Mitä mieltä olette nimestä Maria?
Kommentit (22)
Yksi maailman kauneimpia ja yleisimpiä nimiä, eikä sukupuoli ole epäselvä missään.
Perinteinen, klassinen. En tykkää, en vaan tykkää ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 19:58"]
Yksi maailman kauneimpia ja yleisimpiä nimiä, eikä sukupuoli ole epäselvä missään.
[/quote]
Maria-nimeä on molemmilla sukupuolilla. Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on 330 Maria-nimistä miestä, ja 370104 naista.
Tosi kaunis nimi.
En tunne yhtään rumaa Mariaa :P
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 20:31"]
Tosi kaunis nimi.
En tunne yhtään rumaa Mariaa :P
Mä tunnen vain tavallisen näköisiä Marioita. Ei kauniita eikä rumia. Tavallinen nimi, tavallinen tyttö.
[/quote]
Klassinen ja kristillinen. Kertoo kantajansa perhetaustasta yhtä paljon kuin joku Mohammed.
Hippaskaa jos olen väärässä, mutta tuntuisi olevan kaksikielisissä perheissä yleinen.
Kaunis nimi toki. Itsellänikin toisena nimenä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 20:34"]
Klassinen ja kristillinen. Kertoo kantajansa perhetaustasta yhtä paljon kuin joku Mohammed.
[/quote]
Minä olen Maria. Mitähän mun nimi kertoo mun perhetaustasta? Olis kiva tietää, että osuuko mikään väite.
Mä tunnen neljä (kaksi tyttöä ja kaksi naista) joilla on Maria etunimenä. Kukaan näistä ei ole kaksikielinen vaan ihan supisuomalainen perhetausta. Mariassa ei ole mitään vikaa, mutta itse en sitä lapselleni nimeksi laittaisi. Liian tylsä nimi.
Iätön nimi. Aitini toinen nimi oli Maria ja samoin lapsenlapseni.
Meillä on serkuksilla molemmilla... toisella etunimenä, toisella toisena nimenä. Helppo, selkeä, perinteinen, kansainvälien ja kulkee suvussa.
Kristittyjen nimi. Tiedän monia naisia, jotka ovat uskoon tulon myötä vaihtaneet nimensä Mariaksi.
Todella yleinen nimi toisena tai kolmantena nimenä. Etunimenä ei ihan tusina nimi. Kaunis nimi, tykkään kyllä. Omalle tyttöllemme annoimme etunimeksi muunnelman Mariasta...siihen lisättiin kaksi kirjainta ja saatiin niinkin harvinainen nimi, että sen on saanut nimekseen vain 25 tyttöä/naista suomessa.
Tyttäreni 3. nimi ja samalla kutsumanimi, myös oma toinen nimeni. Kaunis nimi.
Nimen suomalainen muoto Maaria on mielestäni parempi.
Minulle tulee Maria nimestä ensimmäisenä mieleen uskonto, aivan samaan tapaan mitä Muhammed nimestä. Nimessä itsessään ei ole mitään vikaa, mutta itse en antaisi tuota nimeä lapselle, koska se leimautuu niin vahvasti "uskonnolliseksi nimeksi". Ja ne Maria joita olen tuntenut, ovatkin uskovaisista perheistä olleet, eli tietty pohja tuolle mielikuvalle on olemassa. Jos ajattelee uoa Maaria nimeä, niin sen miellän paremmaksi (neutraalimmaksi) nimeksi jota ei heti, tai oikeastaan ollenkaan, yhdistä raamattuun.
Tykkään klassinen, kaunis nimi. Yleinen, mutta ei kuitenkaan etunimenä. Meidänkin tytön toinen nimi on Maria.