Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain ainoan lapseni 40-vuotiaana. Haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
20.06.2013 |

Tällä hetkellä olen 57-vuotias nainen, joulun jälkeen täytän 58-vuotta.

Tyttärestäni puolestaan tuli eilen täysi-ikäinen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. 

Vierailija
2/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko synnytys rankka? Meinaan, jos synnytykseen tarkoitetut väylät ovat olleet käyttämättöminä varsinaisen optimaalisen synnytysiän ja tulleet käyttöön vasta viime hetkillä, oliko synnytys jotenkin vaikea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! :)

Vierailija
4/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Miten murrosikä ja vaihdevuodet meni? Yhtäaikaa?

Vierailija
5/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 14:43"]

Oliko synnytys rankka? Meinaan, jos synnytykseen tarkoitetut väylät ovat olleet käyttämättöminä varsinaisen optimaalisen synnytysiän ja tulleet käyttöön vasta viime hetkillä, oliko synnytys jotenkin vaikea?

[/quote]

Synnytys minusta ei itsessään ollut kauhean rankka, tosin todella kivulias. Meidän suvussa naisilla kun on tapana ollut aina olla todella kivuliaat kuukautisvuodot ja aistimme ilmeisesti herkästi, ainakin tuon tyyppistä kipua mikä liittyy juurikin kuukautisvuotoon tai synnytykseen. Synnytys ei myöskään ollut vaikea, lapsi tuli neljässä tunnissa ulos ja en ottanut muuta kivunlievitystä kuin välillä kaasua hengittelin.

Vierailija
6/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 14:48"]

Onnea! :)

[/quote]

Kiitos.

Vierailija
7/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole oikeasti mitään elämää, kun pitää huomiohuorata täällä aiheella joka ketään tuskin edes kiinnostaa?

Vierailija
8/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetko itsesi vanhaksi  vai tuntuuko et vielä jaksat nauttia loppu elämästä

Vierailija
9/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 14:49"]

Niin minäkin. Miten murrosikä ja vaihdevuodet meni? Yhtäaikaa?

[/quote]

No kuukautiseni loppuivat vähän viisikymppisten jälkeen, 51-vuotiaana eli ovat olleet nyt n. 7 vuotta poissa jo. Vaihdevuosi vaivani eivät onneksi olleet kovin rankat, vaikka välillä kyllä tietysti rankkojakin aikoja koettiin ja sillon tuli etenkin paljon tiuskittua miehelle ja lapselle... Kyllä se sitten helpotti.

Tytöllä ei onneksi ollut vielä kovin paha murrosikä tuolloin päällä. Meillä ne pahimmat taistelut käytiin siinä 13-14vuotiaana. Sitten rupesi rauhoittumaan ja on tänä päivänä onneksi ihan fiksu nuori nainen.

Vierailija
10/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 14:55"]

Eikö sinulla ole oikeasti mitään elämää, kun pitää huomiohuorata täällä aiheella joka ketään tuskin edes kiinnostaa?

[/quote]kyllä mua ainakin kiinnostaa. itse sain ekan lapsen 28v ja tunnen olevani jo nyt liian vanha tähän. kiinnostaa tietää et miltä tuntuu kun on tehnyt lapset vielä vanhempana

Vierailija
11/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 14:55"]

[/quote]

Miksi ei kiinostaisi? Eikö ole hyvä aihe puhua sellaisesta kun 40-vuotiaiden ensisynnytys ja ainoasta lapsuudesta?

Vierailija
12/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun kengän numero on?

Vierailija
13/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koskaan ollut tunnetta, että olisit halunnut enemmän lapsia?

Oliko tuohon joku tietty syy, että sait lapsen 4-kymppisenä?

Itse sain toisen lapseni 39-vuotiaana.

Vierailija
14/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vastaa!

Vierailija
15/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 14:58"]

tunnetko itsesi vanhaksi  vai tuntuuko et vielä jaksat nauttia loppu elämästä

[/quote]

No eihän tässä enää kovin nuoriakaan olla, mutta sen olen itseni kanssa sopinut, että mikään vanhus en rupea olemaan ennen 60 ikävuotta! Nyt 50-60vuotiaana keski-ikäinen ja vielä työelämässä ja tottakai jaksan nauttia loppuelämästä, tuntuu että se onkin enemmän asenteesta kiinni. :)

Vierailija
16/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaduttiko missän aiheessa että synnytit niin myöhään

Vierailija
17/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi paljonkin kysyttävää... mutta mitähän sitä tässä osaisi nopeasti ja lyhyesti... 

Miten koet ikäsi vaikuttaneen vanhemmuuteesi? 

Oliko teillä samanikäsiten lasten lapsiperhetuttuja? Muita vanhoja vanhempia, vai eri ikäisiä? Löytyikö sellaisia, jos ei ennestään / sattumalta ollut omassa tuttavapiirissä? 

Koitko että jokin, esim. pikkulapsiaika tai jokin muu vaihe olisi ollut erilaista jos olisit ollut nuorempi? Esim. oliko valvominen rankempaa? 

Kuinka vanha miehesi on? Nuorempi, vanhempi? 

Missä onnistuitte vanhempina erityisesti? 

Olisitko toivonut enemmän lapsia? 

Vierailija
18/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 15:01"]

Mikä sun kengän numero on?

[/quote]

38 yleensä. Joissakin talvikengissä 39. Korkokengissä yleensä 36-37

Vierailija
19/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla joskus tunne että olisin halunnut enemmän lapsia. Mietittiin miehen kanssa, että oltaisiinko ruvettu sillon kun tytär oli pari vuotias eli minä olin sillon 42-vuotias, niin hankkimaan vielä toista lasta. Päätettiin kuitenkin jättää se leikki kesken ja tyytyä yhteen terveeseen lapseen, koska entistä korkeampi ikäni pelotti. Edellisessä raskaudessa olin kuitenkin vielä 39-vuotias. Sydäntä riipaiseva ratkaisu oli ja mietittiin, että miten meidän pienokainen tulee pärjäämään ainoana lapsena ja tuleeko hänelle jotain suurempaa harmia siitä.

Oli myöskin tietty syy siihen että sain lapseni 40-vuotiaana. Olin aikaisemmin sellainen, että en oikeastaan lapsia halunnut ollenkaan. Aina kun näin raskaus masun vielä kolmenkymmenen ikävuoden jälkeenkin, ajattelin että tuo ei ole todellakaan minua varten.. Olisin siis periaatteessa osannut ihan hyvin elää ilman lapsiakin. 35-vuotiaana kuitenkin tapasin tuon nykyisen mieheni, jonka kanssa myös tämän lapsen tein ja mieleni alkoi hiukan muuttumaan lasten suuntaan sitten. Aloinkin pohtimaan yhdessä vaiheessa, tai pohdimme myös yhdessä, että olisikohan se kiva jos saataisiinkin lapsi ja päätettiin ruveta sitten tuumasta toimeen joka tuotti tulosta. :) Miehelläkään ei ollut aiempia lapsia, mutta hänellä ei myöskään ollut niin jyrkkä suhtautuminen siihen lasten saantiin mitä minulla oli ennen pienokaisemme syntymää.

Vierailija
20/31 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mihin haluat minun vastaavan? kun tuolla kirjoitti joku henkilö että " ap vastaa! "