Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teillä (jotka olitte lapsia 70/80-luvulla) harrastuksia?

Vierailija
20.06.2013 |

Mulla ei ollut, olisin kovasti halunnut harrastaa kaikenlaista. Mun äiti väittää ettei siihen aikaan ollut mitään harrastusmahdollisuuksia. Mutta muistan kyllä, että kaverit harrasteli kaikenlaistakin kun Helsingissä asuttiin, eli kaikenlaista oli kuitenkin tarjolla. Totta sekin ettei varmaan sillä laajuudella harrasteltu mitä nykyään lapset, mutta siitä olen eri mieltä, että mahdollisuuksia olisi kyllä ollut.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosimallia 1964 ja harrastin vaikka mitä. Kuvataidetta, yleisurheilua, partiota, joukkuevoimistelua, ratsastusta ja muut ajat luin kirjoja ja tein käsitöitä. Kesät oltiin leireillä ja mökillä.

Pikkupaikkakunta pirkanmaalta.

Vierailija
62/63 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullä oli liikaakin harrastuksia. Tosin itse halusin ehdotomasti harrastaa kaikkea. Harrastin koripalloa, partiota, urkujen soittoa, pesäpalloa, ratsastusta. Vanhempani maksoivat, mutta eivät muuten olleet mitenkään mukana harrastuksissani. Itse kuljin matkat jne. jo tosi pienestä. Olen syntynyt -70 ja asuin keskisuuressa kaupungissa. 

Itse olen pikkukaupungista kotoisin ja harrastin paljon. Ehkä se oli juuri pikkupaikkojen etu. Tarjontaa oli, niinhin mahtui, oli helppo mennä ja vetäjät oli yleensä asiaan hurahtaneita harrastajia joilla oli toinenkin ammatti. Siksi ne eivät olleet kalliita. Ja niin siihen aikaan kaupungit tukivat kaikkea harrastamista. Esim. pelasin tennistä ja lukion liikasalin tennisvuorot olivat tosi halpoja. Viikkorahoilla sai varattua niitä kavereiden kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -82, 80-luvun puolella harrasti...

Kyllä silloin harrastuksia oli, mut erona nykyaikaan ne olivat lasten, eivät vanhempien harrastuksia. Itse esim. kuljin tuonne kerhoon itse jo reilusti alle kouluikäisenä. Vanhemmat kuskasivat ehkä jos harrastus oli jossain 20 km päässä eikä aina silloinkaan. Ei silloin meidän tai kavereiden perheissä menneet illat lapsia harrastuksiin kuskaillessa tai harrastuksiin liittyvissä talkoohommissa, mikä nykyään tuntuu kouluikäisten perheissä olevan ihan normi (ainakin tuo kuskausrumba) ja jos vanhemmat eivät ole siihen valmiita ryhtymään, sitä paheksutaan todella paljon. Meillä kuitenkin suhtauduttiin tosi positiivisesti siihen että annettiin meille mahdollisuuksia harrastaa, vaikkei rahaa paljoa ollutkaan.

Olen syntynyt 60-luvun lopulla. Vanhempani ja kaverini vanhemmat kuskasivat meitä vuorotellen harrastuksiin 70- ja 80 -luvuilla..