Paljon varaatte alkoholia huomiseksi illaksi?
Meillä miehen kanssa 6 sidukkaa, 6 olutta, 2 pulloa viiniä ja pienet kuoharit. Ollaan oman perheen kesken mökillä.
Kommentit (53)
On tuolla yksi iso viskipullo, jonka ehkä juon tai sitten en. riippuu mielialasta.
Meillä on olutta paria laatua yhteensä ehkä 12 tölkkiä, lonkeroa myös paria laatua yhteensä 8 tölkkiä, pullo valkoviiniä (pinot gris) ja pullo shampanjaa, vaaleaa rommia, vodkaa ja giniä sekä grand marnier likööriä. Näistä kuuluu vain pieni osa, koska varattu laajempi valikoima ja jokainen ottaa mistä tykkää.
Mennee 1-2 tölkkiä (0,33 dl) per nuppi saunajuomana ja sitten lasilliset shamppista sekä ehkä lasillinen viiniä per nuppi tai tölkki olutta ruoan kanssa. Aikaa em. määrä juomiseen menee ehkä sellaiset 8-9 tuntia eli kukaan ei ole humalassa, eikä oikein pienessä hiprakassakaan.
Aikuisia 3 ja lapsia 3 myös (2-, 9- aj 13-vuotiaat).
Mun ja miehen kesken ostettiin kaksi siideriä ja neljä olutta. En usko että kaikki menee. :)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 18:10"]
Meillä on olutta paria laatua yhteensä ehkä 12 tölkkiä, lonkeroa myös paria laatua yhteensä 8 tölkkiä, pullo valkoviiniä (pinot gris) ja pullo shampanjaa, vaaleaa rommia, vodkaa ja giniä sekä grand marnier likööriä. Näistä kuuluu vain pieni osa, koska varattu laajempi valikoima ja jokainen ottaa mistä tykkää.
Mennee 1-2 tölkkiä (0,33 dl) per nuppi saunajuomana ja sitten lasilliset shamppista sekä ehkä lasillinen viiniä per nuppi tai tölkki olutta ruoan kanssa. Aikaa em. määrä juomiseen menee ehkä sellaiset 8-9 tuntia eli kukaan ei ole humalassa, eikä oikein pienessä hiprakassakaan.
[/quote]
Tarkkaan olet suunnitellut, missä tahdissa otatte ja kuinka paljon :)
löytyykö seinältä oikein aikatauli
-15.34 olut
-17.43 toinen olut
-18.59 samppista lasi
Mitä jos miehesi kiirehtii ja juo väärään aikatauluun tai liian nopeaa Jos juo lasillisen enemmän (kaksi lasia viiniä ruoalla) tai nopeampaa määräämäsi määrän, kuin 8-9 tunnissa, meneekö elämäsi sekaisin
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 15:30"]
Sama kuin kysyisit. "Paljonko hakkaat lapsiasi huomisiltana". Nyt kyllä hämmästyt, mutta meitä on paljon, jotka emme tarvitse päihteitä ollenkaan!
[/quote]
Oletko jotenkin vajakki? Ei päihteet ole sama kuin lapsien hakkaus. Itsekin juon Jussina varmaan lootan pari ja ei ikinä tulis pieneen mieleenkään lapsia pahoinpidellä. Päinvastoin, lapsille keksin koko ajan jotain kivaa.
Onhan se tietenkin kauheaa sinunlaisesi "hullun" mielestä, että joku voi olla inhimillinen humalassaankin. Meillä pidetään hauskaa ja lapset pitää minusta vaikka olenkin huppelissa (pitkän ajan kuluessa kun juo, ei ole örvellyskunnossa, korkeintaan sitten kun lapset ovat jo nukkumassa). Siltikin herään ennen lapsia ja järjestän aamupalat etc.
Onneksi et ole mun vaimo, mulla on paljon parempi. Se ei huolehdi vaikka olutta otankin (itse ei juuri ota), ehkäpä sitten huolehtisi jos en osaisi käyttäytyä humalassa.
Mulla on itselleni 10 pulloa skumppaa koko juhannukseksi. Aika tarkkaan ne menee.
Puolikas viinipullo ja pari olutta per naama.
Meillä on 3l laatikko valkkaria, yksi kuohuviinipullo, yksi pullo sangriaa (oli joku uutuusvalmisjuoma Alkossa) ja 12 tölkkiä olutta. Kaveriperhe on tulossa kylään. Ei kyllä ole suunnitteilla juoda tuota kaikkea huomenna, mutta varasin erilaisia juomia, että löytyy kaikille mieluista. Löytyy myös kivennäisvettä, limsaa ja mehua litrakaupalla.
No voi sentään... lukutaitoa taas.
Mitään aikataulua ei ole, vaan jos vieraat (1 aikuinen ja 1 lapsi) tulevat noin neljän hujakoilla kun sauna valmis ja istutaan iltaan varmaan aikuisten kesken jonnekin 1-2 saakka niin siitä vaan tuon ajan laskeskelin. Ihan on lukijan silmissä se minuuttiaikataulu, ilmeisen tuttu ilmiö teillä?
Mun elämäni ei todellakaan mene sekaisin juhannuksen juomista :-D
Mistä teitä kroonisia väärinymmärtäjiä oikein sikiää?
Viinikaappi on täynnä, n.80 pulloa erilaisia viinejä. Täysi baarikaappi löytyy myös, mutta mulla triathlontreenit menossa, joten nyt ei ehdi... ;-)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 19:07"]
No voi sentään... lukutaitoa taas.
Mitään aikataulua ei ole, vaan jos vieraat (1 aikuinen ja 1 lapsi) tulevat noin neljän hujakoilla kun sauna valmis ja istutaan iltaan varmaan aikuisten kesken jonnekin 1-2 saakka niin siitä vaan tuon ajan laskeskelin. Ihan on lukijan silmissä se minuuttiaikataulu, ilmeisen tuttu ilmiö teillä?
Mun elämäni ei todellakaan mene sekaisin juhannuksen juomista :-D
Mistä teitä kroonisia väärinymmärtäjiä oikein sikiää?
[/quote]
Tuntui vain niin hassulta, että tiedät tarkalleen, mitä otatte huomenna ja monta tuntia. Joten sinun on täytynyt aika tarkkaan suunnitella ottamiset ja sen täytyy olla sinulle todella tärkeää.
Meillä on usemapi pullo kaapissa monenlaista juomaa ja en todellakaan ole suunnitellut, otammeko viiniä vai maitoa ruoalla ja juommeko 8-9 tuntia vai ei lainkaan.
Ihan sen mukaan, miltä tuntuu. Alkoholi ei ole meille niin tärkeä asia.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 18:10"]
[/quote]
Tässä on kyllä aika tarkkaan suunniteltu huominen juominen. Taitaa olla jollekin niin elämän täyttymys, että on mietitty, koska ottaa oluen ja koska kuoharilasin yms.
Hassua, että toisille se viina on tosiaan näin tärkeää.
Meillä on viinaa kaappi täynnä ja ei ole yhtään tehty aikataulua, että
-ensin otamme oluen (0.33) ja sitten lasillisen kuoharia ja sitten otamme neljänneslasillisen viiniä ruoalla ja sitten illalla oluen (0.33) ja sitten pari senttiä whiskyä ja se kestää n. 10.5 tuntia
Mulla on itselleni 10 Smirnoff Ice-pulloa ja yksi 0,5l viinipullo. Miehellä on itselleen laatikollinen siideriä.
Alkujuomiksi kuohuviinilasilliset, meitä on neljä aikuista joten pullo riittää hyvin.
Alkuruokien kanssa yksi valkoviinipullo ja pääruokien kanssa punaviinipullo.
Kahvin kanssa kaakaolikööriä, yksi pullo ostettiin mutta ei se kaikki mene.
Meillä ei nyt erityisesti ajatella, että juhannus = juhannusaatto, vaan juomat on varattu koko juhannuspyhiksi eli to-su. Meillä on lageria 24 tölkkiä, miehellä kolme pulloa olutta, mulla kaksi puolen litran tölkkiä siideriä, kuoharia pullo ja lisäksi pullo amarettoa. Kahdelle aikuiselle, aika maltillisesti siis juomisia, kun nuo jakaa kolmelle illalle vielä.
Päätettiin ettei juoda mitään mutta nyt pitäisi keksiä sitten jotain ohjelmaa viikonlopulle. Viime sunnuntaina oli sen verran hirveä krapula ettei kiinnosta. Lapseni ryyppää kuten aina.
Yksi saunaolut miehelle ja pikkupullo samppanjaa meille kahdelle.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 15:47"]
Minä ostin itselleni 6 oli siideriä, niillä meinasin pärjätä koko juhannuksen.
[/quote]
Kai se on jonkun mielestä hienoa kertoa juovansa "shampanjaa" (aitoa), vaikkei osaa edes kirjoittaa sitä oikein...
Menemme ystävien mökille ja viemme tuliaisiksi pari tölkkiä valkoviiniä ja pari punaviiniä. Meille naisille ostin erästä kermalikööriä kolme pulloa ja kaksi rommipulloa. Ovat siis sellaisia pieniä, koska ei ole tarkoitus kännätä. Kermalikööri ja siihen rommia on todella hyvää yhdessä.
Neljä aikuista, 5 lasta. Lapsille tietenkin ostettiin limua kori.
Isäntäperhe lupasi ostaa saunaoluet ja sidukat.