Tietokoneista (Tablet ja mokkula) jotain tietävät, auttakaa tumpeloa!
Olisi hankinnassa joku tablet-tietokone, ehkä Samsung Galaxy Tab tai IPad mini. Meillä on kotona kiinteä laajakaista ja sen kylkiäisenä tuli mokkula (yhteys on saunalahti tupla-laajakaista) Tuota mokkulaa ei olla ikinä käytetty, mutta se on siis semmoinen valkoinen usb-muovitikku jossa on sisällä sim-kortti. Kysymys kuuluukin että voiko tuolta tikun sisältä ottaa kortin, laittaa sen Tablettiin ja käyttää sitten nettiä missä vaan? Vai miten se toimii vai toimiiko mitenkään? Ja minkälainen sen Tabletin pitää olla, pitääkö olla 3g malli? Myönnän, olen tumpelo näissä, kiitos jos joku jaksaisi auttaa ;)
Kommentit (8)
Vain 3g-malliin voit siirtää pelkän sim-kortin
okei... ilmeisesti pitää olla kuitenkin 3g malli (eli kalliimpi)? AP
Eli tuossa tapauksessa ostat sen 3g-mallin, pelkkää WLAN:a tukevassa mallissa ei ole paikkaa tuolle omistamallesi kortille. Näin ollen laite tulee jonkinverran kalliimmaksi, mutta on ehdottomasti järkevämpi hankinta kuin pelkkää langatonta lähiverkkoyhteyttä hyödyntävä versio.
Android (Samsungin käyttämä käyttöjärjestelmä) on jonkinverran tietoturvaltaan heikompi kuin IOS (Applen), sillä sovelluksia ei tarvitse erityisemmin hyväksyttää sovelluskauppaan. Applen seula on tiukempi ja siksi käyttöjärjestelmä on hieman turvallisempi. Turvallisesta selailusta on kuitenkin molemmissa pidettävä huolta :)
Kiitokset tiedoista, tää on kätevää kun täältä saa aina heti avun kaikenlaisiin ongelmiin ;) AP
Jos sinulla on älypuhelimessa netti, niin esim wlan ipadin saa yhdistettyä kännykän netin avulla ja ei tarvi ostaa erillistä liittymää tabletille.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 10:30"]
Jos sinulla on älypuhelimessa netti, niin esim wlan ipadin saa yhdistettyä kännykän netin avulla ja ei tarvi ostaa erillistä liittymää tabletille.
[/quote]
tätä olin kirjoittamassa. Mulla on netti iPhonessa ja iPadissa ei. Toimii hyvin padissakin puhelimen kautta. Joka arkipäivä käytän ipadia junassa puhelimen netin kautta, ei ongelmia. Ei kannata maksaa ekstraa siitä simkortillisesta iPadista, jos on puhelimessa netti.
Tyttö osti just tabletin, siinä on vain wifi. Jakaa kännykkänsä nettiyhteyden niin toimii. Ja tulee halvemmaksi kuin se sim-kortillinen malli.
Juu mokkulasta saa sen sim-kortin tabletin uumeniin :)