Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukiverkottomat: Mistä hankitte lastenhoitoapua?

Vierailija
26.07.2020 |

Mistä te joilla ei ole ollut mitään tukiverkkoa, olette hankkineet satunnaista lastenhoitoapua, jonkun hakemaan päiväkodista tai viemään harrastukseen, jos tulee jotain yllättävää, ettekä itse pääse.

Meillä on ollut tukiverkko, pieni, mutta kuitenkin, mutta nyt olemme menettäneet sen pienellä aikaa. Silti olisi hyvä olla jostain varahakija päiväkotiin, joku hoitaja, jos työmenot menevät miehen kanssa samalle illalle tms.

Nyt korona-aikana on vaikea alkaa tutustumaan uusiin ihmisiin ja muutenkin ollaan päivät töissä ja pitkien työmatkojen kanssa ei jää ylimääräistä aikaa, joten esim. perhekerhoissa ei pysty enää tutustumaan, kuten pienempien lasten kanssa.

Mistä siis kannattaisi hankkia lastenhoitoapua?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pari opiskelijaa, jotka tulevat hätiin, jos tarvitaan lastenhoitoapua tai lapset käydä päiväkodista. Saatiin tutun tutun kautta ja nyt meitä on jo kolme perhettä, jotka saavat apua. Joskus auttavat myös kotitöissä ja siivouksessa. Ja varalla on vielä pirteä ja hyväkuntoinen naapurin eläkeläisrouva.

Maksetaan tuntipalkka sosiaalikuluineen ja hyödynnetään verotuksessa kotitalousvähennystä, jolloin hinta on kohtuullinen. Ollaan oikein tyytyväisiä ja luottavaisia jo useamman vuoden ajan.

Vierailija
22/30 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on hoidettu pääosin. Todella hädässä on mun äiti tullut apuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Ei mistään.

Itse ne on aina haettava, kaikki muu voi joustaa paitsi lasta koskevat asiat.

Periaatteessa kyllä. Käytännössä joudun itse reissaamaan paljon työssäni. Sitten kun istuu junassa matkalla kotiin, jolla piti hyvin ehtiä ja se juna onkin myöhässä tunnin tai kuten kerran kaksi tuntia, siinä ei voi siipiä selkäänsä kasvattaa ja lentää päiväkodille vaan pakko siellä junassa kökkiä, kunnes se on perillä. Tähän mennessä näissä on aina onnistunut se, että mies on päässyt irtautumaan töistään ja ehtinyt päiväkodille, mutta joskus voi olla se päivä, että mies onkin työmatkalla. Harvoin noita on, mutta silti ihan mahdollista.

Ei oikein voi töitään niinkään järjestää, että lähtee kotiin aina tuntikaupalla etukäteen, siltä varalta, että junat ovat myöhässä.

Täytyy toivoa, että korona-aika vielä jatkuu ja ei tarvitse niin paljon kulkea. Jotain iloa tästä koronastakin.

t. ap

Tämä oli omakohtainen toteamus, ei vinkki.

Kaikki muu voi joustaa, paitsi lapsiasiat.

Ei sinun junassa matkustamiset muuta minun tilannettani.

Vierailija
24/30 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa lastenhoitoapua ja muuta. Syöttää vain postinumeron, niin näkee listan työstä kiinnostuneista

https://www.care.com/fi-fi/profiilit/lastenhoito/kello

Vierailija
25/30 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Ei mistään.

Periaatteessa kyllä. Käytännössä joudun itse reissaamaan paljon työssäni. Sitten kun istuu junassa matkalla kotiin, jolla piti hyvin ehtiä ja se juna onkin myöhässä tunnin tai kuten kerran kaksi tuntia, siinä ei voi siipiä selkäänsä kasvattaa ja lentää päiväkodille vaan pakko siellä junassa kökkiä, kunnes se on perillä. Tähän mennessä näissä on aina onnistunut se, että mies on päässyt irtautumaan töistään ja ehtinyt päiväkodille, mutta joskus voi olla se päivä, että mies onkin työmatkalla. Harvoin noita on, mutta silti ihan mahdollista.

Ei oikein voi töitään niinkään järjestää, että lähtee kotiin aina tuntikaupalla etukäteen, siltä varalta, että junat ovat myöhässä.

Täytyy toivoa, että korona-aika vielä jatkuu ja ei tarvitse niin paljon kulkea. Jotain iloa tästä koronastakin.

t. ap

Voiko joku lääkäri isä tai äiti jättää lääketiett. toimenpiteen kesken ja lähteä hakemaan lasta päiväkodista, kun tilanne on päällä. Tai kirurgi, poliisi, palomies jne. Siitä nimittäin napsahtaa syyte ja korvausvelvollisuus.

Jos kirurgi on leilkaussalissa ja työlistan työaika mukaan päättyy klo 16 niin jos leikkaus venyy klo 17 niin ei kait potilasta voi jättää kuolemaan ja kirurgi hakemaan lasta päiväkodista.

Vierailija
26/30 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Ei mistään.

t. ap

Voiko joku lääkäri isä tai äiti jättää lääketiett. toimenpiteen kesken ja lähteä hakemaan lasta päiväkodista, kun tilanne on päällä. Tai kirurgi, poliisi, palomies jne. Siitä nimittäin napsahtaa syyte ja korvausvelvollisuus.

Jos kirurgi on leilkaussalissa ja työlistan työaika mukaan päättyy klo 16 niin jos leikkaus venyy klo 17 niin ei kait potilasta voi jättää kuolemaan ja kirurgi hakemaan lasta päiväkodista.

Ei varmaan voi. Silloin lapsen tarhasta hakee SOSIAALIPÄIVYSTYS

Olet ärsyttävä riidanhaastaja ja saanko arvata -molemmat isovanhemmat on itselläsi apuna.

Tajua jo että KAIKILLA EI OLE KETÄÄN joka olisi apuna. Sillä lääkärilläkin on oikeus tehdä lapsia. Meinaat ilmeisesti että vain tuliverkollisilla olisi oikeus lisääntyä?

Tukiverkottoman stressi tulee juuri sinukaltaisten dorkien kommenteista.

Vierailija
27/30 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti-iässä mun ratkaisu oli vuorohoito... nyt kun on kouluikäisiä.. niin en tiedä, töitä vaihdettava että pystyy olla kotona tarvittaessa.

Vierailija
28/30 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla ei ole tai ette tarvitse tukiverkkoja niin asutteko kaupungissa?

Ei täällä maalla pärjäisi mitenkään ilman lastenhoitoapua, etenkin jos on pienet lapset.

Vierailija
29/30 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n hoitaja ei ole ainoa vaihtoehto. Meillä on ollut 7 vuotta sama opiskelijatyttö lastenhoitajana silloin tällöin. Nyt hän muutti ulkomaille ja löysimme uuden opiskelijan. Maksamme paremmin kuin MLL:n taksat ovat.

Vierailija
30/30 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta, kun otatte vahat tavat käyttöön. Tyyli on seuraava: isovanhemmat asuvat 700km päässä, eikä paikkakunnalla oe muutakaan sukua. Asumme siis yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista.

Koska olemme about keskituloisia , ei lapsia saa viedä päiväkotiin. Sinne pääsevät vain pienituloisten lapset.

Muutamia perhepäivähoitajia on, mutta heillä on hoidossa 3-5 lasta ja paikat täys.

Okei ,ilmoitus lehteen ja haemme tätiä, joka haluaisi ottaa lapset hoitoon. Näin mennään ,kunnes vanhin lapsi on 5v ja nuorempi 3v. Jos ovat sairaana ,jompikumpi vanhemmista jää hoitamaan.

No, kun lapset osaa jo kertoa hoitajista, laitamme lehteen ilmoituksen ja palkkaamme nuoren työn 16- 19v hoitamaan lapsia. Jos on hyvä hoitaja ,voi olla hoitajana jopa yli 1/2 v , jos taas hyvästä seulasta sopimaton tyyppi, saa kenkää heti ja eiku uusi haku taas kehiin.

Ei ollut yhtään ilmaista hoitajaa tuntiakaan. Siksi olen nyt suurenmoisella ilolla hoitanut iltaisin tai vanhempien mennessä viihteelle tai ulkomaan lomille lapsenlapsiani työni ohella ja nyt eläkeikäisenä.

Nyt lapset on jo niin isoja , etteivät tarvitse hoitoa. Ihanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi