Onko kysyttävää? Petin rakastamaani naista usean kerran työkaverin kanssa.
Psykologikäyntien jälkeen ymmärtänyt sen johtuvan kahdesta asiasta. Lapsuuden luottamusongelmat ja perso naisten huomiolle.
Työstän näitå asioita että voin olla tälle naiselleni parempi.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille tyypeille, jotka ei selvästikään ole parisuhdematskua, pitäs lyödä jokin leima ohtaan, että osais muut varoa. Kerran pettää, niin pettää jatkossakin.
Ei ole kyse, etten olisi parisuhteeseen kykenevä jatkossa. Haluan tehdä sille asialle kaiken. Haluan pitää naiseni. Mokasin pahasti, mutta en varmasti petä uudestaan. App
Höpö höpö. Heitin just kaltaisesi lieron mäkeen ja samanlaiset vakuuttelut oli hänelläkin. Ei osaa käsitellä parisuhteen ongelmia millään muulla tavalla, kuin pettämällä ja se vika ei korjaannu. Ainoa asia, mikä itseäni surettaa, on ne menetetyt vuodet, jotka olisin voinut jakaa oikeasti luotettavan kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit pettämään? Siis olitko ihastunut ja mietit sitä pitkään, vai teitkö sen hetken mielijohteesta? Koetko, että olisit voinut välttää pettämisen toimimalla toisin, ja miten?
Itse kärsin myös monenlaisista ongelmista henkilökohtaisesti ja suhde on tunnetasolla koetuksella. Haaveilen toisesta, mutta haluan pitää itseni kurissa. En vain täysin luota itseeni :( Niin kovin haluan kokea hyväksyntää ja rakkautta, joita uskoisin saavani tältä toiselta (ja saankin jo platonisella tasolla).
Päädyin pettämään stressaavassa elämänvaiheessa. En tiedä tarkalleen miksi juuri työkaveri ja miksi lähdin. Niinkuin täälläkin olen pohtinut, niin voi olla omista entisistä ihmissuhteistani ja haitallisesta käytösmallistani flirttailla ympäriinsä, jotain huomionkipeyttä?:/
Kai tämä nainen oli helposti saatavilla siihen hetken tarpeeseen. En pysynyt lujana vaan annoin mieliteolle vallan. Ei ollut harkittua aluksi. Toki suhde jatkui pitkään ja sitäkautta toimintani muuttui harkitummaksi. Sovimme aina jo töissä että yövuoron jälkeen menemme hänen luokseen. Kai se toi jotain jännitystä.
Ehkä olisin välttänyt tilanteen, jos en olisi jatkanut työpaikkaflirttiä hänen kanssaan ja antanut jo alussa vihiä siitä, että olen kiinnostunut. Aluksi yritin vastustaa hänen vihjailuyrityksiään, mutta heikon itsekontrollini takia päädyin lähtemään hänen mukaansa. Sitten oli aina helpompaa tehdä se päätös että lähtee, kun kerran oli jo lähtenyt.
Jos rakastat puolisoasi, niin en voi muuta kuin toivoa ja tsempata ettet lähde houkutuksen mukaan.
Yritä löytää jokin parempi keino purkaa omia ongelmia. Minä purin niitä pettämällä. Saatoin maksaa sillä maail.an upeimman naisen menetyksen hinnan..
Ap
No ehkäpä tällä petetylläkin on vastuu suhteesta, jos päättääjatkaa suhteessa kiinni jääneen pettäjän kanssa. Kaikki eivät ole luonteeltaan niin mustavalkoisia. Jokainen valitsee itse suhteen, johon päättää jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtaudut/suhtautuisit siihen, että puolisosi paljastaisi tehneensä samaa?
No en tietenkään pitäisi. En voisi kuitenkaan tuomita oman käytökseni jälkeen. Ehkä olisi helpompaa, koska taakka ei olisi vain omilla harteilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit pettämään? Siis olitko ihastunut ja mietit sitä pitkään, vai teitkö sen hetken mielijohteesta? Koetko, että olisit voinut välttää pettämisen toimimalla toisin, ja miten?
Itse kärsin myös monenlaisista ongelmista henkilökohtaisesti ja suhde on tunnetasolla koetuksella. Haaveilen toisesta, mutta haluan pitää itseni kurissa. En vain täysin luota itseeni :( Niin kovin haluan kokea hyväksyntää ja rakkautta, joita uskoisin saavani tältä toiselta (ja saankin jo platonisella tasolla).
Päädyin pettämään stressaavassa elämänvaiheessa. En tiedä tarkalleen miksi juuri työkaveri ja miksi lähdin. Niinkuin täälläkin olen pohtinut, niin voi olla omista entisistä ihmissuhteistani ja haitallisesta käytösmallistani flirttailla ympäriinsä, jotain huomionkipeyttä?:/
Kai tämä nainen oli helposti saatavilla siihen hetken tarpeeseen. En pysynyt lujana vaan annoin mieliteolle vallan. Ei ollut harkittua aluksi. Toki suhde jatkui pitkään ja sitäkautta toimintani muuttui harkitummaksi. Sovimme aina jo töissä että yövuoron jälkeen menemme hänen luokseen. Kai se toi jotain jännitystä.Ehkä olisin välttänyt tilanteen, jos en olisi jatkanut työpaikkaflirttiä hänen kanssaan ja antanut jo alussa vihiä siitä, että olen kiinnostunut. Aluksi yritin vastustaa hänen vihjailuyrityksiään, mutta heikon itsekontrollini takia päädyin lähtemään hänen mukaansa. Sitten oli aina helpompaa tehdä se päätös että lähtee, kun kerran oli jo lähtenyt.
Jos rakastat puolisoasi, niin en voi muuta kuin toivoa ja tsempata ettet lähde houkutuksen mukaan.
Yritä löytää jokin parempi keino purkaa omia ongelmia. Minä purin niitä pettämällä. Saatoin maksaa sillä maail.an upeimman naisen menetyksen hinnan..Ap
Kiitos tsempeistä ja vastauksesta. Tosi mielenkiintoista luettavaa. Eli flirttailitte ja juttu läksi siitä eskaloitumaan? (Sori jos olet selittänyt nämä, en vielä lukenut koko ketjua läpi.) Kuinka kauan flirttiä jatkui ennen kuin se meni pettämiseen?
Mä kyllä luotan itseeni, että en tee mitään hölmöä. Onneksi myös tämä toinen on järkevä ihminen, enkä usko, että hän vihjailisi, vaikka vetovoimaa välillämme onkin. Olemme asiasta puhuneet, eikä hänkään halua olla pettämisessä mukana vaikka olisikin se toinen. Ja mun oma terapia onneksi alkaa pian...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä nainen oli helposti saatavilla siihen hetken tarpeeseen. En pysynyt lujana vaan annoin mieliteolle vallan. Ei ollut harkittua aluksi. Toki suhde jatkui pitkään ja sitäkautta toimintani muuttui harkitummaksi. Sovimme aina jo töissä että yövuoron jälkeen menemme hänen luokseen. Kai se toi jotain jännitystä.Ehkä olisin välttänyt tilanteen, jos en olisi jatkanut työpaikkaflirttiä hänen kanssaan ja antanut jo alussa vihiä siitä, että olen kiinnostunut. Aluksi yritin vastustaa hänen vihjailuyrityksiään, mutta heikon itsekontrollini takia päädyin lähtemään hänen mukaansa. Sitten oli aina helpompaa tehdä se päätös että lähtee, kun kerran oli jo lähtenyt.
Yritä löytää jokin parempi keino purkaa omia ongelmia. Minä purin niitä pettämällä. Saatoin maksaa sillä maail.an upeimman naisen menetyksen hinnan..Ap
Kiitos tsempeistä ja vastauksesta. Tosi mielenkiintoista luettavaa. Eli flirttailitte ja juttu läksi siitä eskaloitumaan? (Sori jos olet selittänyt nämä, en vielä lukenut koko ketjua läpi.) Kuinka kauan flirttiä jatkui ennen kuin se meni pettämiseen?
Mä kyllä luotan itseeni, että en tee mitään hölmöä. Onneksi myös tämä toinen on järkevä ihminen, enkä usko, että hän vihjailisi, vaikka vetovoimaa välillämme onkin. Olemme asiasta puhuneet, eikä hänkään halua olla pettämisessä mukana vaikka olisikin se toinen. Ja mun oma terapia onneksi alkaa pian...
Flirttiä jatkui varmaan kuukauden. Snäpissä ja ihan työpaikalla sitä tapahtui. En syytä tätä naista, itsehän olin suhteessa ja hän sinkku. Lähdin mukaan tähän omasta tahdostani. Hänen vihjaileva käytöksensä alkoi lähes heti kun tuli samalle työpaikalle. Sitten aika nopeasti lähdin siihen mukaan. Viehättävä nainen yhdistettynä minun heikkoluonteisuuteeni tuona aikana niin siinä se sitten oli.
Hyvä jos aloitat terapian. Se olisi minullakin varmasti ollut jo alkujaan hyvä. Olisin varmasti välttynyt tältä kaikelta. Myös hyvä asia, jos toinenkin osapuoli omaa hyvän moraalin tunteistaan huolimatta.
Tsemppiä teille jatkoon ja sen voin vain edelleen sanoa, että jos on hyvä kumppani jo entuudestaan, niin älä ota riskiä ihastusten takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua pettämästä jatkossa?
Toivottavasti terapia ja sitä kautta parempi itseluottamus ja ongelmien käsittely. Ap
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa teistä tuomitsijoista on joskus ollut pettäneen kanssa suhteessa, ette vain tiedä sitä. Ei välttämättä pettänyt teitä mutta jotain aiempaa. Miettikää sitä. Kerran pettäjä aina pettäjä.
Kaikki mieheni on pettäneet minua ja he ovat pettäneet joka ikistä puolisoaan elämänsä aikana. Myös niitä suurimpia rakkauksia. Ja he on jatkaneet pettämistä jälkeeni. Jokainen on itse asian ottanut puheeksi ja myöntänyt näin tehneensä. Siitä puhua vaikka mitä korulauseita ja sanoja, mutta kun ihminen ei aidosti välitä eikä sitoudu, niin se pettää.
” Vaikka saisit käännettyäkin naisen pään jatkamaan suhdetta, nin ei se tule enää koskaan palautumaan samalle tasolle, miyä se oli ennen kiinnijäämistäs. Jo sullekin ois helpomaa vaan etsiä uus nainen itselles, niin pystysit aloittamaan puhtaalta pöydältä.”
Valitettavasti näin asia on.
En lukenut kaikkia sivuja, mutta olen varma että sinua on jo monesti neuvottu puhumaan vaimosi kanssa rehellisesti. Menkää pariterapiaan jos edes harkitsette jatkamista. Itse suosittelisin kyllä tuossa tilanteessa eroa. Luottamus väliltänne on kadonnut, ettekä saa sitä takaisin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä ketjuissa on kyllä niin mustavalkoisia ihmisiä. Hirmu iso osa ihmisistä pettää elämänsä varrella suhteessa. Vielä isompi osa on varmasti ollut lähellä tehdä niin tai olisi tehnyt jos tilaisuus olisi tullut.
Pidättekö kaikkia näitä ihmisiä aina loppuikänsä pilalla olevina kusipäinä, ja sellaisina että kerran pettäjä aina pettääjä? Uskotteko oikeasti tuohon hokemaanne?muistuttaisin sua, että ap petti kumppaniaan toistuvasti. Jos häntä oikeasti kaduttaisi (kuten hän tekopyhästi väittää) hän olisi sen ekan kerran jälkeen lopettanut homman siihen paikkaan. Tekikö hän niin? Ei, hän jatkoi, kunnes jäi kiinni. Nyt sitten (kiinnijääminen) kaduttaa. Eli pettääkö kerran pettänyt myöhemminkin? Kyllä.
Joo, petti, mutta on ottanut itseään niskasta kiinni ja pohtii syvemmin näitä tekojaan mistä asiat johtui jne. Voi hyvin olla, ettei tee näin enää ikinä.
Myönnän että itsellä on hieman samanlaista taustaa, enkä todellakaan enää aio pettää tässä elämässä. Tyhmyydestä on todellakin opittu kantapään kautta.
Tehtyä ei saa tekemättömäksi, ei auta selittelyt eikä kyselyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mitään tehtyä saa, mutta voi olla keinoja päästä yli ja eteenpäin jos siihen on tahtoa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mitään tehtyä saa, mutta voi olla keinoja päästä yli ja eteenpäin jos siihen on tahtoa.
Eri
Se on helpompaa huudella että "tehtyä ei saa tekemättömäksi" & "kerran pettäjä aina pettäjä". On ihmisluonnolle yleensäkin vaikeaa uskoa, että joku joka mokaa, aidosti voi kehittyä.
Nuo vanhat sananlaskut eivät ole valideja jokaisen ihmisen kohdalla. Vai sanotko sinä elämäntapa ylipainoiselle ihmiselle suoraan että "et tule onnistumaan laihdutusprojektissasi, koska moni ei onnistu?"
Joillain ihmisillä herää sellainen sisäinen tarve muuttua ja silloin ihminen muuttuu.
Miten pettäminen auttaa luottamusongelmiesi selvittämistä? Tajuatko edes, kuinka pahasti olet loukannut kumppaniasi?
Miten reagoisit, jos naisystäväai pettäusu sinua?
Vierailija kirjoitti:
Miten pettäminen auttaa luottamusongelmiesi selvittämistä? Tajuatko edes, kuinka pahasti olet loukannut kumppaniasi?
Ei se autakaan vaan on lähtökohtainen syy tai yksi keskeinen syy, miksi petin. Muitakin syitä on, kuten huominkipeyteni jne, joku osaava osaa kertoa paremmin. Enkä etsi syitä siksi, että hyvittäisin niillä tekojani ja oikeuttaisin siksi käytöstäni. Syyt auttavat minua ymmärtämään mitä asioita minun täytyy työstää itsessäni, etten jatka samaa käytöstä.
Ja tajuan, että satutin häntä ja nyt joudun hoitamaan sen seuraukset. Ap
Kova tarve etsiä syitä ja sokea luotto johonkin psykologiin, terapiaan ja "työstämiseen". Teot kertovat kuitenkin enemmän kuin tyhjät sokerikuorrutetut sanat.
Vaimosi pitäisi mennä terapiaan, muuten hän ei tuosta pääse ikinä yli, vaan hän epäilee mahdollisessa seuraavassakin suhteessaan tulevansa petetyksi. No, liian sinisilmäinen ei tietysti kannatakaan olla, hän ehkä oppii välttelemään tavallasi käyttäytyviä miehiä, jotka ovat kovia hakemaan huomiota ja käyttäytyvät impulsiivisesti.
Jos sinulla on tapana netissä elää salaista elämää, niin ikävä kyllä se taitaa olla addiktion tasoista toimintaa. Sekin on pettämistä, että vonkailet siellä vieraita naisia ja lisäksi todella naurettavaa. Tuollaiset asiat vaativat aika pitkää terapiaa, että niistä voi päästä eroon. On se toki mahdollista, mutta ei kovin helppoa.
Toivottavasti teillä ei ole lapsia, ratkaisujen tekeminen on silloin paljon helpompaa.
Niin kyllä tuo enemmän on addiktiotasoista toimintaa, kuin vain joku satunnainen paha tapa tai erehdys. Eikä tuota liialti voi minkään muun piikkiin laittaa kuin siihen, että et ole tähän päivään asti vain mitään asialle tehnyt. Toivottavasti oikeasti myönnät siellä terapiassa olevasi addikti seksualiseen tarpeiluun, vaikka olet parisuhteessa.
Ei tuosta muuten mitään tule.
Mikä estää sinua pettämästä jatkossa?