Miehen naispuoliset ystävät.
Mieheni kaikki kaverit ovat naisia, yhtä lukuunottamatta.
Joidenkin kanssa käy uimassa yhdessä, kahvilla, leffaa katsomassa jne. Sanoin, että aiheuttaa mulle vähän epämukavuutta.
Ollaan tuore pari ja sanoin, että tahtoisin olla paikalla kun hän tapaa ystäviään ja tutustua heihin myös itsekin. On myös itse ollut avoin, ja sanonut että haluaa että tapaan hänen ystävänsä. En ole kuitenkaan vielä tavannut, ja mulle olisi tärkeää, että aluksi, kunnes luottamus meidän kahden kesken on kohdillaan olisin myös mukana näissä tilanteissa. Mieheni reagointi oli kuitenkin hiukan negatiivinen, ja ilmeisesti kokee että eristän hänet ystävistää.
Toin esille, että koska ollaan tuore pari, niin se on mulle tärkeää, kerroin myös että voin muuttua ajan kuluessa.
Mitä mieltä? Toiminko oikein vai onko mieheni oikeassa ja mulla ei ole syytä kokea näitä tunteita?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ystäviä joiden kanssa ollut irtoseksiä ennen sua?
Siis minä en lähtisi hänen kelkkaansa. Olkoon miten uskollinen tahansa, en jaksaisi sellaisessa asetelmassa elää. Pitäköön ystävä -haareminsa ja nauttikoon heistä. Enkä yhtään välittäisi vaikka joku tuomitsisi minut tiukkapipoksi, so what?
Mikä ihme siinä asetelmassa sinua häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minä en lähtisi hänen kelkkaansa. Olkoon miten uskollinen tahansa, en jaksaisi sellaisessa asetelmassa elää. Pitäköön ystävä -haareminsa ja nauttikoon heistä. Enkä yhtään välittäisi vaikka joku tuomitsisi minut tiukkapipoksi, so what?
Mikä ihme siinä asetelmassa sinua häiritsee?
Mua ei siinä häiritse yhtään mikään, en vain ryhtyisi tuollaisen miehen kanssa suhteeseen. Joku toinen ehkä ryhtyisi, meitä on moneksi. Ap ei vaikuta huolettomalta asian suhteen. Mutta hän tekee oman ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, olet varmaan rakastunut, mutta onpa miehellä ihme kuvio. Ei tosiaankaan sopisi minulle. Sopisiko se mielelle jos asetelma olisi toisinpäin?
On kertonut kuinka ei haittaa jos on miespuolisia kavereita. En tosin tiedä mitä mieltä olisi, jos olisin harrastanut heidän kanssa seksiä ja lähtisin mökkeilemään. (tod.näköisesti sallisi sen jotta minäkin sallisin sen hänelle)
ap
Aivan, jos asia vaivaa sinua luota itseesi. Minulle tulee sellainen vaikutelma, että olet empaattinen ja hyvä ihminen, joka haluaa ymmärtää. Voin toki olla väärässä. Tälläiset ihmiset ovat alttiina sutkeille ihmisille, jotka käyttävät surutta hyväksi toisen hyväntahtoisuutta. Näin kävi minulle nuorena. Onneksi lähdin ja löysin oikeasti hyvän miehen lopulta. Kuten sanoin, voin olla väärässä, mutta voisin lyödä rahani sen puolesta, että ansaitset paljon parempaa kuin tämä mies voi tarjota.
Minulle ehti kehittyä aikanaan paljon tunteita tuota ihmistä kohtaan ja irti päästäminen oli vaikeaa. Murehdin ikääni, hukattua aikaa ja suhteen rakentamisen mennyttä vaivaa. Eipä harmita enää ja moiset ajatukset tuntuu nyt käsittämättömiltä. Onnea matkaan kävi miten kävi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, olet varmaan rakastunut, mutta onpa miehellä ihme kuvio. Ei tosiaankaan sopisi minulle. Sopisiko se mielelle jos asetelma olisi toisinpäin?
On kertonut kuinka ei haittaa jos on miespuolisia kavereita. En tosin tiedä mitä mieltä olisi, jos olisin harrastanut heidän kanssa seksiä ja lähtisin mökkeilemään. (tod.näköisesti sallisi sen jotta minäkin sallisin sen hänelle)
ap
Aivan, jos asia vaivaa sinua luota itseesi. Minulle tulee sellainen vaikutelma, että olet empaattinen ja hyvä ihminen, joka haluaa ymmärtää. Voin toki olla väärässä. Tälläiset ihmiset ovat alttiina sutkeille ihmisille, jotka käyttävät surutta hyväksi toisen hyväntahtoisuutta. Näin kävi minulle nuorena. Onneksi lähdin ja löysin oikeasti hyvän miehen lopulta. Kuten sanoin, voin olla väärässä, mutta voisin lyödä rahani sen puolesta, että ansaitset paljon parempaa kuin tämä mies voi tarjota.
Minulle ehti kehittyä aikanaan paljon tunteita tuota ihmistä kohtaan ja irti päästäminen oli vaikeaa. Murehdin ikääni, hukattua aikaa ja suhteen rakentamisen mennyttä vaivaa. Eipä harmita enää ja moiset ajatukset tuntuu nyt käsittämättömiltä. Onnea matkaan kävi miten kävi!
Kysymys voi olla myös ap:n huonosta itsetunnosta ja olisi kurja että muuten hyvä suhde kaatuisi vain siihen.
Mun paras ystävä on mies ja ois kyllä kurjaa jos hänen tyttöystävänsä olisi mustasukkainen ja vahtaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kysymys voi olla myös ap:n huonosta itsetunnosta ja olisi kurja että muuten hyvä suhde kaatuisi vain siihen.
Mies lähtee mökkiviikonlopulle naisten kanssa, joiden kanssa on ollu vielä äskettäin seksisuhde! Ei tässä mistään huonosta itsetunnosta kuullosta olevan kyse. Päinvastoin, kun yrittää ymmärtää tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Mun paras ystävä on mies ja ois kyllä kurjaa jos hänen tyttöystävänsä olisi mustasukkainen ja vahtaava.
Onko teillä ollut seksisuhde? Jos ei niin kyse on eri asiasta.
Minua kiusaa tässä se että mies asettaa sinut tällaiseen tilanteeseen ja olettaa että se on sinulle ok. Tunnen miehiä joilla on paljon naispuolisia ystäviä ja työkavereita, sellaiset miehet ovat yleensä mukavia seuraihmisiä joiden kanssa viihtyy ja heillä on siis myös joukko miespuolisia ystäviä. Sellainen on täysin ok.
Mutta kun mies haluaa viettää aikaa ja vaikka mökille näiden n..imiensa naisten kanssa on tilanne aivan toinen. Hän olettaa sinun sietävän asian. Mieheltä puuttuu tilannetaju täydellisesti sinun suhteesi, tai sitten hänelle on yhdentekevää miltä sinusta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kiitos ihanasta vastauksesta. Koen olevani empaattinen ihminen, ja sen takia yritän parhaani löytää ratkaisua näihin tilanteisiin ja ymmärtää tilannetta. Olen hieman pettynyt, että mieheni saattaa ajatella että olen eristämässä häntä ystävistään, eikä näytä ymmärtävän minun näkökulmaani tilanteesta. Itselleni ei tulisi mieleenikään lähteä mökkeilemään miesten kanssa, varsinkaan jos olisin harrastanut heidän kanssaan seksiä. Haluan hänen kanssaan hyvän ja luotettavan suhteen ja toivon, että hän tulisi näissä asioissa vastaan, enkä joudu satutetuksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mies lähtee mökkiviikonlopulle naisten kanssa, joiden kanssa on ollu vielä äskettäin seksisuhde! Ei tässä mistään huonosta itsetunnosta kuullosta olevan kyse. Päinvastoin, kun yrittää ymmärtää tilannetta.
Mitä ihmettä sillä joskus tai edes äskettäin harrastatulla seksillä on merkitystä? Eikö kyse nyt ole puhtaasti siitä, että luottaako kumppaniinsa vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ihmettä sillä joskus tai edes äskettäin harrastatulla seksillä on merkitystä? Eikö kyse nyt ole puhtaasti siitä, että luottaako kumppaniinsa vai ei?
Valitettavasti tuo mökkireissu henkilöiden friends with benefits-ystävien kanssa ei nyt ainakaan kasvata luottamustani kumppaniini.
ap
Eikö se nyt ole selvää että mies on pelimies, eikä halua luopua haaremistaan?
Tämä ketju ei ainakaan kasvata luottamustani naisten fiksuuteen.
1212 ja kumppanit tiatavat olla oikeassa. Miehen kannattaa olla pleijeri. Naiset suorittavat mitä tahansa mentaaliakrobatiaa kunnes vakuuttavat itsensä että tällä kertaa kaikki on toisin.
No kerropa ( keksi tarina päästäsi ) , että sinulla on menneisyydestäsi yksi isokullisempi fuckbuddy, joka otti yllättäen yhteyttä ja muuttanut vuosien jälkeen paikkakunnalle. Ja lähdet häntä tapaamaan ihan kaverimerkeissä. Leffaa katselemaan, lenkille tjs.
Kattopa ukkelin reaktiota. Otat facekaveriksi jonkun komeamman miehen, ihan randomtyypin siis. Vedätä vähän ja katso reaktiota.. Tiedä vaikka se random tyyppi osoittautuisikin samalla tavalla ajattelevaksi kuin sinä.
Sinä ja miehesi olette oikeasti Ap aivan liian erilaisia. Sinä kuulostat haluavan ns perinteisempää parisuhdetta, ja toisen elämäntapa on aivan liian kaukana sinun elämäntavastasi.
Satutat vain itsesi jos jatkat sen miehen kanssa.
Voisitko tulevaisuudessa kuvitella hänet tulevien lastesi isäksi?
En ymmärrä, miksi et voisi mennä mökille mukaan. Jos on kyse vain kaveriporukasta. Luulisi mukaan mahtuvan. Joka kahvitteluun ei tarvitse ängetä, kaveri voi haluta luottamuksella jutella vaikka huolistaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis luinko oikein!? :D
Miehesi käy muiden naisten kanssa uimassa, kahvilla, vie heitä leffaan jne..
Sinun kanssasi ei tee samoja asioita ilmeisesti?
Mitä hän tekee kanssasi muuta kuin panee?
Kuinka hän suhtauisi, jos sinä tekisit vastaavia asioita toisten miesten kanssa?
Eihän noissa mitään pahaa ole, hyvänen aika!! Seksi toki väärin.
Ainakin minä olen aina voinut käydä kahvilla miestuttujen kans ja mieheni naistuttujen kans.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi et voisi mennä mökille mukaan. Jos on kyse vain kaveriporukasta. Luulisi mukaan mahtuvan. Joka kahvitteluun ei tarvitse ängetä, kaveri voi haluta luottamuksella jutella vaikka huolistaan.
Sanoi jotakuinkin näin: '' kutsuisin sut mukaan jos tuntisit heidät. En halua että olisit ulkopuolinen'.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi jotakuinkin näin: '' kutsuisin sut mukaan jos tuntisit heidät. En halua että olisit ulkopuolinen'.
ap
No en minä ainakaan haluaisi änkeä mihinkään kavereiden tapaamiseen mukaan, jos eivät olisi minunkin kavereitani. Varsinkin tuollaisissa mökkijutuissa tulee juteltua niitä omia asioitaan paremmin kuin jossain pikaisessa kahvikeskustelussa.
Pitäisin hieman outona jos mieheni tuppautusi mukaan minun ja ystävieni seuraan.
Sanokaa mitä sanotte, mutta ”kaveri” jonka kanssa on harrastettu seksiä ei kyllä sen jälkeen missään mielessä ole enää mikään kaveri. Sellaiset ”kaverit” pitäisi jo miehen itse osata potkia pois elämästään ennen vakavan parisuhteen muodostamista.
Arvostakaa itseänne sen verran, ettette anna toisten pompotella itseänne miten huvittaa. Minä lähden kävelemään välittömästi sellaisesta suhteesta, jossa vanhojen seksikavereiden (poislukien eksät joiden kanssa on muutakin historiaa takana) kanssa pidetään väkipakolla yhteyttä. Totta puhuen en sellaiseen suhteeseen edes ryhtyisi. Uudet naistuttavuudet ja ”kaverit” saa myös luvan lähteä kävelemään miehen elämästä, vanhat oikeat ystävät saavat mielellään jäädä sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä mies, jolla on enimmäkseen naispuolisia ystäviä, on outo. Vastaavasti nainen, jonka ystäväpiiri koostuu pääsääntöisesti miehistä, menee jollakin lailla mun ymmärryksen ohi. Tällaisiin aina toisinaan törmää, ehkä te muutkin ootte törmänneet?
Myös oma ex-mies oli sellainen, että mitään sen kummempia mieskavereita hänellä ei tapaamisemme aikaan ollut. Samaan tapaan kuin ap:n ukko se mun ex-mies kehui, että hänellä on naispuolisia ystäviä ja niistä parhaimman kanssa oli kokeillut seksiäkin. Kaikenkaikkiaan mies retosteli aika lailla naiskokemuksillaan, joita ilmeisesti olikin jonkin verran kertynyt ennen kuin tapasimme, että tyyppi tuli edellisestä suhteestaan lempatuksi ja haki kai hyväksyntää kaatamalla naisia.
No, tuon yhden naispuolisen ystävän kanssa ex-mieheni myös tuntui jakavan kaiken - myös meidän suhteen intiimit asiat. Siinä meni raja ja suutuin kun sain tietää. Eivät kaiketi tavanneet yhdessäolomme aikana, nainen asui kaukana. Jonkin verran pohdin sitä heidän ystävyyttään, joka ei ollut mitenkään erityisen vanha sekään. Huolestuttavinta koko miehessä mun mielestä oli se, että siltä puuttui pitkäkestoiset kaverisuhteet. Asiaan löytyi sitten ajan mittaan selityskin, sillä mies osoittautui erittäin narsistiseksi persoonaksi, joka katkoi melko pienenkin mielensä pahoittamisen seurauksena välit.
Mä ymmärrän aloittajaa hyvin ja näin oman kokemuksen viisastuttamana sanoisin, että jos ei tunnu hyvälle, niin jatka matkaa. Joku syy sille varmasti on, että miehellä ei ole miespuolisia kavereita tai ystäviä, ja se syy voi olla niin merkittävä, että sinun on parempi ilman tuota tyyppiä.
Miksi ihmeessä pitäisi olla miespuoleisia kavereita? Onko sellainen nainen viallinen jolla on suurin osa kavereista, tai jopa kaikki, miehiä? Ystävyyssuhteisiin vaikuttaa niin moni asia, esimerkiksi vaikkapa se että jossain paikalla kasvaessa on ollut suurin osa tyttöjä, eikä poikia ole riittänyt kavereiksi asti. Ja en ymmärrä miksi niin monelle se seksinharrastaminen on se kynnyskysymys. Meneekö ystävyyssuhde jotenkin pilalle jos harrastaa seksiä kun kumpikin on sinkkuna ja suostuivaisena? Meinaako seksin harrastaminen, että sitä pettää jokaisen tilaisuuden tullen?