Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Känsän poisto kotikonstein!

Vierailija
23.06.2013 |

Onko kellään keinoja? Mulla on ainakin toista vuotta ollu jo jalkapohjassa känsä, mutta vasta nyt se on alkanu häiritsemään. Mm. askeltaessa vaikka kivikkoisella hietikolla känsää nipistelee.. :/ En ajatellut sen aiemmin olevan mikään känsä tai muukaan "vakava" pois hoidettava juttu, vaan sain vasta nyt tietää, että känsähän se on. 

En haluaisi lääkärille mennä sitä näyttämään, sillä mua hävettää ihan älyttömästi pelkkä ajatuskin siitä, että se sanois "tuohan näyttää siltä, että se on ollu siinä monta vuotta, mikset oo hoidattanu sitä aikasemmin pois". :/ Joten oisko kellään mitään toimivaa kotikonstia ja ehkäpä omakohtaisia kokemuksia, miten tuon inhokkeen saisi pois jalkapohjasta? 

Kiitos vastaajille! :)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiva kynsileikkurin nurkalla niin syvälle kuin kivulta voit, aina vaan uudestaan, tällä menetelmällä oma känsäni lähti.

Tuolla konstilla tulee helposti tulehdus! :(

Vierailija
22/40 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin ensin että kärsän poisto

ööh nyt nukkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös känsän voi raaputtaa pois vaikka jalkahoitaja. Minulla oli jalkapohjassa syylä pari vuosikymmentä sitten, silloin lääkäri poltti sen pois ja jäljelle jäi vain musta monttu joka oli muutaman päivän tosi arka mutta parani hyvin. Muutama vuosi sitten sama kohta alkoi oirehtia. Hioin kuollutta nahkaa pois Dremelillä (pienoishiomakoneella) ja käytin omatekoista kylmähoitoa joka näytti tehoavan mutta laiskuuttani en joka päivä jaksanut  jäädyttää, niinpä ostin syylälaastaripaketin. En muista miten monta päivää laastari pysyi mutta sen irrottua jäi paikkaan laastarin kokoinen alue kuollutta ihoa joka irtosi lähes itsestään. Siinä oli jalkapohjaan päin puolikkaan nuppineulan nupin kokoinen nysä ja jalkapohjassa vastaava monttu, syylä oli voitettu ja toistaiseksi on pysynyt poissa.

Jostakin olen keksinyt, että myös känsiä voitaisiin hoitaa laastarilla, sinuna kysyisin apteekista.

Vierailija
24/40 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli joskus ala-asteella kanssa känsiä useampikin jalkapohjissa. Oli pari isoa ja muutama pieni. Muistan kanssa, kuinka ikävältä tuntui kesällä astua paljain jaloin pikkukiven päälle. Apteekista ei apua löytynyt.

Mutta eräänä kesänä, minulla jäi yöksi paksut aamutossut jalkaan. Aamulla huomasin kuinka iho oli "pehmentynyt" känsien kohdalta. 2 viikkoa annoin jalkojen muhia ja hikoilla tossuissa. Känsät lähti, eikä ole takaisin tullut. Ps. Pesin jalat kyllä siis päivittäin, tossutkin lensi roskikseen. :D

Vierailija
25/40 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiva kynsileikkurin nurkalla niin syvälle kuin kivulta voit, aina vaan uudestaan, tällä menetelmällä oma känsäni lähti.

En kyllä suosittelis. Itse sain ruusun jalkaan känsän vuoksi. Enkä tosiaan sörkkinyr muulla kuin raspilla, mutta känsän kautta bakteeri pääs sinne jalkaan sit.

Vierailija
26/40 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa tipan AIV-happoa heinänkorren avulla känsään/syylään ja pitää sitä vähän aikaa väärinpäin toistaa tätä.

Vierailija
27/40 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö joku miten känsän saa pois jalasta

Vierailija
28/40 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi teippi? Onko merkillä väliä? Olen kokeillut, mutta pahenee vain. Lääkäri ehdotti kenkien vaihtoa, mutta kun en saanut siihen reseptiä niin jäi.

Onko Suomessa lääkärien taso todella tämmöistä?

Vierailija
29/40 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, jalkaterapeutti/tai hoitaja voi sen poistaa. Ei siihen lääkäriä tarvita! Apteekin itsehoitotuotteet on myös mainioita, suosittelen kokeilemaan. Schollin pehmeät pohjalliset käyttöön niin paine tasaantuu.

Terveisin jalkaterapeutti

Vierailija
30/40 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jojolakoi kirjoitti:

Mites toi teippi? Onko merkillä väliä? Olen kokeillut, mutta pahenee vain. Lääkäri ehdotti kenkien vaihtoa, mutta kun en saanut siihen reseptiä niin jäi.

Onko Suomessa lääkärien taso todella tämmöistä?

Et saanut reseptiä kenkiin? WTF? Kuinka sekaisin olet?

Mene jalkaterapeutille niin saat apua.

Vierailija
31/40 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylät katoavat syömällä n. 3 kk:n ajan säännöllisesti osterivinokaskapseleita. Paketin annostusohjeen mukaan.

Vierailija
32/40 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG. Tuo resepti oli huumoria (Eng. Humor), vaan tuo valkotakin kommentti ei ollut huumoria (Eng. Humor).

Kun ensin tietäisi mikä ero on känsällä ja syylällä?

Ei ole netistä apua. Samat kuvat kummallakin haulla. Täällä on neuvoja joka lähtöön, vaan mikään ei toimi.

Vierailija
33/40 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimennettua etikkaa esim laastariin tai pumpuliin, kelmua päälle, ja teippiä että pysyy paketti kasassa. Tämä hoito muutamana yönä niin johan kuolee virus joka syylän ja känsän aiheuttaa, mekaaninen poisto pelkästään ei auta! Jalkojen kylvetysveteen (1-2krt/kk vakiona) kannattaa lisätä 1-1.5 dl etikkaa estää syylät känsät ja tappaa lievän jalkasienen. Tämä vinkki vanhalta jalkahoitajalta. Ei kannata haaskata rahojaan apteekin kalliisiin voiteisiin.

Vierailija
34/40 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaa taululiitua känsään ja laita laastari päälle, jotta liitu ei karise pois. Jätkä kunnes ikänsä putoaa ja jää vain kuoppa jäljelle. (Huppista, meinasi jäädä o pois kuoppa-sanasta). Itsellä tämä on toiminut.

Vierailija
35/40 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika miten pahasti käy hermoon kun ihmiset käyttävät sanoja syylä ja känsä ristiin synonyymeinä.

Vierailija
36/40 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varpaan päällä joku känsä tai vastaava, höyläsin sitä partahöylällä matalammaksi ja sieltä alkoi vuotaa verta ihan hillittömästi.

Sitten unohdin koko asian pitkäksi aikaa ja nyt yksi päivä huomasin että se on kokonaan kadonnut, ei ole mitään kohoumaa enää vain vähän vaaleampi kohta.

Vierailija
37/40 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känsistä en tiedä, mutta syylä lähti jalasta, kun aina aamulla suihkussa laskin ammuvirtsat siihen syylän päälle, ja annoin hetken vaikuttaa. Parissa viikossa lähti syylä, ilman sen kummempia aineita.

Vierailija
38/40 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköporakoneella olen känsiä poistellut.

Vierailija
39/40 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläkin on vaikka kuinka lonta känsää jalassa ja sattuu vähän niihin kun kävelee. Oon juuri nyt testaamassa tuota valkosipuli suola juttua! Toivottavasti toimii on jo muutaman vuoden ollu nämä känsät ja kyllästyttää ettei lähe. Mistäköhän ne känsät tulee? (:

Vierailija
40/40 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuu? Muuttuko se nestemäiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän