Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen miestä, joka käy 4x vkossa baarissa..

Vierailija
26.07.2020 |

Tapasin n. kk sitten mukavan oloisen miehen, joka on eronnut n.1,5 v sitten. Hänet on jätetty toisen miehen takia. On ollut aika kova kolaus. Asuu vuokralla yksiössä, eikä viihdy yksin, tulee ahdistunut olo yksinollessa. On päivisin töissä, mutta ainakin nyt kesäaikaan tuntuu viihtyvän lähikapakassa.. to-su ja maanantai-aamuna töihin. Näemme usein viikonloppuisin baarissa, selvinpäin emme ole vielä oikein viettäneet aikaa. Hän on puhunut paljon itsestään ja erostaan. Olen hänestä huolissani ja harmittaa että istuu siellä kapakassa niin usein. Mitä mieltä ootte? Kannattaako tapailua jatkaa?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itsekin eronnut pari vuotta sitten. mutta ehkä naisille harvoin tulee baariputki.. Enkä ole tiennyt että miehillä toi olisi yleistä. Puhutaan paljon molempien erosta, molemmat ollaan jätettyjä, joten samalla ollaan vertaistuki toisillemme.

Onko kellään kokemusta että baariputki loppuisi kun uusi ihminen löytyy?

ap

Vierailija
42/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itsekin eronnut pari vuotta sitten. mutta ehkä naisille harvoin tulee baariputki.. Enkä ole tiennyt että miehillä toi olisi yleistä. Puhutaan paljon molempien erosta, molemmat ollaan jätettyjä, joten samalla ollaan vertaistuki toisillemme.

ap

Ei ole mitään baariputkea. Hän on alkoholisti ja vaimo jätti hänet sen vuoksi. Jos otat selvää asioista niin huomaat että hänen baariputki alkoi 18 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista, ne kyllä antoivat ajattelun aihetta.. Ja se tunne vahvistui että ehkä yksi syy eroon on ollut juurikin juominen. Hän on kertonut käyneensä viikonloppuisin baarissa kun ahdisti olla vaimon kanssa, heillä meni huonosti. On työssäkäyvä ja päällisin puolin ei huomaa mitään. Mut tiedän että on ainakin nyt kesällä siellä kantiksessaan to-su, ei ehkä ihan ok

ap

Toleranssi on vuosien saatossa kasvanut kun (vielä) selviytyy töistä ja tuosta juomisesta. Se ei siis ole hyvä vaan huono asia, kertoo että tuota on jatkunut jo pitkään kun pystyy neljä päivää putkeen juomaan.

Vierailija
44/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä mieleen se että usein sanotaan että elämässä pitää tarttua uusiin mahdollisuuksiin eikä se otakaan jos ei annakaan. No, alkoholistien elämään sotkeutuessa ei mene niin, se kyllä ottaa ja vie kaiken. Jos sinulla on ihan ok kiva elämä ja lapset ajoittain kuvioissa ja kaikki on hyvin niin kyllä, kaikki voi myös olla huonommin vaikka ei siltä tuntuisi.

Vierailija
45/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saisin hänet pois sieltä baarista, ollaan vasta tapailuasteella, enkä haluais olla liian ahdistava tms.

ap

Parisuhteen naisosapuolta seksikkäämpi mies selvästikin. Saa naisen jo tapailuvaiheessa ajattelemaan laittavansa huomattavan määrän vaivaa toivottoman miehen parantamiseen ja hoitamiseen, siinä missä itse olen menettänyt deitin kun olen sivulauseessa maininnut naiselle että huolestuttaa kun saattaa olla yt:t tulossa töissä.

M/40

Vierailija
46/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tästä mieleen se että usein sanotaan että elämässä pitää tarttua uusiin mahdollisuuksiin eikä se otakaan jos ei annakaan. No, alkoholistien elämään sotkeutuessa ei mene niin, se kyllä ottaa ja vie kaiken. Jos sinulla on ihan ok kiva elämä ja lapset ajoittain kuvioissa ja kaikki on hyvin niin kyllä, kaikki voi myös olla huonommin vaikka ei siltä tuntuisi.

Tämä on täysin totta. Itse tekisin lasun jos tietäisin exäni tapailevan alkoholistia. Sellaista en halua enää ikinä lähipiiriini enkä todellakaan lähelle lapsiani.

Vierailija
47/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei sillä miehellä ole sen baarielämän lisäksi mitään elämää mihin ”palaisi” ”putkea” lopettamaan, varsinkin jos se on alkanut jo avioliiton aikana. Jos jotain niin ripustautuisi sinun elämääsi mutta tuskin sitäkään tekee, tulet huomaamaan että valitsee baarin eikä sinua. Sillähän olisi se vanha vaimokin ollut mutta baarissa silloinkin istui sen sijaan että olisivat ratkoneet asiansa. Ja se oli sentään vaimo.

Vierailija
48/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti helppo "uhri" jos pitää uhriutua, ja alitajuisesti varmaan ajattelen että pystyn hoitamaan hänet kuntoon.. Olen kokenut tosi raskaan eron, ja toivun siitä vieläkin. Itseluottamus täysin nollassa, vaikka on monet sanoo kauniiksi ja ihanaksi.. Nyt tunnen itseni ihan tyhmäksi, että olen kuvitellut tästä tulevan jotain.. ja että mies lopettaisi baarissa käymisen, niin tuskin tulee käymään

ap

Vierailija
49/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakalla nalkutuksella ja pihtaamisella se raitistuu.

Hakkaamisen jäljet peität meikeillä ja hoito tervarissa on ilmaista.

Poista teräväkärkiset veitset ja tee sopimus saako huor

ria tuoda yöksi kun olet kotona.

Olet vakkaseni kantesi löytänyt.

Vierailija
50/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronnut 1,5 v sitten ja edelleen eron jälkeinen "baariputki" päällä. Lisäksi tilittää eroaan potentiaaliselle naisystäväehdokkaalle.

Kuulostaa mukavalta.

Ja kun sinä käytät miehen niin saapahan lisää syytä pämpätä - ja voi sitten seuraavalle naisystävälle haukkua sinua

Vierailija
51/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ap tavata sulhonsa siellä lähilpubissa, mutta lapset estää hengailemista niin paljon kuin haluaisi

Vierailija
52/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista, ne kyllä antoivat ajattelun aihetta.. Ja se tunne vahvistui että ehkä yksi syy eroon on ollut juurikin juominen. Hän on kertonut käyneensä viikonloppuisin baarissa kun ahdisti olla vaimon kanssa, heillä meni huonosti. On työssäkäyvä ja päällisin puolin ei huomaa mitään. Mut tiedän että on ainakin nyt kesällä siellä kantiksessaan to-su, ei ehkä ihan ok

ap

No, se mies on edelleen siellä baarissa, vaikka ahdistava vaimo on nyt poissa. Ero tuli varmaan miehen juomisen ja ahdistuksen vuoksi. Selitys juomiselle löytyy aina.

Yksinkertaista: tapaat miestä vaan normaalien ja raittiiden aktiviteettien ja olemisen parissa, siinä se totuus selviää hyvin pian.

Vierailija
53/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti helppo "uhri" jos pitää uhriutua, ja alitajuisesti varmaan ajattelen että pystyn hoitamaan hänet kuntoon.. Olen kokenut tosi raskaan eron, ja toivun siitä vieläkin. Itseluottamus täysin nollassa, vaikka on monet sanoo kauniiksi ja ihanaksi.. Nyt tunnen itseni ihan tyhmäksi, että olen kuvitellut tästä tulevan jotain.. ja että mies lopettaisi baarissa käymisen, niin tuskin tulee käymään

ap

Lopeta nyt ensin itse se baarissakäynti, jos se ei ole edes oma juttusi.

Minua ei löydä baarista eikä minua saa baariin. Kukaan.

Vierailija
54/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa me tavattiin, mut se ei ole mun juttu käydä monta kertaa viikossa, tai edes kerran viikossa. Välillä mietin että on baarissa etsimässä uutta seuraa, mut luulen että ehkä enemmän juomisen takia kuitenkin..

ap

Vierailija
55/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen suhde loppui miehen alkoholismiin. Vaimo ahdisti miestä sen vuoksi kun nalkutti jatkuvasta juomisesta ja olisi halunnut miehen olevan selvinpäin hänen kanssaan kotona. Oliko sinulla ap kenties joku muu suunnitelma kuin muuttaa prinssisi raittiiksi?

Vierailija
56/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saisin hänet pois sieltä baarista, ollaan vasta tapailuasteella, enkä haluais olla liian ahdistava tms.

ap

no et sinä saa. Jos hän oikeasti olisi kiinnostuneempi parisuhteesta kuin tissuttelusta, niin hän olisi jo vähentänyt baariaikaansa, haluaisi olla kanssasi jossain muualla kuin baarissa. Mutta ei. Joillekin miehille vaan käy näin, että jäävät märehtimään eroaan ja alkoholi ottaa elämässä sen keskeisimmän roolin. Ajanhukkaa, mikäli tähän juttuun jäät roikkumaan.

Vierailija
57/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä angstailee ja selvänäkee nyt joku katkeroitunut juopon exä. Tottakai on paatuneita juoppoja ja alkoholisti särkee monia elämiä eikä monesti kykene ottamaan hallintaan sairauttaan. Toisaalta on vastakkaisia esimerkkejä, raitistuminen on realistinen mahdollisuus sekin.

Mutta isoin ongelma tuon "miehet aina juopot aina"-hössötyksen takana on, että se ei ole tietoa vaan luuloa, ei faktaa vaan arvailua. Kuvatusta ei voi päätellä asiasta, miehestä ja tilanteesta mitään. Jos kyseessä on suhteellisen tyypillinen tapaus, niin avioliiton aikana miehen sosiaalinen piiri on koostunut työyhteisöstä, vaimosta ja tämän sukulaisista/ystävistä sekä mahdollisesta perheestä ja omasta suvusta. Jos on käynyt lähikapakassa aiemmin, sitten siellä olevista tutuista myös. Suurin rooli on tietysti ollut kotona oleva vaimo sekä kaikenlainen yhteinen. 

Avioero on usein miehelle sosiaalinen shokki vailla vertaa. Sosiaalinen piiri hupenee enemmän kuin naisilla. Naisella on yleensä omaa tukiverkostoa. Yhteiset ystävät/tuttavat ovat usein enemmän naisen ystäviä/tuttavia ja katoavat sen siliän tien. Mahdollisten lasten suhteenkin mies jää usein täysin sivurooliin erossa. Samalla lapsiin liittyvät sosiaaliset verkostot viimeistään sälyttyvät yksin naisen kontolle. 

Eron jälkeen miehelle ei jää välttämättä muuta kuin oma sukunsa, työyhteisö ja ne kaverit joita sattuu olemaan. Jos lähikapakan kaverit olivat ainoat miehen "omat" kaverit, niin sitten näin on. Ei uusia kavereita noin vain hankita, varsinkaan kriisitilanteessa. Ero itsessään jo aiheuttaa ahdistusta tai masennusta, sosiaalinen erakoituminen kahta kauheammin. Näin ollen on enemmän kuin ymmärrettävää, että mies tukeutuu eron jälkeen ainoisiin jäljellä oleviin ihmissuhteisiin, joiden kanssa voi ehkä jakaa yksityistä elämää. Työyhteisössä ei välttämättä voi, eikä sukulaistenkaan kanssa samalla lailla. 

Tottakai tapailukumppani tai myöhemmin seurustelukumppani muuttaa asetelmaa. Hänestä voi tulla vähitellen se tärkein henkilö, luotettu ja ystävä, jonka kanssa jakaa sekä murheensa että ylipäänsä viettää aikaa. Erosta toipuen mutta myös uutta elämää rakentaen. Baarikaverien merkitys vähenee ja samalla juopottelukin. 

Vierailija
58/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä angstailee ja selvänäkee nyt joku katkeroitunut juopon exä. Tottakai on paatuneita juoppoja ja alkoholisti särkee monia elämiä eikä monesti kykene ottamaan hallintaan sairauttaan. Toisaalta on vastakkaisia esimerkkejä, raitistuminen on realistinen mahdollisuus sekin.

Mutta isoin ongelma tuon "miehet aina juopot aina"-hössötyksen takana on, että se ei ole tietoa vaan luuloa, ei faktaa vaan arvailua. Kuvatusta ei voi päätellä asiasta, miehestä ja tilanteesta mitään. Jos kyseessä on suhteellisen tyypillinen tapaus, niin avioliiton aikana miehen sosiaalinen piiri on koostunut työyhteisöstä, vaimosta ja tämän sukulaisista/ystävistä sekä mahdollisesta perheestä ja omasta suvusta. Jos on käynyt lähikapakassa aiemmin, sitten siellä olevista tutuista myös. Suurin rooli on tietysti ollut kotona oleva vaimo sekä kaikenlainen yhteinen. 

Avioero on usein miehelle sosiaalinen shokki vailla vertaa. Sosiaalinen piiri hupenee enemmän kuin naisilla. Naisella on yleensä omaa tukiverkostoa. Yhteiset ystävät/tuttavat ovat usein enemmän naisen ystäviä/tuttavia ja katoavat sen siliän tien. Mahdollisten lasten suhteenkin mies jää usein täysin sivurooliin erossa. Samalla lapsiin liittyvät sosiaaliset verkostot viimeistään sälyttyvät yksin naisen kontolle. 

Eron jälkeen miehelle ei jää välttämättä muuta kuin oma sukunsa, työyhteisö ja ne kaverit joita sattuu olemaan. Jos lähikapakan kaverit olivat ainoat miehen "omat" kaverit, niin sitten näin on. Ei uusia kavereita noin vain hankita, varsinkaan kriisitilanteessa. Ero itsessään jo aiheuttaa ahdistusta tai masennusta, sosiaalinen erakoituminen kahta kauheammin. Näin ollen on enemmän kuin ymmärrettävää, että mies tukeutuu eron jälkeen ainoisiin jäljellä oleviin ihmissuhteisiin, joiden kanssa voi ehkä jakaa yksityistä elämää. Työyhteisössä ei välttämättä voi, eikä sukulaistenkaan kanssa samalla lailla. 

Tottakai tapailukumppani tai myöhemmin seurustelukumppani muuttaa asetelmaa. Hänestä voi tulla vähitellen se tärkein henkilö, luotettu ja ystävä, jonka kanssa jakaa sekä murheensa että ylipäänsä viettää aikaa. Erosta toipuen mutta myös uutta elämää rakentaen. Baarikaverien merkitys vähenee ja samalla juopottelukin. 

Viittaat varmaankin minuun ja toisiin kirjottajiin, meitä on useampi. Itselläni ei ole juoppoa eksää vaan muuta kokemusta alkoholisteista, osa sittemmin raitistuneita.

Olen veikannut tähän mennessä oikein kaiken mitä ap on ketjuun pikkuhiljaa kirjoitellut, vaikka ei voi varmaksi tietää niin jostain syystä ei tule yllätyksenä että baarissa on oltu jo edellisen vaimon aikaan jne, kumma juttu. Ongelma on siinä että vaikka alkoholisti raitistuisi jossain vaiheessa (jotkut raitistuu, jotkut ei) niin usein ihan h*lvetin paljon muiden ihmisten elämästä menee pilalle ennen sitä. Esimerkiksi tuo ap:n sulhanen saattaa särkeä vaikka viiden naisen sydämen ennen kuin löytyy se joku niin tarpeeksi ihana että kaikki on paremmin ja juominen loppuu.

Lisäksi jos itselläni olisi lapsia ja elämässä jotakin hävittävää, miettisin tosi tarkkaan kannattaako Ona energia laittaa jonkun baarissa ennen minua ja minun jälkeen istuvan alkoholistin paapomiseen vai muihin asioihin jos on valinnanvaraa. Vaikka tie alkoholismista ulos alkaisikin jää tuollainen ap:n asemassa oleva nainen helposti tunteiden likasangoksi ja sitten kun on kaikki paremmin, saattaakin löytyä joku ihan muu kainaloon.

Vierailija
59/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän meikäläiseltä. En tosin käy kapakassa kuin joka perjantai ja lauantai.

Jos saisin naisen niin tuskin tulis käytyä noin paljoa mut ei ne naiset kotootakaan tule hakemaan.

Vierailija
60/66 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele itsellesi kunnon mies ja kun sulla on vielä ne lapsetkin.

Ei tuosta tule mitään. Et kai halua olla laastarisuhde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan