Miehen naispuoliset ystävät.
Mieheni kaikki kaverit ovat naisia, yhtä lukuunottamatta.
Joidenkin kanssa käy uimassa yhdessä, kahvilla, leffaa katsomassa jne. Sanoin, että aiheuttaa mulle vähän epämukavuutta.
Ollaan tuore pari ja sanoin, että tahtoisin olla paikalla kun hän tapaa ystäviään ja tutustua heihin myös itsekin. On myös itse ollut avoin, ja sanonut että haluaa että tapaan hänen ystävänsä. En ole kuitenkaan vielä tavannut, ja mulle olisi tärkeää, että aluksi, kunnes luottamus meidän kahden kesken on kohdillaan olisin myös mukana näissä tilanteissa. Mieheni reagointi oli kuitenkin hiukan negatiivinen, ja ilmeisesti kokee että eristän hänet ystävistää.
Toin esille, että koska ollaan tuore pari, niin se on mulle tärkeää, kerroin myös että voin muuttua ajan kuluessa.
Mitä mieltä? Toiminko oikein vai onko mieheni oikeassa ja mulla ei ole syytä kokea näitä tunteita?
Kommentit (71)
Siis luinko oikein!? :D
Miehesi käy muiden naisten kanssa uimassa, kahvilla, vie heitä leffaan jne..
Sinun kanssasi ei tee samoja asioita ilmeisesti?
Mitä hän tekee kanssasi muuta kuin panee?
Kuinka hän suhtauisi, jos sinä tekisit vastaavia asioita toisten miesten kanssa?
Järjestä miehellesi ja kavereilleen saunailta. Kunnon sekasauna ja vähän boolia, sillä turhasta kyräilystä pääsee helposti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Siis luinko oikein!? :D
Miehesi käy muiden naisten kanssa uimassa, kahvilla, vie heitä leffaan jne..
Sinun kanssasi ei tee samoja asioita ilmeisesti?
Mitä hän tekee kanssasi muuta kuin panee?
Kuinka hän suhtauisi, jos sinä tekisit vastaavia asioita toisten miesten kanssa?
Toistaiseksi suhteemme aikana, ei ole käynyt kuin yhden kaverin kanssa uimassa. Ei tietääkseni tarkoittanut että vie leffaan, vaan käy katsomassa heidän tykönä leffaa. Mutta joo, arvelinkin että mun hälytyskellot eivät ole ihan turhia? Vaikka haluan kuitenkin olla ymmärtäväinen häntä kohtaan ja olla eristämättä häntä ystävistään. Ja siis mun kanssa katselee leffoja, ollaan käyty syömässä ja tehty muita juttuja.. Ja itseasiassa olen puhunut hänelle, että haluan että tehdään yhdessä kaikkea romanttista, mutta toistaiseksi ei olla ihan hirveästi niitä juttuja tehty...
ap
Oli myös lähdössä näiden naiskavereitten kanssa mökille yhdessä. Olivat siis pitkään sitä suunnitellut kesäksi ennen kuin tapasi minut. Kerroin kuitenkin hänelle, että siinä menee mun raja, ja en tahdo että lähtee..
ap
Huh, toivottavasti mies ymmärtää lähteä hyvän sään aikana. Itse juoksisin, jos mies alkaisi mussuttaa etten saa tavata ystäviäni muuten kuin hänen valvovan silmänsä alla. Pelottavaa.
Munkin miehellä on enemmän naispuolisia ystäviä kuin miehiä. Ei ongelmaa. Näkee heitä sekä yksin että yhdessä. Samoin kuin miehiä.
Musta on ollut ihanaa, kun oon näistä naisista saanu myös itselle ystäviä ja päässyt hyvin kaveriporukkaan mukaan. Lisäks nyt, kun oon raskaana niin nää perheelliset naiset on ollu iso tuki, kun omassa kaveriporukassa ei oo vielä muita äitejä.
Peukuista ja kommenteista päätelleb ilmeisesti reaktioni on siis ylimitoitettua?
Siis mitä sä pelkäät? Jos mies haluaa pettää, niin hän pettää. Siihen ei paljoa vahtimiset auta.
Minäkin olin joskus tällainen "kaveri" yhdelle miehelle, joka kävi silloin tällöin panemassa, kun tyttöystävä oli siveä pihtari.
Miehenä tämä ei nyt täysin ole ookoo. Itse en suostuisi myöskään että tyttöystäväni lähtisi pelkästään miesten kanssa mökille, etenkään sellaisten kenen kanssa on seksisuhde kun ei seurustele.
Muutenkin kumppanin kaverit on hyvä tavata ajoissa, etenkin ne vastakkaista sukupuolta olevat. Hienoa toki että avoimesti puhutte asiasta.
Jokaiseen parisuhteeseen sovitaan yhdessä säännöt ja niiden mukaan mennään. Meillä esim ei olla yötä vastakkaista sukupuolta olevien luona (paitsi tietty jos siellä on muitakin yötä) eikä harrasteta sekasaunoja alasti. Joissakin suhteissa nämä molemmat taas on ookoo mutta meillä ei.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä sä pelkäät? Jos mies haluaa pettää, niin hän pettää. Siihen ei paljoa vahtimiset auta.
Huoh.
Miehen neuvo, kelpaako?
Fall back! Takaisin ykkösvaiheeseen. Eli yksi deitti viikossa max.
Älä nyt ainakaan mene suostumaan seuraavaan vaiheeseen.
Poikakaverin paikka on varattu luotettavalle miehelle, joka kohtelee sinua
niin kuin itseäsi tahtoisit kohdeltavan. Sama olisi neuvo, jos olisit mies,
ja tyttökaverisi olisi oikukas. Fall back!
Minun miehelläni on naispuolisia ystäviä, jotka hän on tuntenut ihan lapsesta saakka. Toiseen tutustui muistaakseni 2-vuotiaana tarhassa, ja toiseen ala-asteella. :D
Ikinä en ole tuntenut minkäänlaista mustasukkaisuutta. He ovat kuin veljiä ja siskoja keskenään. Ja sitäpaitsi tahoillaan parisuhteessa ja toisella lapsikin.
Olisin törkeä, jos menisin tällaisia yli 25 v. kestäneitä ihmissuhteita sörkkimään. Ja ovat sitäpaitsi mukavia ihmisiä. Kun aloimme seurustella, halusin tutustua näihin naisiin. Hyvään parisuhteeseen ei kuulu kyräily. Vahtiminen ja epäily vain myrkyttävät suhteen.
Ymmärrän sua ap. Mulle exässä toi että oli harrastellut seksiä joidenkin kavereidensa kanssa oli turn off. Alkoi vaan ällöttämään, toki tää kyseinen ex oli myös muutenkin aika arveluttava. Toivottavasti pääset epämiellyttävistä fiiliksistä eroon ja mies ja nää naiset voi osoittaa ettei mitään huolta ole ja että mies osoittaa sen, että sä oot ykköstyyppi.
Naispuolista kaverit ovat eri asia kuin seksikaverit. Ystävyydestä ei ole kyse silloin kun toisen kanssa paneskelee. Minun rajani menee siinä. En suostuisi jatkamaan suhdetta miehen kanssa, joka haluaa olla edelleen yhteydessä naisiin, joiden kanssa hänellä oli seksisuhde ennen kuin minut tapasi. En toki estäisi miestä tapaamasta heitä enkä pyytäisi olemaan tapaamatta. Irtisanoisin vain itseni pois kuviosta.
Vierailija kirjoitti:
Ps. On harrastanut osan ystäviensä kanssa irtoseksiä. Sanoi , että se loppu heti kun on minun kanssa. Oli tästä avoin, mikä on mielestäni hienoa, mutta lisäsi vain lopulta näitä omia tuntemuksiani..
ap
...ja sä uskoit? Ihanan jännä mies sulla <3
Vierailija kirjoitti:
Minun miehelläni on naispuolisia ystäviä, jotka hän on tuntenut ihan lapsesta saakka. Toiseen tutustui muistaakseni 2-vuotiaana tarhassa, ja toiseen ala-asteella. :D
Ikinä en ole tuntenut minkäänlaista mustasukkaisuutta. He ovat kuin veljiä ja siskoja keskenään. Ja sitäpaitsi tahoillaan parisuhteessa ja toisella lapsikin.
Olisin törkeä, jos menisin tällaisia yli 25 v. kestäneitä ihmissuhteita sörkkimään. Ja ovat sitäpaitsi mukavia ihmisiä. Kun aloimme seurustella, halusin tutustua näihin naisiin. Hyvään parisuhteeseen ei kuulu kyräily. Vahtiminen ja epäily vain myrkyttävät suhteen.
Ymmärrän sinun tilanteesi erittäin hyvin. Mieheni kohdalla on kuitenkin vähän eri meininki, eikä noin vanhoja kaveri suhteita. On myös osan kanssa harrastellut aktiivisesti irtoseksiä ja suunnitteli menevänsä heidän kanssa mökille. Ja kuten sanoin, haluan tavata heidät ja tutustua, mikä helpottaisi tätä ikävää tunnetta kohdallani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Peukuista ja kommenteista päätelleb ilmeisesti reaktioni on siis ylimitoitettua?
Minun ex-miehelläni oli sama kuvio. Sanoin hänelle useaan otteeseen että minusta on todellakin OK että ystäviä on hänellä niin naisissa kuin miehissä, mutta mikä kumma siinä on että kotiin tulee kylään vain niitä miespuolisia kavereita. Että minusta, koska olin jo avopuoliso, olisi ihan asiallista tavata myös niitä naispuolisia ystäviä. Otti herneen nenään, olin liian tiukkapipoinen ja hallitseva.
No, lopulta mies narahti pettämisestä, ja muuttikin meidän eron jälkeen yhteen yhden "vain ystävän" kanssa. On eronnut siitäkin sittemmin ja nyt kai asuu kolmannen "frendin" kanssa. :D Se on ihan kätevää että on semmonen jonotuslistameininki jos sattuukin niin että sut jätettäis.
Ps. On harrastanut osan ystäviensä kanssa irtoseksiä. Sanoi , että se loppu heti kun on minun kanssa. Oli tästä avoin, mikä on mielestäni hienoa, mutta lisäsi vain lopulta näitä omia tuntemuksiani..
ap