Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa äidille nätisti liian pienistä annoskoo'ista?

Vierailija
26.07.2020 |

Jos käyn vanhempieni luona kylässä, on käytävä samalla Hesburgerissa. Äidin tekemän ruuan annoskoot ovat keskitysleiritasoa. Aikuisen miehen nälkä ei sillä lähde. Viimeksi, kun erehdyin mainitsemaan Hesestä, saatiin lähes huutoriita aikaiseksi. Taidan pitää nyt pitkähkön tauon vierailuissa. Tarvitsen energiaa ja ravintoa enemmän, kuin 70-vuotias. Noin 2000-2500 kcal päivässä. Äitini tekemän ruuan annoskoot oli pieniä jo lapsena, siksi jäin itsekin aika lyhyeksi mieheksi. Omassa kodissa teen itse ruokani, 400g lohta menee heittämällä eikä nälkä lähde. En ole ylipainoinen, vaan suht lihaksikas, siksi kulutuskin voi olla kova.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eväät mukaan ja syö salaa. Tai käy Hesessä mutta älä kerro äidille. Tai tarjoudu itse laittamaan ruokaa itse viemistäsi aineksista.

Vierailija
2/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sanoisi mitään vaan nauttisit siitä, mitä tarjotaan. Minunkin äitini tarjoilee vierailleen 250 kcal ruoka-annoksia, joista jokaiselle vieraalle jää nälkä. Pari tuntia kestät tyhjemmälläkin vatsalla.

Jos haluat esitellä kunnollista vieraanvaraisuutta ja annoskokoa hienovaraisesti, kutsu äitisi kylään ja pistä pöytä notkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritit kovasti tuon "koo'ista" kanssa. On kuitenkin niin, että ”Kielitoimiston sanakirja” kertoo, että sanan ”koko” monikon inessiivimuoto on ”ko’oissa”. Se olisi siis ko'oista.

Vierailija
4/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten tainnut olla täällä ennenkin.

Vierailija
5/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy siellä hesessä, problem solved.

Vierailija
6/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annosko'oista, rakas nälkiintynyt.

Vierailija
7/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano: "Äiti, annoskoot ovat liian pieniä".

Eiköhän annoskoot suurene.

Vierailija
8/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoki itse itsesi, iso mies. Ei pientä eläkettä saavalla äidilläsi ole velvollisuutta sinua elättää.

Varmaan tinkii omista syömisistään käenpoikasensa vuoksi.

Uskomattoman nolo aloitus AIKUISELTA MIEHELTÄ, jolla on kolmivuotiaan äly.

Vierailija
9/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ennen kuin menet äidillesi. Voi luoja sentään.

Vierailija
10/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ennen äidin luo menoa.

Vierailija
11/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini bravuuri 8 hengelle on kesäkeitto eli kaksi litraa vettä, 2 desiä rasvatonta maitoa, yksi pussi pakastevihanneksia (herne-porkkana-kukkakaali) ja neljä pientä perunaa pilkottuna.

Jälkiruuaksi ahneimmat voivat käydä poimimassa metsästä marjoja suoraan suuhun.

Mikä on ap äitisi suosikkiresepti?

Vierailija
12/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ennen äidille menoa, mies hyvä. Kattila liedelle, sinne perunoita ja vettä pohjalle sen verran, että perunat peittyvät. Keitä kypsäksi. Paistinpannulle jauhelihaa kypsymään tilkassa öljyä.

Vierailija
13/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi pyytää lisää? Älä mene tyhjällä vatsalla.

Vierailija
14/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritit kovasti tuon "koo'ista" kanssa. On kuitenkin niin, että ”Kielitoimiston sanakirja” kertoo, että sanan ”koko” monikon inessiivimuoto on ”ko’oissa”. Se olisi siis ko'oista.

Tosiaan, on tarkoitus että heittomerkki korvaa jonkun kirjoittamatta jätetyistä kirjaimista. Esimerkiksi englannin It is -> It's ja tässä tapauksissa k:n (koko -> ko'oista). Kerroinpa nyt vain, kun muut täällä pelkästään saivartelevat, eivätkä perustele. 

Vierailija
15/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tuliaisia

Vierailija
16/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie tuliaisia

Olen kyllä sopivan ajan kuluttua tehnyt itse lisää "iltapalaksi". 

ap

Vierailija
17/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla kysy, josko voit itse ottaa lautaselle ja lappaat enemmän.

Vierailija
18/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äitisi käy sinun luona syömässä, sanooko mitään sinun ruokamääristä? Näkee kuitenkin että syöt paljon enemmän kuin hän itse. Itse kutsun aina vanhempani meille esim. äitien- ja isänpäivänä ja jouluisin juuri tuosta syystä syömään. Asutaan melko lähellä niin hyvin onnistuu.

Vierailija
19/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä sinne äidin luokse vain itseäsi ravitsemaan mene? Etkä ehkä rasitu siellä ruumiillisestikaan? Syö siis tukevammin ennen ja jälkeen vierailun. Ei äiti ole aikuisen miehen energiansaannista vastuussa.

Vierailija
20/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äitisi vain toivoo sinun laihtuvan, jotta voisit löytää jonkun ja tehdä lapsenlapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän