vei minut vastikään kaupoille ja osti minulle mekon ja uudet kengät. En pyytänyt näitä, mutta halusi ostaa ne minulle, koska "en hemmottele itseäni tarpeeksi." Kyllähän siitä tulee kiva mieli kun toinen välittää. Joskus myös tekee ruokaa minulle, jos laiminlyön hyvinvointiani ja sanoo että "syöpäs nyt niin kasvat" :D

Vierailija
4/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule äkkiä mieleen muuta kuin kodin ongelmatilanteet. Hän on ainoa, joka meillä ymmärtää esimerkiksi öljypolttimen päälle. Minua ei kiinnosta, vaikka hän mielellään opettaisi asioita ja muistuttaa usein, että minun olisi tärkeää ne osata siltä varalta, että hänelle jotain sattuu.

Rahat meillä on erilliset, joten ostan kyllä ihan itse asiat, joista haaveilen. Toisen syömisiin ei puututa edes hyvää tarkoittaen.

Vierailija
5/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap vähän hitaalla käyvä?

Vierailija
6/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa, mutta ei sitä voi myöntää. Ainakaan sille miehelle.

Vierailija
7/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eroa ottaako ohjat käsiin naisen tai miehen kanssa? En jaksa jahkailua oli sitten kyseessä nainen tai mies.

Vierailija
8/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suunnittelee usein yllätystreffejä. Lähtökohtaisesti olen vähän kontrollifriikki ja alkuun oli joskus hankala suhtautua, kun vastasi "minne mennään" kysymykseen vaan "näet sitten". Mut hänen yllätykset on aina sellasia, joissa on huomioitu mut ja useasti tosi romanttisia. Nyt oon tottunut asiaan ja onhan se ihanaa ❤️

Vierailija
9/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap vähän hitaalla käyvä?

Oletko sinä vähän vihainen? Ei voi tietää. Minun mies on välittävä enkä minä ole niin tyhmä ja itsetuhoinen että tulkisen kaiken hänen sanomansa pahaa tarkoittavaksi. Hän oikeasti välittää ja välittävien ihmisten sanomiset pitää tulkita sen kautta. Jos ei sinulta onnistu niin sorry.

Vierailija
10/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ongelmia auton kanssa. Siihen kyllä kelpaa yhtä hyvin osaava nainenkin.

Syömään pystyn ilman kehoitusta ja vaatteetkin ostan silloin kun huvittaa, kokisin holhoavana sen että joku ”ottaisi ohjat” esim. näissä tilanteissa.

Vierailija
11/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Ranskassa. Mies natiivi, minä en. On ihanaa, että mies tulee tapaamisiin viranomaisten ym. kanssa, joilloin hän pystyy parhaiten huolehtimaan intresseistäni. Hoituisi tuo varmaan englanniksikin, mutta todennäköisesti ei niin hyvin.

Vierailija
12/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on ongelmia auton kanssa. Siihen kyllä kelpaa yhtä hyvin osaava nainenkin.

Syömään pystyn ilman kehoitusta ja vaatteetkin ostan silloin kun huvittaa, kokisin holhoavana sen että joku ”ottaisi ohjat” esim. näissä tilanteissa.

Otsikko oli "missä tilanteissa on kiva että mies ottaa ohjat". Ei "missä tilanteissa sinua pierettää henkisesti".

Vierailija
13/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just nyt toivoisin että mies ottais vähän vastuuta ja koppia mm seuraavista asioista; nuohoojan tilaus, ilmastointikanavien puhdistuksen tilaus, sähkömies selvittämään vessan valon ongelmaa ym vastaavaa.

Ei olisi ongelma mun näitä hoitaa, mutta olen viimeisilläni raskaana, hoitanut kaikki vauvan varusteisiin, vakuutuksiin, neuvoloihim ym liittyvät jutut työn ohella, vanhemma lapsen neuvolan, vasun, hammaslääkärin näin ikään työni ohella. Hän ei ole kolmen viikon kesälomallaan saanu aiemmin mainittuja hoidettua.

Jäin juuri äippikselle, ehkä mulla nyt on sitten aikaa hoitaa nuo roikkuvat jutut itse. :D

Vierailija
14/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä petipuuhissa. Sinne sellainen sopii. Ottaa sopivan tiukasti kiinni ja sanoo, että nyt muuten saat ******.

Muuten en tartte sen enempää sukupuoleen liittyvää ohjausta, tukea päätöksille me annetaan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
15/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyssä

Vierailija
16/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihanaa, jos mies ottaisi ohjat silloin, kun on hänen vuoronsa laittaa tiskit, pyykit tai mitä tahansa muuta. Ettei aina tarvitsisi muistuttaa. Tai edes joskus ottaisi, sekin olisi ihanaa.

Vierailija
17/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä sängyssä on joskus kiva tulla kunnolla otetuksi. Välillä sitten toisin päin.

Muissa asioissa en tarvitse holhousta ja ap:n esimerkit vain ärsyttäisivät.

Mieheni tekee kotitöitä oma-alotteisesti, niin kuin kaikkien kotona asuvien kuuluukin. En koe sitä ohjien ottamiseksi.

Vierailija
18/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä sängyssä on joskus kiva tulla kunnolla otetuksi. Välillä sitten toisin päin.

Mieheni tekee kotitöitä oma-alotteisesti, niin kuin kaikkien kotona asuvien kuuluukin. En koe sitä ohjien ottamiseksi.

Minua taas ärsyttää se ettet anna pisteitä kotitöistä. Jos hän ei tekisi niitä niin todellakin vähentäisit niitä pisteitä.

ap

Vierailija
19/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää se ettet anna pisteitä kotitöistä. Jos hän ei tekisi niitä niin todellakin vähentäisit niitä pisteitä.

ap

Mitä hiton pisteitä?

Vierailija
20/37 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos mies tekisi enemmän aloitteita petihommissa. Myös vapaa-ajan menemisten ja tekemisten suhteen saisi skarpata. Miten niin sporttisesta miehestä onkin tullut mahdoton sohvaperuna!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan