Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tarkka seula noissa lasun perhetyöntekijöissä on? Alkanut epäilyttää tuo meidän

Vierailija
27.07.2020 |

Saatiin siis tukitoimena perhetyöntekijä käymään meillä kahdesti viikossa, koska olen raskauden alusta asti ollut totaali-yh, eka lapsi ja olen nuori, en kuitenkaan enää teini, ja mulla masennustaustaa. Neuvolassa tätä ehdotettiin, ja ihan mielelläni suostuin, kun ei ole juurikaan tukiverkkoja omasta takaa. Tämä täti siis käy muutaman tunnin kerrallaan meillä esim viemässä vauvaa ulos, että voin esim siivota, käydä yksin kaupassa tai lukea tenttiin. On nyt käynyt pian puolisen vuotta säännöllisesti, ja mua ihmetyttää miten lapsi reagoi tähän ihmiseen. Eikö lapsen pitäisi tunnistaa ja reagoida positiivisesti tuttuun ja turvalliseen aikuiseen? Sen sijaan lapsi huutaa pää punaisena, ja tarraa minuun kuin hengen hädässä kun tämä nainen tulee ottamaan häntä syliin. Tää on vaan pahentunut koko ajan. Lapsessa on välillä myös outoja jälkiä, esim vaippa-alueella raapimisjälkiä, jotka perhetyöntekijän mukaan ovat vaippaihottumaa, erikoista vaan että ne ilmestyivät yhden iltapäivän aikana. Myös mustelma selässä ja toinen poskessa. En uskalla alkaa häntä syyttämään mistään, mutta kuinka helposti tuollaisesta pääsee eroon? Kun siis itse vapaaehtoisesti suostuin, ei meillä ollut mitään huostaanoton uhkaa tmv.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa et jätä lasta enää tämän ihmisen kanssa.

Ap ei voi sitä päättää koska kyseessä on lasu.

Vierailija
22/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn jännittävä fantasia pahasta hoitotädistä oli hieman liian pitkä. Lisätietoa ja viitteitä lapseen kohdistuneesta väkivallasta olisi kannattanut antaa vasta kommenteissa.

Itse pidin apn kirjoittamasta äidinvaiston erehtymättömyyttä korostavasta kommentista. Vaistot ja se maaginen yhteys äidin ja lapsen välillä vastaan vaarallinen ja epäoikeudenmukainen lastensuojelujärjestelmä on aina herkullinen asetelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa et jätä lasta enää tämän ihmisen kanssa.

Ap ei voi sitä päättää koska kyseessä on lasu.

Voihan perhetyöntekijä tulla, mutta ei lasta tarvi jättää kahden kesken tämän kanssa.

Vierailija
24/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele intuitiotasi, yritä päästä tuosta ihmisestä eroon. Jos et kipeästi ole tuon avun tarpeessa, voit vain ilmoittaa että pärjäätte vauvan kanssa hyvin kahdestaan eikä perhetyöntekijää enää tarvita. Jos sinulla on voimia, olisi hyvä viedä epäilysi eteenpäin. Jos epäilysi pitää paikkansa, tuo ihminen on kaikille lapsille vaaraksi. Ota kuvia.

Rikosilmoitus poliisille.

Jos mustelmat ja raapimisjäljet tulisi esim. leikin tuoksinassa tai muussa normaalissa toiminnassa, perhetyöntekijä varmasti kertoisi itse niistä sinulle kysymättäkin.

Vierailija
25/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ja lapsellesi Ap. <3

Vierailija
26/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele intuitiotasi, yritä päästä tuosta ihmisestä eroon. Jos et kipeästi ole tuon avun tarpeessa, voit vain ilmoittaa että pärjäätte vauvan kanssa hyvin kahdestaan eikä perhetyöntekijää enää tarvita. Jos sinulla on voimia, olisi hyvä viedä epäilysi eteenpäin. Jos epäilysi pitää paikkansa, tuo ihminen on kaikille lapsille vaaraksi. Ota kuvia.

Jos mustelmat ja raapimisjäljet tulisi esim. leikin tuoksinassa tai muussa normaalissa toiminnassa, perhetyöntekijä varmasti kertoisi itse niistä sinulle kysymättäkin.

Ensin todisteet. Kukaan ei usko lasuasiakkaan sanaa vs. sossut. Oletus on että lasuasiakas on se pahoinpitelijä. Älkää suostuko lasun alle, menetätte oikeuksianne ja ihmisarvoa eikä teidän sana paina enää mitään!

Vierailija
27/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Mitään et sano lasulle ennen kuin sulla on pitävät todisteet kasassa.

Vierailija
28/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sossu voi kieltää sitä, jos saisit jonkun sukulaisen, ystävän teille aina siksi aikaa kun perhetyöntekijä tulee teille. Sitten tämä sukulainen tai vastaava lähtee mukaan viemään lasta ulos, oikein päällepäsmäröisi lapsen hoidossa. Tätä ennen voisit sanoa sossuun tosiaan että tukiverkostosi parantuneet, ja perheen läheinen auttaa lapsen hoidossa mielellään. Mutta lisäksi tuo tyyppi pitäisi saada kiinni teoistaan, koska joku muu on sitten hädässä teidän jälkeen. Jotenkin pitäisi saada esille se, millainen henkilö kyseessä. Jos vain lakaistaan maton alle niin tyyppi ei jää kiinni ikinä, ennen kuin jonkun lapsi loukkaantuu vakavasti tai jopa kuolee.

Vierailija
29/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa tuo perhetyöntekijä tekee apsta kirjauksia joissa kertoo että lapsi itkuinen ja mustelmia. Ap varo oikeasti.

Vierailija
30/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa niillä mitään seulaa on. Perhetyöntekijät on usein vaan jotain lähäreitä. Sinuna ottaisin yhteyttä omaan sosiaalityöntekijääsi (sellainen varmasti on, jos teillä kerran lasu-asiakkuus) ja kertoisin, ettei ole kyseiselle palvelulle enää tarvetta.

Eihän tuo hyvältä kuulosta.

Tämän maan kyttäysmeiningin perusteella tuossa vaiheessa alettaisiin epäilemään, että sinullahan on jotain salattavaa kun ei tuollainen apu kelpaa.

Vierailija
31/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se perhetyöntekijä siivoamaan ja vietä itse aikaa lapsesi kanssa. Minun käsitykseni mukaan heille kuuluu myös tuollainen.

Vierailija
32/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiraukkaa. Pelaa sun kortit nyt huolellisesti oikein ettei lapsi menetä äitiään.

Vierailija
33/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyseessä on VAUVA. Noita raapimisjälkiä perhetyöntekijä selitti vaippaihottumalla, kun kolmen tunnin poissaolon jälkeen tulin kotiin ja vaihdoin lapsen vaipan siinä hänen vielä paikalla ollessaan. Aamulla olin myös vaihtanut vaipan, ja silloin ei ollut mitään jälkiä. Mustelmista ei ole sanonut mitään, enkä ole uskaltanut kysyä. Kun lapsi itkee hänen ottaessa syliin, sanoo vaan että kylläpäs olet jo iso tyttö kun noin vierastat! Eikö nimenomaan sellaista henkilöä jota tapaa säännöllisesti ,pitäisi olla vierastamatta? Ja vierastaako alle 8-kuinen vielä muutenkaan? ap

Vierailija
34/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se perhetyöntekijä siivoamaan ja vietä itse aikaa lapsesi kanssa. Minun käsitykseni mukaan heille kuuluu myös tuollainen.

Ei se suostu siivoamaan, ei kuulemma kuulu hänen toimenkuvaan. Lapsen voi viedä pois siksi aikaa että itse siivoan. Alkuun tarkkaili jotain vuorovaikutuksia , tuijotti mm kun imetin, ja korjasi imetystyynyn asentoa, mutta nuo on jo jääneet ajat sitten. ap

Vierailija
35/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videoi lapsi ennen ja jälkeen tapaamisen. Muuten kukaan ei usko sua. Tarvit todisteita. Muuten sua syytetään jäljistä. Luota äidin vaistoon.

Videosta ei näy mitään. Valokuvaa mieluusti päivänvalossa, huonompikin kännykkäkamera toistaa paremmin kuin kännykän video.

Vierailija
36/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille ei kuulu siivoaminen. Ap voi päästää naisen sisään istumaan ja pitää itse lastaan sylissään ja leikittää. Sitten ilmoitus sosiaalitoimeen, että tämä perhetyöntekijä vain istuu ja sinulla olisi lapsen kanssa tekemistä ja menoja eikä niille menoille pääse, kun pitää viihdyttää tuota perhetyöntekijää.

Vierailija
37/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillä mennyt hermot äitiään itkevään lapseen. Kerrotko miten asutte? Millainen talo, kerros, montako huonetta jne.

Vierailija
38/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihan ensimmäiseksi kamera kuvaamaan kun lapsesi alkaa itkeä naama punaisena tätä henkilöä. Itse ottaisin myös sen lisäksi jonkun kaverin todistamaan tilannetta sivusta kun työntekijä tulee ovesta sisään ja lapsi alkaa pelkäämään. Tämä joka kerta kun tulee teille, ja lisäksi muu kuvaaminen ja nauhoitus hänen käynneistään.

Vierailija
39/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat toimia lapsen parhaaksi, et yksinkertaisesti jätä lasta enää kahden hoitajan kanssa.

Siinä vaiheessa kun olet kerännyt todisteita lapsen pahoinpitelystä, lastensuojelulla on perusteet kysyä miksi annoit lapsen ihmiselle jota epäilit epäluotettavaksi - vaikka tyyppi kuinka on niiden oma duunari.

Ei ole mikään ihme jos perhetyöntekijäksi päätyy joku ongelmatapaus. Ne lastensuojelun ihmiset joiden kanssa itse olen ollut tekemisissä olivat toinen toistaan kummallisempia itsekin.

Vierailija
40/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä HULLUJA täällä taas vaan kommentoi? Totta kai voit lopettaa asiakkuuden halutessasi. Lisäksi voit ottaa asian puheeksi asiallisesti sen vars sosiaalityöntekijän kanssa. Ja et maininnut kuinka vanha vauvasi on, kaippa se voisi vierastustakin olla. Toki mustelmat ym vähän huolestuttava tieto.