Missä tilanteissa on ollut oikeasti mukavaa, että mies ottaa ohjat?
Tuli vain mieleen kun olin kaupassa ja mies yhtäkkiä totesi että nyt ostetaan sinulle ne hienot astiat joista olet haaveillut jo kaksi vuotta. Meillä on rahaa tähän mutta olen vain joskus jossain sivulauseessa toivonut että olisin sen arvoinen että saisin jotain tällaista kivaa. Mies olisi ajat sitten hankkinut jo nämä mutta koska minä vain aina minimalisoin että enhän minä ja kaikki ilo on turhaa. Rahat pitää säästää uhreille tms. Anteeksi trigger mutta näin minä usein järkeilen itselleni.
Toinen esimerkki on että olin pitkään väsynyt työpaineista ja mies lopulta totesi että muista nyt syödä ne kasvikset. En ollut syönyt. Söin ja piristyin kyllä. Ihan lapsellisia asioita mutta että siis mikä voima siinä että joku toinen välittävä ihminen vierestä viitsii sanoa asioita minun puolesta joita ignooraan.
Listaa olisi enemmänkin mutta en halua teitä pitkästyttää. Antakaa omia esimerkkejä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähinnä sängyssä on joskus kiva tulla kunnolla otetuksi. Välillä sitten toisin päin.
Muissa asioissa en tarvitse holhousta ja ap:n esimerkit vain ärsyttäisivät.Mieheni tekee kotitöitä oma-alotteisesti, niin kuin kaikkien kotona asuvien kuuluukin. En koe sitä ohjien ottamiseksi.
Minua taas ärsyttää se ettet anna pisteitä kotitöistä. Jos hän ei tekisi niitä niin todellakin vähentäisit niitä pisteitä.
ap
Mitä hiton pisteitä?
Ei ole itsestään selvää, paitsi tietenkin sinulle, että mies tekee asioita, jotka historian saatossa eivät todellakaan ole kuuluneet miehelle ja joita tekemällä on pitkään leimautunut homoksi.
Olen itsekin mies, mutta täysi tunari rakentamiseen ym liittyvissä asioissa ja jopa minä olen tyytyväinen, kun isokokoinen sukulaismies,joka on töissä rakennuksilla tulee auttamaan muutossa ja kasaa sängyt ja pöydät minuutissa, kun kumppaniltani ja minulta samaan menisi tunteja. Eihän tuo toki sukupuolesta ole kiinni, mutta parimetrisiä, rotevia rakennusalan ammattinaisia on harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähinnä sängyssä on joskus kiva tulla kunnolla otetuksi. Välillä sitten toisin päin.
Muissa asioissa en tarvitse holhousta ja ap:n esimerkit vain ärsyttäisivät.Mieheni tekee kotitöitä oma-alotteisesti, niin kuin kaikkien kotona asuvien kuuluukin. En koe sitä ohjien ottamiseksi.
Minua taas ärsyttää se ettet anna pisteitä kotitöistä. Jos hän ei tekisi niitä niin todellakin vähentäisit niitä pisteitä.
ap
Mitä hiton pisteitä?
My point exactly.
En ihan koe noita ap:n kuvailemia tilanteita ohjien ottamisena, enemmänkin vahvana tukemisena. Itselläni ei ole mitään tiettyä asiaa missä tarvitsisin tai haluaisin miehen "johtavan", mutta parasta on jos välillä ottaa ohjat vähän kaikessa, siis niin että roolit jakaantuu tasaisesti, ei niin että itse tarvitsisi aina suunnitella tai toteuttaa joku juttu. Siihen menisi pidemmän päälle hermot.
Vauvamme oli 6 kk vanha, kello oli 03.30, herääminen oli ties kuinka mones sinä yönä ja univajetta oli kertynyt jo pitkään. Aloin korottaa ääntäni vauvalle ja sanoin, että voisitko nyt v***u nukkua. Mies, joka ei yleensä herännyt vauvan yöitkuihin, oli saman tien valveilla ja sanoi, että nyt hän jatkaa vauvan kanssa ja minä alan nukkua. Vieläkin itkettää tää juttu, kun siitä tuli niin hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vauvamme oli 6 kk vanha, kello oli 03.30, herääminen oli ties kuinka mones sinä yönä ja univajetta oli kertynyt jo pitkään. Aloin korottaa ääntäni vauvalle ja sanoin, että voisitko nyt v***u nukkua. Mies, joka ei yleensä herännyt vauvan yöitkuihin, oli saman tien valveilla ja sanoi, että nyt hän jatkaa vauvan kanssa ja minä alan nukkua. Vieläkin itkettää tää juttu, kun siitä tuli niin hyvä mieli.
Ja silti miehesi päästi sinut pisteeseen, että alat huutaa vauvalle. Eiköhän hänen olisi pitänyt muutenkin jakaa vastuu yöheräilyistä, jos olit kerta niin väsynyt.
Taitaa olla hevoskärryn ajaminen ainoa tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti miehesi päästi sinut pisteeseen, että alat huutaa vauvalle. Eiköhän hänen olisi pitänyt muutenkin jakaa vastuu yöheräilyistä, jos olit kerta niin väsynyt.
Nimenomaan ei päästänyt. Oli tikkana hereillä heti, kun korotin ääntäni, en huutanut vielä.
Mies kävi viikot töissä, viikonloppuisin otti vauvan aamulla, jotta sain nukkua aamuisin pitkään. Ei hoitanut yöherätyksiä, koska heräsi vauvan itkuun paljon myöhemmin kuin minä, joten heräsin joka kerta kuitenkin odottelemaan miehen heräämistä. Jäi tästä parin viikon kuluttua vanhempainvapaille, jolloin hoiti vauvaa joka aamu (itse opiskelin tuolloin etänä, joten saatoin nukkua pitkään).
En tykkää että kukaan toinen ottaa ohjat. Oletan että puoliso hoitaa arkipäivän hommelit oman järkensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla hevoskärryn ajaminen ainoa tilanne.
Niitäkin ajaisin mielummin ite.
Toisinaan on ihan hyvä, että mies ottaa ohjat tai pikemminkin potkaisee mua henkisesti persauksille, että saan jonkin asian tai päätöksen tehtyä. :D Saatan jahkailla jotain asiaa vaikka miten pitkään ja siinä kohdassa on hyvä, että mies on nopeamman toiminnan ihminen.
Ja onhan se kuumaa, kun mies välillä ottaa ohjat petipuuhissa. Yleensä meillä ei ole selviä rooleja, joten on piristävää välillä leikitellä ja antaa toiselle valta. Tämä toimii molempiin suuntiin.
Sopii itselleni tylsissä ja vastenmielisissä hommissa. Kokonaisuutena vastuut menee aika tasan.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap vähän hitaalla käyvä?
Vain nainen. Siksi voi kuulostaa oudolta
mies52v
Kun uusimme talon vuorilaudoituksen Mies on ammatiltaan kirvesmies Hän laski paljonko vuorilautaa tarvitaan ja kilpailutti tavarantoimittajat. Purki vanhan ja pani uuden tilalle. Minä ja lapset pilkottiin ja pinottiin puretut laudat ja maalattiin uudet vuorilaudat ennen seinään kiinnittämistä.