Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa äidille nätisti liian pienistä annoskoo'ista?

Vierailija
26.07.2020 |

Jos käyn vanhempieni luona kylässä, on käytävä samalla Hesburgerissa. Äidin tekemän ruuan annoskoot ovat keskitysleiritasoa. Aikuisen miehen nälkä ei sillä lähde. Viimeksi, kun erehdyin mainitsemaan Hesestä, saatiin lähes huutoriita aikaiseksi. Taidan pitää nyt pitkähkön tauon vierailuissa. Tarvitsen energiaa ja ravintoa enemmän, kuin 70-vuotias. Noin 2000-2500 kcal päivässä. Äitini tekemän ruuan annoskoot oli pieniä jo lapsena, siksi jäin itsekin aika lyhyeksi mieheksi. Omassa kodissa teen itse ruokani, 400g lohta menee heittämällä eikä nälkä lähde. En ole ylipainoinen, vaan suht lihaksikas, siksi kulutuskin voi olla kova.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoki itse itsesi, iso mies. Ei pientä eläkettä saavalla äidilläsi ole velvollisuutta sinua elättää.

Varmaan tinkii omista syömisistään käenpoikasensa vuoksi.

Uskomattoman nolo aloitus AIKUISELTA MIEHELTÄ, jolla on kolmivuotiaan äly.

Tämä.

Äidilläsi ei ole välttämättä varaa ostaa ruokaa triplamäärää normaaliin verrattuna kun ap tulee käymään. Eläkkeet ovat usein hyvin pieniä naisilla. Tai no, tietenkin ap:n äiti kuuluu siihen joukkoon joka on ollut syntymästään rikas ja siihen päälle vielä huima eläkekin nyt vanhana.

Vie ap äitisi ulos syömään kun tapaatte ja SINÄ maksat ravintolan. Tai vie ruokakassillinen mukaan ja tee ruoka itse. Tai käy siellä hesellä.

Vierailija
22/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne kaupan kautta ja laita sinä se ruoka. Jos tuntuu että ottaa äitis kunnian päälle, pyydä että se tekee jälkiruuaksi X:n, kun sehän oli aina niin hyvää silloin lapsena, etkä reppana itse sitä osaa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun äitisi käy sinun luona syömässä, sanooko mitään sinun ruokamääristä? Näkee kuitenkin että syöt paljon enemmän kuin hän itse. Itse kutsun aina vanhempani meille esim. äitien- ja isänpäivänä ja jouluisin juuri tuosta syystä syömään. Asutaan melko lähellä niin hyvin onnistuu.

Eivät ole koskaan käyneet kylässä, kun välimatkaa on 400km. Eikä tänne kaatopaikalle toisaalta haluaisikaan heitä vierailulle. Ja elätän itse itseni. Isäni tosin joskus avustaa taloudellisesti, kun on hyvätuloinen ja varakas. Vanhemmat asuvat kyllä saman katon alla, ettei pikkurahasta pulaakaan ole. 

ap

Vierailija
24/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätä äitisi viemällä ruokatarvikkeet mukana ja kokkaamalla koko porukalle.

Voit aloittaa tarjoamalla alkuruuan, lisukeruokia ja jälkiruuan, jos äitisi haluaa välttämällä tehdä pääruan. Kysäiset vain etukäteen, mitä ruokaa äitisi tekee, jotta kokonaisuudesta tulee hyvä.

Vierailija
25/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritit kovasti tuon "koo'ista" kanssa. On kuitenkin niin, että ”Kielitoimiston sanakirja” kertoo, että sanan ”koko” monikon inessiivimuoto on ”ko’oissa”. Se olisi siis ko'oista.

Tosiaan, on tarkoitus että heittomerkki korvaa jonkun kirjoittamatta jätetyistä kirjaimista. Esimerkiksi englannin It is -> It's ja tässä tapauksissa k:n (koko -> ko'oista). Kerroinpa nyt vain, kun muut täällä pelkästään saivartelevat, eivätkä perustele. 

Äidinkielisiä idiomeja ei tarvitse perustella, tahvo. Ne joko osataan tai ollaan juntteja.

Vierailija
26/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritit kovasti tuon "koo'ista" kanssa. On kuitenkin niin, että ”Kielitoimiston sanakirja” kertoo, että sanan ”koko” monikon inessiivimuoto on ”ko’oissa”. Se olisi siis ko'oista.

Tosiaan, on tarkoitus että heittomerkki korvaa jonkun kirjoittamatta jätetyistä kirjaimista. Esimerkiksi englannin It is -> It's ja tässä tapauksissa k:n (koko -> ko'oista). Kerroinpa nyt vain, kun muut täällä pelkästään saivartelevat, eivätkä perustele. 

Äidinkielisiä idiomeja ei tarvitse perustella, tahvo. Ne joko osataan tai ollaan juntteja.

Vai että idiomeja.

Vierailija
27/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap siis aloittaisit oman elämän hallinnan opettelusta eli siivoisit sen kaatopaikan eli kotisi. Silloin normaalit ihmiset voisivat kyläillä luonasi.

Vanhempien luokse tuot tuliaisina oman kotipaikkakuntasi erikoisuuksia ja pakkaat naposteltavaa itsellesi esim. pähkinöitä (näitä nautit "päivä- ja yölevolla")

Vierailija
28/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 grammaa (raakana punnittuna) on normaali kala-annos aikuiselle. Jos joku vetelee monen ihmisen tarpeen verran ruokaa (olipa lihava tai ei), niin voi vähän miettiä tapojaan. Kannattaa tutkituttaa onko lapamato mahassa, jos  ei  tule vähemmällä kylläiseksi.

Vierailija
29/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on 70 v niin poika on noin 40 v. Provo.

Vierailija
30/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 grammaa (raakana punnittuna) on normaali kala-annos aikuiselle. Jos joku vetelee monen ihmisen tarpeen verran ruokaa (olipa lihava tai ei), niin voi vähän miettiä tapojaan. Kannattaa tutkituttaa onko lapamato mahassa, jos  ei  tule vähemmällä kylläiseksi.

Riippuu peruskulutuksesta. Peruskulutus vaihtelee ihmisillä. Joku, kuten minä, kuluttaa 2500kcl ja joku paljon vähemmän. Vetäisin juuri 400g lohta ja ranut päälle, mutta ei kyllä nälkä siirtynyt. Joutuu tekemään varmaan ite pitsan vielä iltapalaksi. 

Vierailija
31/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ovat samaa maata. Mä ja mies ollaan jo totuttu siihen että jotain evästä on hyvä varata pidemmälle kyläilylle mukaan, mutta lasten puolesta ottaa välillä päähän.

Lapset ovat välillä mummolassa muutaman päivän kyläilemässä ja mummo ja vaari tarjoavat kahdelle koululaiselle lounaaksi yleensä jogurtti. Ensimmäinen lämmin ruoka tarjotaan klo 17. Pienempi on jo vastustellut mummolaan menoa kun ei saa tarpeeksi syödäkseen. Varaan muksuille jotain purtavaa reppuun, mutta ei ne nälkää pidä. Asiasta on huomautettu, mutta ei mennyt näköjään jakeluun.

Vierailija
32/32 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat samaa maata. Mä ja mies ollaan jo totuttu siihen että jotain evästä on hyvä varata pidemmälle kyläilylle mukaan, mutta lasten puolesta ottaa välillä päähän.

Lapset ovat välillä mummolassa muutaman päivän kyläilemässä ja mummo ja vaari tarjoavat kahdelle koululaiselle lounaaksi yleensä jogurtti. Ensimmäinen lämmin ruoka tarjotaan klo 17. Pienempi on jo vastustellut mummolaan menoa kun ei saa tarpeeksi syödäkseen. Varaan muksuille jotain purtavaa reppuun, mutta ei ne nälkää pidä. Asiasta on huomautettu, mutta ei mennyt näköjään jakeluun.

Maalla vanhemmillani kyläillessäni aamupala on 2 palaa leipää voilla, lounas viili, päivällinen keitto (ohessa ei tarjoilla leipää) ja iltapala 2 palaa leipää voilla. Viikon kyläilyn aikana paino putoaa 2-3 kiloa, vaikka olen normaalipainoinen.

Vanhempani ovat useita kymmeniä kiloja ylipainoisia ja napostelevat "salaa" herkkuja makuuhuoneessaan monta kertaa päivässä.

Itseäni vaan naurattaa vanhempieni esittämä "pieniruokaisuus".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi