Veljeni uusi tyttöystävä suunnittelee metsämme myymistä, mitä tehdä?
Veljeni on nyt vuoden verran seurustellut uuden tyttöystävänsä kanssa. Olivat juhannuksena käymässä sukumme mökillä. Tämä nainen alkoi yhtäkkiä puhua, että missäs se teidän metsäpalsta on. Mökkiin liittyy pieni metsäpalsta, josta on haettu polttopuita.
Hän ilmoitti, että on jo maanmittaushallituksen sivuilta selvittänyt, missä metsäpalsta sijaitsee. Seuraavaksi hän menee veljeni kanssa maastosta etsimään palstan rajat. Jos ei niitä löydy, niin hän tilaa sinne maanmittarin määrittämään nuo rajat.
Olin ihan äimänä, että miksi ihmeessä. No kuulemma siksi, että myydään se palsta. Aloin nauraa ja sanoin, ettei sitä mihinkään olla myymässä. Siihen tämä nainen, että niin niin, mutta JOS se aiottaisiin myydä. Totesin vaan, että ei myydä, mistäs sitten polttopuut haetaan.
Millaiselle ihmiselle tulee ehkä kolmatta kertaa toisten mökillä käydessään mieleen, että pistetäänpäs täältä maat myyntiin? Ja oikein jo maanmittauslaitokselta selvitelty asioita? Olen ihan ällistynyt - varsinkin, kun kyseinen maapalsta ei ole minun tai veljeni vaan meidän isämme ja hänen veljensä omistuksessa. Eikä kumpikaan näistä ole mitään myymässä.
Mitä ihmettä?
Kommentit (54)
Älä hätäile vielä, mä olen vähän samanlainen ja järkytin kuulema anoppia ekoilla tapaamisilla kun harventelin mielessäni niiden rantaa puista. :D En siis tosiaan ollut enkä ole koskemassa koko tilukseen mutta olen sellainen ikisisustaja/remontoija ja ehdottelen kaikille että hei tohon sopis hyvin terassi tai aitta yms.yms. ja anoppi oli mennyt lähes paniikkiin että joku akka tulee tänne viemään meidän metsät. :D Nyt vuosien päästä juttu naurattaa, mutta tässähän voi oikeesti olla sellanen että veljes tyttökaveri on samanlainen kun minä, haihattelija ja KUVITTELEE tekevänsä hyvää, muttei ymmärrä että astuu varpaille. :P Katselkaa nyt rauhassa, älkää hätäilkö. :)
Ei hyvältä kuulosta, pahenee ajan myötä ja saatte varautua kynimiseen joka suhteessa. Puhu veljellesi järkeä, tunnen tyypin ja käy kiinni kaikkeen mikä irti lähtee. Ahne.
Tää on kun mun ex-kaveri ;) Appivanhempiensa laiturilla kaikkien kuullen totesi isoon ääneen, että ajatteles Pasi, tää kaikki on vielä joskus meidän!
No anna suunnitella. Ei hän voi sitä myydä. Tai sitten te koko muu perhe olette todella avuttomia ja säälittäviä jos veljen tyttöystävä onnistuu vastoin koko veljen perheen tahtoa myydä isänne omistamaa metsää. Silloin joutaa myydäkin.
No, ihan kaikkea kyseinen henkilö on kyllä arvostelemassa. Tätini oli ostanut jäätelöä tuliaisiksi. Kun sitä alettiin syödä, niin tämä veljeni tyttöystävä alkoi suureen ääneen mesota, että heille ostetaan aina vain sellaista jäätelöä, joka on muovipurkissa! Ikinä ei osteta tavallista Valion jäätelöä pahvipaketissa! Se voi sulaa pakastimeen! Aha, no meillä jäätelö kyllä syödään pois eikä hylätä sitä mökin pakastimeen.
Ja kyllä, on koko ajan sisustamassa mökkiä uudelleen. Ja arvostelemassa, miksi tehdään näin miksei noin, heillä aina tehty noin. Teki mieli jo ystävällisesti ohjeistaa siirtymään sinne oman mökin suuntaan, kun siellä kerran on kaikki niin paljon paremmin.
Kaikki kaapit tonki läpi ja olisi ollut sieltä nappaamassa mukaansa vanhoja perhevalokuvia, kirjoja, kynttilänjalat, jne... Toooooosi kivaa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 10:14"]
Ei hyvältä kuulosta, pahenee ajan myötä ja saatte varautua kynimiseen joka suhteessa. Puhu veljellesi järkeä, tunnen tyypin ja käy kiinni kaikkeen mikä irti lähtee. Ahne.
[/quote]
No aika tyhmähän nainen saa olla, miten hän muka saisi senttiäkään jos palsta myytäisiin? Ap:hän kertoi, että metsän omistavat hänen isänsä ja setänsä. Ainakaan minun matikallani ei selviä, miten ap tai veljensä, saati sitten veljen tyttöystävä saisivat latin latia metsän myynnistä.
Siinäpähän yrittää myydä. Omaisuus ei ole hänen vaan teidän, joten tuskin tulee onnistumaan suunnittelemassaan omaisuusrikoksessa.
Yritä keksiä parempi provo seuraavalla kerralla.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 10:23"]
No, ihan kaikkea kyseinen henkilö on kyllä arvostelemassa. Tätini oli ostanut jäätelöä tuliaisiksi. Kun sitä alettiin syödä, niin tämä veljeni tyttöystävä alkoi suureen ääneen mesota, että heille ostetaan aina vain sellaista jäätelöä, joka on muovipurkissa! Ikinä ei osteta tavallista Valion jäätelöä pahvipaketissa! Se voi sulaa pakastimeen! Aha, no meillä jäätelö kyllä syödään pois eikä hylätä sitä mökin pakastimeen.
Ja kyllä, on koko ajan sisustamassa mökkiä uudelleen. Ja arvostelemassa, miksi tehdään näin miksei noin, heillä aina tehty noin. Teki mieli jo ystävällisesti ohjeistaa siirtymään sinne oman mökin suuntaan, kun siellä kerran on kaikki niin paljon paremmin.
Kaikki kaapit tonki läpi ja olisi ollut sieltä nappaamassa mukaansa vanhoja perhevalokuvia, kirjoja, kynttilänjalat, jne... Toooooosi kivaa.
[/quote]
:D Sori mutta veljes tyttis kuulostaa hauskalta ja harmittomalta. Anna sen olla höhlä äläkä ota niin vakavasti. Minä en pidä mieheni siskosta kun se on niin tosikko, mutta en aio himmailla sen takia omaa käytöstäni että mieheni sisko ei siitä pidä. ;)
Joo joo, onhan ilmiselvää, ettei tämä nainen tai veljenikään tai minä voi sitä metsäpalstaa myydä. Mutta ihmetyttää vaan suuresti, että millainen ihminen voi käyttäytyä noin törkeästi?
Millainen ihminen, vuoden tuttavuuden perusteella, alkaa selvitellä poikaystävänsä isän omistuksia - ja näkee sen vaivan, että on maanmittauslaitokseenkin yhteydessä? Millaiselle ihmiselle tulee tuollainen edes mieleen? On minunkin poikaystäväni perheellä maata jossain - eipä ole koskaan tullut mieleen, että lähdenpä selvittämään, mitkä on ne tarkat koordinaatit ja kävisin rajoja potkiskelemassa. Mitä se minulle kuuluisi?
Tyttöystävä on tökerö, mutta hieman hassusti sinäkin otsikoit, että metsämme, vaikka metsä ei ole sinun yhtään sen enempää.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 10:54"]
Tyttöystävä on tökerö, mutta hieman hassusti sinäkin otsikoit, että metsämme, vaikka metsä ei ole sinun yhtään sen enempää.
[/quote]
No niinpä tietysti. Mutta mielestäni veljeni tyttöystävällä ei ole oikeutta käyttäytyä ja puhua noin.
Meitä oli mökillä iso joukko. Tämä nainen heittäytyi heti sohvalle pitkäkseen ja vei kolmen ihmisen istumapaikan. Jouduin huomauttamaan tästä, että hei, voisitko istua ihan normaalisti siinä sohvalla, että Kaija-täti pääsee myös istumaan ja ettei Hanna-serkun tarvitse istua lattialla. Todellakin, tökerö ihminen! EI mitään tilannetajua.
Mä olen veljesi tyttöystävän kanssa aivan samaa mieltä - palstojen rajat pitää olla selvänä. Muuten niistä seuraa vain turhaa tappelua, jos jotain tapahtuu (esim. kuolemantapaus, perikunnan riidat jne). Maanmittari ei niin paljoa maksa, etteikö sitä kannattaisi ottaa, vaikka metsiä ei olisi myymässäkään. Valitettavasti asiasta on kokemusta: Anoppi ei suostunut rahojaan mihinkään turhiin mittauksiin pistämään ja perikunta saanut komeat riidat aikaiseksi, kun ei tiedetä, mitä on annettu ennakkoperintönä kenellekin lapselle, onko toisen lapsen lapsille myös lohkottu tonttia...
Veljesi taitaa olla melkoinen tossu jos ei saa tyttistään kuriin.
En tiedä miks mut tää veljen tyttöystävä vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä johon haluaisin tutustua. Ap ei niinkään.
Edelleenkään asia ei kuulu naiselle, joka on vasta "koeajossa" ja ollut kuvioissa vuoden verran...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 11:07"]
En tiedä miks mut tää veljen tyttöystävä vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä johon haluaisin tutustua. Ap ei niinkään.
[/quote]
Ihan vapaasti.
Anna veljellesi kortsuja ja sano että tuota Maija-miniää ei pidä päästä lisääntymään!
Onhan näitä. Tällainen valtasi mieheni lapsuuden kesäpaikan, käyttäen muiden kiltteyttä ja vieraanvaraisuutta hyväkseen. Jotenkin epätoivoistahan se on, mutta kukin tyylillään.
Tämä ihminen käyttäytyy, kuin mökki olisi vain veljeni - ja hänen. Ihan käsittämätöntä. Kai täytyy alkaa sanoa yhtä ilkeästi takaisin. En ymmärrä, miksi hän haluaa olla ilkeä meille? Ehkä täytyy sanoa suoraan, että jos teidänmökillä on asiat niin hyvin, lähde sinne. heippa!
No on varmaan rahan perään kys. naikkonen..