Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Finnair on niin vihattu?

Vierailija
22.06.2013 |

Jatkuvasti kuulee natinaa Finnarista... "en varmasti lennä Finnairilla", "Finnairin kone oli taas myöhässä", "olipa nyrpeää palvelua Finnairilla" jne.

Itse lennän monta kertaa kuukaudessa Finnairilla, lähinnä Eurooppaan, välissä Aasiaan ja Nyciin. Aina olen saanut hyvää palvelua, ruuat ovat ihan ok, bisnesluokka parempi kuin monien muiden lentoyhtiöiden koneissa, tax free tuotteet hyviä ja koneet yleensä aina aikataulussa (vaikka se harvoin on lentoyhtiöstä kiinni). Lisäksi Finski on äänestetty maailman turvallisemmaksi lentoyhtiöksi.

Itse olen ollut Finnairilla lentoemäntänä ja mielestäni työporukka oli ihan loistavaa. En törmännyt moneenkaan nyrpeään lentoemäntään/stuerttiin.

Mikä Finskissä sitten niin jurppii?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ynseät, laiskat ja arrogantit kahvikärryn työntäjät. Kova hinta. Siinä syyt.

Vierailija
2/80 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalennolla tasan viikko sitten IP-lehdet maksoivat. Ruoka oli toiseen suuntaan hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan todella vähän. Viimeisen vuoden aikana olen kuitenkin lentänyt Finnairilla kotimaan lennoilla suht säännöllisesti. Finnairilla lentoemännät ovat järjestään vähemmän ystävällisiä, jäykempiä ja tylyimpiä muihin lentoyhtiöihin verrattuna. Mielestäni jo vuonna 2013 lentoemännätkin voisivat olla jo ihmisiä, ei jotain ihme robotteja. Ihan kuten tarjoilijat ja myyjät, myös lentoemännät voisivat kohdella matkustajia yksilöllisinä asiakkaina ja ihmisinä, ei pelkkinä työsuoritteina.  Jokunen vuosi sitten minulle oli myös myytiin stand by-lippu Finnairilta vaikka en todellakaan ollut sellaista ostamassa.Paluumatkalla sitten jäin lennolta, johon Finnairin työntekijän kommentti oli "Olkaa tyytyväisiä että edes pääsette lennolle". Siis olen ostanut lipun lennolle ja pitäisi olla tyytyväinen, että edes saan rahoilleni vastinetta?

Vierailija
4/80 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on suomalainen firma. Kaikkea suomalaista pitää kritisoida ja riemuita niiden vaikeuksista. Finnair, Nokia, satamat, ...

Vierailija
5/80 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian se vasta hieno yhtiö on. Lentävät 10 tuntia eikä saa edes juoda matkalla.

Vierailija
6/80 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen kyllä ihan mielelläni Finnairin, etenkin mannertenvälisille lennoille. Etenkin Airbus A330-300 koneet ovat uusia ja viihtyisiä, viihdesysteemit toimii hyvin, lehdet ja virvokkeet on ilmaisia ja palvelu on ollut aina ystävällistä. Ruoka on toki aina aika kamalaa, mutta mieluummin tingin siitä kuin turvallisuudesta.

Lensin keväällä Air Indialla, jossa oli toki hyvä ruoka, mutta hullun vanha kone ja matkustamossa liian vähän henkilökuntaa. Nousun ja laskun aikana kaikille hätäexiteille ei riittänyt lentoemäntiä. Muutenkin meno oli aika, noh, intialaista...

Finnairissa jurppii kuitenkin johdon kähmyröinti, hyvävelimeininki ja hämärät asuntobisnekset. Kenttäväen selkänahasta niistetään jatkuvasti, mutta johdolle maksetaan bonarit tilanteessa kuin tilanteessa. Mutta niinhän se taitaa mennä kaikissa suurissa yhtiöissä.

Vierailija
7/80 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei finskillä lentäminen ole yhtään sen turvallisempaa kuin muillakaan. Mekaanikot irtisanottiin, ainoastaan muutama sai jäädä ja palvelu ulkoistettiin "halpamaahan". Niin että kovin turvalliselta kuullostaa, että entisen päivittäisen tarkistuksen sijaan tarkistetaan koneet silloin tällöin. Ja ihan on totta, ystäväni on yksi irtisanotuista.

Pääasiahan on tietysti, että hyvä veli-verkosto porskuttaa ja bonukset lisääntyvät. En enää ikinä lennä finskillä.

Vierailija
8/80 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 10:46"]

Finnair on suomalainen firma. Kaikkea suomalaista pitää kritisoida ja riemuita niiden vaikeuksista. Finnair, Nokia, satamat, ...

[/quote]

Joo omistus on suomalaisilla mutta mitään muuta suomalaistahan siinä ei ole. Aasian pojat pitävät nyt suomalaisuudesta huolta.

Vierailija
9/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Halpalentoyhtiöillä lentävien harha? Ei se ole ollut sen ihmeellisempää Lufthansalla, SAS:illa, Ryanairilla tai joillain aasialaisilla yhtiöillä.

Vierailija
10/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HInnat on älyttömät, economyssä palvelut on kutistuneet ja supistuneet ja kallistuneet kuukausi kuukaudelta, ( iltapäivälehdet maksullisia, ruoka on muuttunut sämpyläksi, kaikki on maksullista vaikka lippu on 200-300€ kalliimpi kuin kilpailijallla esim. Lufthansa) Lentohenkilökunnassa on ihania ihmisiä ja sitten valittevasti myös katkeria tylyttäjiä. Nakkaavat kahvin epäystävällisesti räiskyen pöydällesi ja mutisevat kun pyydät toista pientä maitoannosta kahviisi. 

Pahin ongelma on hinnoittelu; vaikka haluaisikin suosia suomalaista niin kun on pakko ottaa halvimmat liput työn puolesta ei vaan voi perustella 500€ lippua Eurooppaan kun 300:kin pääsee samalle kentälle. 

Vierailija
11/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan oikeastaan mikään jurpi, päinvastoin, vaikka mielestäni esim BA:n club wold ja Qantasin business on pikkuisen parempi kuin Finnairin business, mutta pääasiahan on että saa lennolle vaakapedin, toisaalta Finnairin henkilökunta on mukavampaa. Lennän aika paljon ihan ympäri maailmaa, sanan mukaisesti ja aina tulen mielelläni Finnairin kyytiin, arvostan myös Finnairin turvallisuutta.

Vierailija
12/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan otsikon vierestä mutta missä asemassa te olette, jotka lennätte busineksessa? Meillä lentää CEO eikä kukaan muu - ja firma on iso, globaali 30 000 työllistävä firma- Kaikki muut joutuu hyväksyttämään ja todistamaan että lentävät halvimmalla mahdollisella vaihtoehdolla..

Vierailija
13/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jurppii lakot. Usemman kerran on lento siirtynyt lakkojen takia, enkä olekaan lentänyt finskillä enää pitkiin aikoihin, eikä kukaan meidän perheestä, ellei ole ollut pakko. Palvelukin on nihkeää, vaikkei enää viime vuosina yhtä järkyn neuvostoliittolaista kuin ennen.

Vierailija
14/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 12:28"]

Ihan otsikon vierestä mutta missä asemassa te olette, jotka lennätte busineksessa? Meillä lentää CEO eikä kukaan muu - ja firma on iso, globaali 30 000 työllistävä firma- Kaikki muut joutuu hyväksyttämään ja todistamaan että lentävät halvimmalla mahdollisella vaihtoehdolla..

[/quote]

Mä olen yritääjä ja päätän ihan itse. Viimekädessä menee kuitenkin omasta kukkarosta.

Vierailija
15/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallis ja paska palvelu. ei se sen ihmeempää ole. 

Vierailija
16/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuoret kävivät keväällä Tokiossa ja tykkäsivät ihan älyttömästi Finnairin lennosta, palvelusta, koneesta ja ruuasta. Eikä lippujen hintakaan päätä huimannut. 

Vierailija
17/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan finskiä vihaa, Se on vain kallis.

Vierailija
18/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finskillä on hyviä tarjouksia.

Vierailija
19/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:41"]

kallis ja paska palvelu. ei se sen ihmeempää ole. 

[/quote]

unohdin ihan. ja ammattiliitto haisee siellä..

Vierailija
20/80 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkaa laitetaan pihalle, asioita ulkoistetaan, taso laskee,  aikataulut ei pidä, ruoka on mitä on. Muilta saa parempaa. Niin ja ne lakot. Osittain ymmärrän ne, koska ovat monesti seurausta nistä mitä jo listasin. Tässä jokin aika sitten oli matkailualan lehdessä tutkimustulosta perustuen ihan asiakkaisiin. En yllättynyt, että lomamatkoissa Thomas Cook ja TuiFly päihitti Finnairin.

Olisin itse samalla järjestyksellä ne asettanut. Finnairia huonompi oli muinoin Air Finland.  Lennän mieluiten kahdella mainitsrmallani mikä voitti listauksen. Finnair on äärimmäinen vaihtoehto.