Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorin tietämäsi isovanhempi? Onko jo 70-lukulaisia?

Vierailija
22.06.2013 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hurja. Mun -30-luvulla syntynyt anoppini tuli ekan kerran isoäidiksi vasta muutama vuosi sitten:-O

Ei mulla siis mitenkään mitään vastaan nuoria isovanhempia ole, tuntuu vaan oudolta, kun meillä on molemmilla miehen suvuissa ilmeisesti tyypillistä hankkia lapset "vanhana", kun tuntui ihan normaalilta, että lapsen isovanhemmat ovat 30-40-luvuilla syntyneitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä paljon ihanampi olla reilut nelikymppisenä mummo kuin suunnitella itsella vauvaa, olisi kuin mummoäiti! Ja olemme kaikki saaneet lapsemme aikuisina.

Se on kiva tunne kun olen lapsenlapsen kanssa jossain, samanikäiset luulee minua äidiksi..kun tilanne valkenee niin saadaan nauraa!

Vierailija
4/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli 39 kun sain lapseni täyttäessäni 20, nyt tyttäreni on pian 19 ja odotan että löytäisi sen ensimmäisen poikaystävän, ettei mene lapsenteko liian myöhään. Minua hävettää se, että mulla on vasta neljävuotiaat kaksoset, ja joudun menemään vanhempainiltoihin niin että muiden lasten vanhemmat ovat minua huomattavasti nuorempia. Kun tyttäreni oli alaluokilla, kauhistelin aina yksiä vanhempia jotka olivat vanhempiani vanhemman näköisiä, ja heillä pian olikin jo ensimmäinen lapsenlapsi. Mieheni äiti oli 80 kun meidän kaksoset syntyivät, ja häntä harmittaa kun kunto ei kestä hoitaa lapsenlapsiaan, hänellä kyllä on jo aikuisia muut lapsenlapset. En käsitä sitä, että jotkut vasta suunnittelevat lapsentekoa minun ikäisenä, kauhea ajatus että olisi lapsen ylioppilasjuhlia viettäessään eläkeläinen.

Vierailija
5/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 01:04"]

Minusta on kyllä paljon ihanampi olla reilut nelikymppisenä mummo kuin suunnitella itsella vauvaa, olisi kuin mummoäiti! Ja olemme kaikki saaneet lapsemme aikuisina.

Se on kiva tunne kun olen lapsenlapsen kanssa jossain, samanikäiset luulee minua äidiksi..kun tilanne valkenee niin saadaan nauraa!

[/quote]

Mä ymmärrän tuon ajatuksen, mutta lapsiaan on hankala painostaa vanhemmiksi parikymppisinä, jotta voisi olla 40 v:nä mummo. Mun mieheni ei edes halunnut lasta kuin vasta lähes 40 v:nä ja oma veljeni on jo yli 40, eikä vielä lasta. Ei siinä auta vaikka olisi kuinka ihanaa, jos omat lapset ovat eri mieltä.

Jos meidän sukujen perinteet jatkuu, minulla on toivoa mummoksi aikaisintaan 70-80 v:nä, mutta ajattelin silti viettää ihanan elämän:)

t. 26

Vierailija
6/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 01:14"]

Mun äiti oli 39 kun sain lapseni täyttäessäni 20, nyt tyttäreni on pian 19 ja odotan että löytäisi sen ensimmäisen poikaystävän, ettei mene lapsenteko liian myöhään. Minua hävettää se, että mulla on vasta neljävuotiaat kaksoset, ja joudun menemään vanhempainiltoihin niin että muiden lasten vanhemmat ovat minua huomattavasti nuorempia. Kun tyttäreni oli alaluokilla, kauhistelin aina yksiä vanhempia jotka olivat vanhempiani vanhemman näköisiä, ja heillä pian olikin jo ensimmäinen lapsenlapsi. Mieheni äiti oli 80 kun meidän kaksoset syntyivät, ja häntä harmittaa kun kunto ei kestä hoitaa lapsenlapsiaan, hänellä kyllä on jo aikuisia muut lapsenlapset. En käsitä sitä, että jotkut vasta suunnittelevat lapsentekoa minun ikäisenä, kauhea ajatus että olisi lapsen ylioppilasjuhlia viettäessään eläkeläinen.

[/quote]

Minä löysin poikaystävän ja tulevan mieheni tyttäresi ikäisenä. Silti olin päälle 30 v, ennen kuin saimme lapsen.

Omilta vanhemmiltani olen oppinut, että kannattaa elää omaa elämäänsä, eikä vain lastensa. Menee muuten oma elämä hukkaan odotellessa, että lapset tekevät sellaisia valintoja, jotka vanhemmille sopivat ja tekevät heidät onnellisiksi. Omat vanhempani onneksi osasivat keskittyä omaan elämäänsä ja olivat vain iloisesti yllättyneitä, kun kuulivat vauvauutisen.

Vierailija
7/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu, 38-v :)

Vierailija
8/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vm-75 joka tuli mummuksi vuosi sitten

Vierailija
9/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko mummopuoli?

Vierailija
10/33 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa muistella vuosia, mutta muutama vuosi sitten kaverini äiti tuli isoäidiksi 37-vuotiaana. Hän oli itse saanut esikoistyttärensä 18-vuotiaana, ja tytär sai lapsen 19-vuotiaana.

Kolmen vuoden päästä tämä isoäiti tapasi uuden miehen, jonka kanssa sai vielä iltatähden, joten tällä iltatähdellä on itseään kolme vuotta vanhempi siskonpoika. :)

Vierailija
11/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tuli mummoksi 34 vuotiaana.

Vierailija
12/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 23:16"]

Ystäväni tuli mummoksi 34 vuotiaana.

[/quote]

Mun kouluaikaisesta ystävästä tuli mummu, kun hän oli 32-vuotias ja tyttärensä, joka sai vauvan oli 15-v. Siitä voitte laskea, ettei kovin paljon ikää ollut kaverillakaan kun oman lapsensa sai. Kyllä kai teiniäitiys periytyy koska muistan että kaverini äiti oli myös hyvin nuori, kun käytiin yhdessä koulua. Muistaakseni oli saanut kaverini 17-vuotiaana. Kadehdin kaveria kun tokaluokan joulujuhlassa hänen äitinsä muistutti lähinnä omaa isosiskoani ja minun äitini vaikutti vanhalta tädiltä. Äitini oli 46-vuotias kun mä olin toka luokalla, ja minä olen viidestä lapsesta nuorin.

Vierailija
13/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nyt on wt:tä jos mikä. Pahimmillaan on sitten omia nuorempia kuin lastenlapsia. Tietysti joskus sattuu vahinkoja mutta joissakin suvuissa sitten enemmänkin.

En ikinä kehtais mummoksi tunnustautua nelikymppisenä, pakko olis varmaan valehdella ikää joku kymmenen ja risat ylöspäin, värjätä tukka harmaaksi ja vääntää mummokiharoille, vetästä kolttu tai jotku helvetin beiget teryleenit päälle että kehtaa liikkua kylillä.

Vierailija
14/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-lukulaisia on tietenkin jo vaikka kuinka paljon. Täällä on kyllä ihme vanha äiti-otanta?

Vierailija
15/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini vm 75 ollut mummona reilun vuoden. Välillä kyllä tuntuu oudolta kun itsellä samanikäinen lapsi, että voisin olla itsekin jo isoäiti. Erilaiset elämänkuviot, mutta eipä tuo ole ystävyyttä haitannut. :) 

Vierailija
16/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini ja hänen miehensä, ovat syntyneet -72. 

Vierailija
17/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vm.1980.

Vierailija
18/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan mies vm. -77

Vierailija
19/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-75. Pari, kolme vuotta ollut mummu.

Vierailija
20/33 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni isosisko on jo mummo, eksäni on -73 ja isosisko vuoden-pari vanhempi eli 70-luvulla syntynyt.