Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua java-ohjelmointiin!

Vierailija
27.07.2020 |

Toivottavasti täällä olisi joku javaa osaava. Miten saan nämä speksit toimimaan? En tajua miten saan nuo negatiiviset luvut pois keskiarvosta.

"Kirjoita ohjelma, joka lukee käyttäjältä kokonaislukuja kunnes käyttäjä syöttää luvun 0. Tämän jälkeen ohjelma tulostaa syötteessä esiintyneiden positiivisten (eli nollaa suurempien lukujen) keskiarvon.

Mikäli ohjelmassa ei syötetä yhtäkään positiivista lukua, ohjelman tulee tulostaa "keskiarvon laskeminen ei ole mahdollista"."

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse omat kotitehtäväsi.

Vierailija
2/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelukavereilta varmaan saat apuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

while input >< 0

{

if input > 0  summa = summa + input

lukum = lukum + 1

}

ka = summa/lukum

If summa = 0, print " N/A" else print ka

Vierailija
4/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämisen vaikeus on osatun soveltamisessa.

https://www.cs.helsinki.fi/u/wikla/Ohjelmointi/Sisalto/2/LoVaTo.html

Vierailija
5/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

import java.io.*;

import java.util.*;

public class Main {

public static void main(String []args) {

try {

Main a = new Main();

a.readValues();

}

catch(Exception ex) {

System.out.println(ex);

}

}

public void readValues() throws IOException {

BufferedReader bin = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));

ArrayList numbers = new ArrayList();

System.out.println("Kirjoita positiivinen kokonaisluku ja paina Enter. Syötä 0 ja Enter kun haluat lopettaa.");

while(true) {

String s = bin.readLine();

if( s != null && s.equals("0") ) {

break;

}

int value = Integer.parseInt(s);

if( value > 0 ) {

numbers.add(value);

}

}

bin.close();

double sum = 0;

for(int i = 0; i < numbers.size(); i++) {

sum += numbers.get(i);

}

if( numbers.size() > 0 ) {

System.out.println("Positiivisten lukujen keskiarvo on " + sum/numbers.size());

}

else {

System.out.println("Keskiarvon laskeminen ei ole mahdollista");

}

}

}

Vierailija
6/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina näissä keskusteluissa näitä kommentteja. Eikö ap juuri yritä tehdä tehtävää itse? Ei ole tyhmää pyytää apua jos ei osaa. Sinä ilmeisesti et osaa auttaa.

Vierailija
7/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina näissä keskusteluissa näitä kommentteja. Eikö ap juuri yritä tehdä tehtävää itse? Ei ole tyhmää pyytää apua jos ei osaa. Sinä ilmeisesti et osaa auttaa.

Et tiedä mistään mitään. Ole hiljaa.

Vierailija
8/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tämä foorumi ei ole otollisin paikka saada suopeita vastauksia ap:n esittämään pähkinään. Valtaosa ihmisistä täällä ei ole himokäpistelijöitä.

Vierailija
9/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka yrititte auttaa. Te olette vain liian hyviä, itse teen vasta alkeita niin en osaa noin monimutkaisia. Olen tähän asti päässyt, mutta keskiarvoon tulee nyt kaikki luvut mukaan. Varmaan täytyisi saada summa muotoiltua niin että se laskee vain positiiviset luvut mutta en osaa. Ap 

public static void main(String[] args) {

Scanner lukija = new Scanner(System.in);

int summa = 0;

int maara = 0;

while (true) {

int luku = Integer.valueOf(lukija.nextLine());

summa = summa + luku;

maara = maara + 1;

if (luku != 0) {

continue;

} else if (summa < 0) {

} else if (summa > 0) {

System.out.println((double) summa / maara);

} else if (luku == 0) {

break;

}

}

}

}

Vierailija
10/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi se ollakin tyhmää. Jos joku kysyy juristilta vapaa-aikana apua siksi kun itse ei osaa, niin se ei ole korrektia. Työkseen koodaavilla ei välttämättä ole intoa ratkoa jonkun koulutehtäviä.

Vierailija
11/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap opiskelet?

Vierailija
12/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa noin alkeellista asiaa tehdä, älykkyytesi ei riitä ohjelmointiin. Kokeile vaikka McDonaldsin kassatyöntekijän hommaa?

Vierailija
13/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

while input >< 0

{

if input > 0  summa = summa + input

lukum = lukum + 1

}

ka = summa/lukum

If summa = 0, print " N/A" else print ka

En ole javaa koodannut, mutta jos ymmärsin, mitä tuossa oli, niin näyttää järkevältä.

Vierailija
14/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa noin alkeellista asiaa tehdä, älykkyytesi ei riitä ohjelmointiin. Kokeile vaikka McDonaldsin kassatyöntekijän hommaa?

Toivottavasti tunnet itsesi hyvin älykkääksi ja muiden yläpuolella olevaksi ihmiseksi. Ainakin ulospäin vaikutat sellaiselta! Olet myös äärettömän ystävällinen.

Olen pahoillani että erehdyin kysymään apua täältä. Toivottavasti teillä ilkeilijöillä on nyt hyvä mieli. Muutkin kuin työkseen koodaavat osaavat koodata. Olen itsekin vastannut tällä palstalla ammattiini liittyviin kysymyksiin joten en ajatellut että olisi ollut väärin kysyä. No tiedänpä tulevaisuudessa etten häiritse palstailuanne typerillä kysymyksillä.

Niin ja teen nettikurssia jossa ei siis ole mitään ryhmää, ajattelin omaksi ilokseni opetella jotain uutta. Ap

Vierailija
15/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tunnet itsesi hyvin älykkääksi ja muiden yläpuolella olevaksi ihmiseksi. Ainakin ulospäin vaikutat sellaiselta! Olet myös äärettömän ystävällinen.

Olen pahoillani että erehdyin kysymään apua täältä. Toivottavasti teillä ilkeilijöillä on nyt hyvä mieli. Muutkin kuin työkseen koodaavat osaavat koodata. Olen itsekin vastannut tällä palstalla ammattiini liittyviin kysymyksiin joten en ajatellut että olisi ollut väärin kysyä. No tiedänpä tulevaisuudessa etten häiritse palstailuanne typerillä kysymyksillä.

Niin ja teen nettikurssia jossa ei siis ole mitään ryhmää, ajattelin omaksi ilokseni opetella jotain uutta. Ap

Tosiasioiden tunnustaminen on kaiken viisauden alku. - Paasikivi

Vierailija
16/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa mennä opiskelemaan jonnekkin kunnon oppilaitokseen. Vauvapalstan opeilla ei tule koodariksi.

Vierailija
17/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tämä foorumi ei ole otollisin paikka saada suopeita vastauksia ap:n esittämään pähkinään. Valtaosa ihmisistä täällä ei ole himokäpistelijöitä.

Joo, enimmäkseen täällä on aggressioitaan purkamassa luonnevikaisia naisia. Tuommoinen kysymys kannattaisi esittää palstalla, jolla on paljon nuoria miehiä. Heistä monet ovat täysin hurahtaneita noihin juttuihin.

mutta mielellään soisi sen olevan tasavertaisten foorumi, jossa kaikki antavat toisilleen. Ei ole reilua että joku teettää tehtävänsä muilla.

Vierailija
18/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille jotka yrititte auttaa. Te olette vain liian hyviä, itse teen vasta alkeita niin en osaa noin monimutkaisia. Olen tähän asti päässyt, mutta keskiarvoon tulee nyt kaikki luvut mukaan. Varmaan täytyisi saada summa muotoiltua niin että se laskee vain positiiviset luvut mutta en osaa. Ap 

int summa = 0;

int maara = 0;

while (true) {

int luku = Integer.valueOf(lukija.nextLine());

summa = summa + luku;

maara = maara + 1;

if (luku != 0) {

continue;

} else if (summa < 0) {

} else if (summa > 0) {

} else if (luku == 0) {

break;

}

}

}

}

Lisää ehtolause, joka lisää muuttujan summaan vain jos se on positiivinen.

Vierailija
19/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

import java.util.Scanner;

public class Keskiarvo {

int summa = 0;

int maara = 0;

while (true) {

int luku = Integer.parseInt(lukija.nextLine());

if (luku > 0) {

summa = summa + luku;

maara = maara + 1;

} else if (luku == 0) {

if (summa < 0) {

} else if (summa > 0) {

}

break;

}

}

}

}

Vierailija
20/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi se ollakin tyhmää. Jos joku kysyy juristilta vapaa-aikana apua siksi kun itse ei osaa, niin se ei ole korrektia. Työkseen koodaavilla ei välttämättä ole intoa ratkoa jonkun koulutehtäviä.

No se voi tehdä sen sellaisena koodihirviönä että kaikki näkee ettei tuota ole tehty perustietotaidolla.