Saas nähdä toteutuuko köyhien koronatuki 300e
Eli hallitus kaavaillut toimeentulotuen lisäosaa 75 euroa/kk loppuvuodeksi. Vai käykö kuin vappusataselle ja hoitajamitoitukselle ettei tule.
Kommentit (14)
Jos maskipakko tulee, niin valtion on kustannettava köyhille kuonokopat. Ei ne muuten niitä käytä,kun kaljaa täytyy saada.
Voisiko joku selittää, mistä "köyhille" näitä lisäkuluja oikein tuli? Lapset saivat kuitenkin melkeinpä kaikkialla koululta ruoan halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos maskipakko tulee, niin valtion on kustannettava köyhille kuonokopat. Ei ne muuten niitä käytä,kun kaljaa täytyy saada.
Höpö höpö! Mä meen ainakin metsään ja inhoan kaljaa! Mut 75/kk olis mulle iso apu, laskuihin ja ruokaan menis, ehkä säästöön parikymppiä joulua varten. Hiljainen oon muutenkin, en tarvii kuonokoppaa kun en ketään pure.
Mut kiitti tästä mielipiteestä! :)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää, mistä "köyhille" näitä lisäkuluja oikein tuli? Lapset saivat kuitenkin melkeinpä kaikkialla koululta ruoan halutessaan.
Käsidesiä, verkko ostoksia joissa lähetyskulut, naamareita, ruokaa varastoon.
Miksi miljoona - asunnoissa asuville muusikoille maksettiin 3200 tuosta vain ?
Taitaa tuo 75e mennä ulkomaille kuten kaikki muukin raha.
Italialle annettiin miljardeja,bloggaajat saivat satojatuhansia, mutta köyhille ei riitä edes 75€?
Kuonokoppia ja kertiskäsineitä + käsidesiä ja saippuaa menee myös köyhissä perheissä.
Keväällä ehdotettiin kaikille jaettavaa sadan euron tukiseteliä. Av:lla se otettiin loukkauksena.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka-apu loppui, kuntouttava loppui, mielenterveys- ja päihdepalvelut loppui. Itsekin ruoka-avun varassa ja jouduin jatkuvasti lainaamaan ruokaan. Söin vain kerran päivässä säästääkseni ja laskuja jäi rästiin. Voin vain kuvitella miten ahdistava tilanne on ollut jollekin köyhälle työttömälle yksinhuoltajalle, jonka lapset ei enää saakaan kouluruokaa eikä ruoka-apua saakaan mistään.
Ja joku syrjäytynyt, joka uskaltaa asunnostaan kerran viikossa pajalle, toisen kerran leipäjonoon ja kolmannen terapiaan, kaikki loppui.
Ja kaikki ajattelivat vain työllisiä, ettei heidän tulonsa vaan tipu.
Mulla ainakin toi raha menis suoraan rästilaskuihin ja saisin sillä taloutta tasapainoon.
en päässyt kuntouttavaan, jäi 70 per kuukausi pois :/
Maskit pitäisi olla ilmaisia köyhille, niinkuin Ranskassa. Miten muut maat pystyy jakamaan maskeja ilmaiseksi, mutta suomi ei? Varaa on kuitenkin antaa miljardeja Italiaan?
Eikö köyhät siis normaalisti pese käsiään, kun siihen pitää oikein erikseen rahaa antaa?
Mitään maskeja ei ole ollut pakko käyttää missään.
Ruokaa varastoon??? Saman määrän kai sitä syö, oli korona tai ei. Tai no - jos on sairas, syö vähemmän.
En ymmärrä tällaista touhua.
Köyhillä on köyhien jutut