Avioero ei ole aina kahden syy, vaan siihen riittää yksi!
Miksi aina hoetaan, että eroon tarvitaan kaksi ja tulee katsoa peiliin jne jne. Ei tarvita, avioliittoon (jos ei ole pakotettuna menossa) tarvitaan kaksi, suhteeseen tarvitaan kaksi, mutta eroon riittää yksi. Tiedän muutamia avioliittoja missä eroa halunnut osapuoli on sanonut, että hän halusi eron yksin, vaikka suhteessa ja puolisossa ei mitään vikaa ollut, eikä puoliso olisi voinut tehdä mitään eritavalla. Yksi ihminen voi tehdä eropäätöksen ja se on siinä. Se mitä suhteessa on tapahtunut on kahden ihmisen tahoilta syntynyttä. Olen usein kysynyt mieheltäni, toivoisiko hän suhteeltamme jotain muuta, minulta jotain muuta jne. Ei, hän on onnellinen ja rakastaa minua. Siksi, jos hän nyt eron haluaisi, olisi se päätös yksin hänen ja siihen kahta tarvita!
Minäkin olen samaa mieltä. Entisessä parisuhteessani tein "kaiken oikein", mies taas teki lopussa kaikkea ikävää, mutta kun olin niin rakastunut. No mies sitten jätti minut ja sanoi syyksi että olin joskus kaksi vuotta sitten lähettänyt jonkun hänen mielestään ilkeän whatsapp-viestin, jossa minulla oli ollut siis väärä äänensävy. Mutta jos sanon tästä jollekin niin kaikki sanovat että ei voi olla eron syy, kyllä sinä varmasti teit jotakin tosi kamalaa.