Taas poika, tyttärellä on neljä poikaa ja
Kommentit (45)
Ahdistavaa. Lapset on lapsia, ei pitäisi olla väliä mitä sukupuolta he edustavat.
Itsepä olette tyttönne tuollaiseksi kasvattaneet.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 00:38"]
Nykyään ollaan minäminä-ajassa. Minä haluan shoppailla kaikkea ihqua. Minä haluan valita tytölle mekkoa, pinniä, penaalia. Minä haluan kynsilakkaa, kiharoita tytön kanssa, Minä haluan hiljaisuutta ympärille, minä haluan rauhallisia nukkeleikkejä! Myöhemmin on sitten turha itkeä, että kukahan tulisi kiinnittämään taulun seinälle tai auttamaan muutossa, kun kaikki läheiset pojat on häippäsyt kuvioista.
Meillä on kolme poikaa ja se 'prinsessa'. Pojat kaikki ovat niin kohteliaita ja avuliaita, aina tekevät mitä pyydetään. Tyttöä ei jaksa kiinnostaa isovanhemmat ja on niin laiska auttamaan vanhempiaankin. Kitisee, jos jotain pyydetään ja on heti itkua vääntämässä, kun komennetaan.. Joskus miettii, miten jotkut haluaa niiin kauheasti tyttöä?
[/quote]
Mua ei kanssa kauheesti käy ap ja kumppanit kateeksi. Eihän heidän elämä voi kovin sisällöllistä ja mielenkiintoista olla, nautinnollisesta puhumattakaan. Aika pientä ja turhaa elämää elävät jossain harhamaailmassaan, jossa kaikki rakentuu toisarvoisten asioiden ympärille. Ahdistavaa!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 13:34"]
Mua ei kanssa kauheesti käy ap ja kumppanit kateeksi. Eihän heidän elämä voi kovin sisällöllistä ja mielenkiintoista olla, nautinnollisesta puhumattakaan. Aika pientä ja turhaa elämää elävät jossain harhamaailmassaan, jossa kaikki rakentuu toisarvoisten asioiden ympärille. Ahdistavaa!
[/quote]
Juuri näin. Saisivat olla kiitollisia siitä, että ovat lapsia ja lastenlapsia ollenkaan saaneet. Tässä sen näkee, että mummoiässäkin voi vielä aikuistuminen olla ihan alkutekijöissään. Siinä sitä sitten onkin kaikki vamiudet alkaa heti vanhainkodissa riidellä rollaattorin parkkipaikasta.
Kyllä ihmiset osaavat olla yksinkertaisia. Ihmisen perusluonne on näköjään krooninen tyytymättömyys. Niin se vaan on. Ensin toivotaan lasta koko sydämen pohjasta ja kun se käy toteen niin sitten aletaankin tehdä toiveita tietystä sukupuolesta ja sitten kun/jos se käy toteen, pitää lapsen ollakin tietynnäköinen tai tietynlainen luonteeltaan ja hengata tietynlaisten ihmisten kanssa ja mennä opiskelemaan sinne ja sinne ja hankkia puolisokseen just sellainen mies/nainen kun sitä av-mammaa miellyttää jne jne...loputon lista.
Olkaa tyytyväisiä, että teillä on lapsia & lapsenlapsia. Niitä kun ei jokaiselle suoda ja joiltakin ne viedään pois ennen aikojaan. Jokainen lapsi on oma persoonansa. Minulla on ihana 2v tytär, mutta ei hän ole ainakaan vielä yhtään prinsessamainen. Mekot vain estäisivät häntä juoksemasta ja kiipeilemästä ja pomppimasta. Hän viihtyy jo nyt poikien kanssa ja tykkää murista ja äristä eikä viuhdo millään leikkitaikasauvalla. Poika on toistaiseksi se rauhallisempi, mutta ikää onkin tosin vielä vasta 7kk, että saas nähdä ;)
Haluaisin kuitenkin onnitella tästä uudesta lapsesta. Onnea vain!
Mun mielestä on kyllä vähän hurskastelevaa väittää, ettei lapsen sukupuoli merkitse yhtään ja etteikö voisi toivoa pikkiriikkisen enemmän jompaakumpaa. Tottakai lasta rakastaa yhtä paljon sukupuolesta riippumatta, mutta kyllä se vaan vaikuttaa elämään ainakin jossain määrin, kumpi sieltä tulee.
On miljoonia asioita, joita lasten kanssa tehdään olivat sitten tyttöjä tai poikia. Mutta kyllä niillä vaan silti yleensä on myös ne sukupuolelle tyypilliset kotkotuksensakin.
Suoraan sanottuna, minusta on oikeastaan tosi kätevää, jos perheen kaikki lapset ovat samaa sukupuolta, koska silloin intressit ovat lapsilla suht samat. Voisi kuvitella, että lapset ovat läheisempiä kavereita keskenään, jos ovat samaa sukupuolta. Toisaalta ymmärrän sen, että vanhemmat monesti toivoisivat edes yhden lapsen omaa sukupuoltaan, jotta olisi se yksi, jonka kanssa tehdä niitä tyttöjen/poikien juttuja.
Taulujen kiinnittämiseen ei kyllä tarvita mitään miehisiä ominaisuuksia, kannattaa kokeilla :) Ja muutossakin on tärkeintä, että on paljon porukkaa paikalla. Lapset on yksilöitä sukupuolestaan riippumatta, sinulla on kitisevä tyttö ja reippaat pojat, mutta monessa perheessä toisinpäin. Tai sitten pelkkiä avuliaita ja kohteliaita, kuten meillä pääsääntöisesti :)
quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 00:38"]
Nykyään ollaan minäminä-ajassa. Minä haluan shoppailla kaikkea ihqua. Minä haluan valita tytölle mekkoa, pinniä, penaalia. Minä haluan kynsilakkaa, kiharoita tytön kanssa, Minä haluan hiljaisuutta ympärille, minä haluan rauhallisia nukkeleikkejä! Myöhemmin on sitten turha itkeä, että kukahan tulisi kiinnittämään taulun seinälle tai auttamaan muutossa, kun kaikki läheiset pojat on häippäsyt kuvioista.
Meillä on kolme poikaa ja se 'prinsessa'. Pojat kaikki ovat niin kohteliaita ja avuliaita, aina tekevät mitä pyydetään. Tyttöä ei jaksa kiinnostaa isovanhemmat ja on niin laiska auttamaan vanhempiaankin. Kitisee, jos jotain pyydetään ja on heti itkua vääntämässä, kun komennetaan.. Joskus miettii, miten jotkut haluaa niiin kauheasti tyttöä?
[/quote]
Kamalimpia kitisijöitä on ap:n kaltaiset kitisevät mummot, jotka eivät ole saaneet mielestään tarpeeksi tyttölapsenlapsia. Mistä näitä kiittämättömiä kitisijöitä oikein tulee?
No höpö höpö. Kyllä taas poikien äidit kohkaavat, miten poikia kohdellaan väärin. Sama ininä tuntuu olevan vähän joka puolella: koulut suosivat kuulemma tyttöjä ja naisopet eivät ymmärrä poikia nykyään, kun tytöt valtaavat mm. korkeakoulupaikkoja. Nyt on kuitenkin niin, että maailma on yhä edelleen miesten, poikia pidetään parempina kuin tyttöjä, ja tytöiltä vaaditaan edelleen mm. kotitöiden tekemistä enemmän kuin pojilta.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 03:01"]
Kai jengi on tietoista, ettei lapsen sukupuolta voi valita etukäteen? Siinä valossa tuntuu täysin absurdilta, että tämmöistä keskustelua edes käydään.
[/quote]
Kälyni väittää kivenkovaan, että voi, kun tekee niin, että varmasti tulee tyttö... Kippaskonsteja yms...
[/quote]
Kälysi ei taida olla ihan laatikon terävin veitsi?
[/quote]
Kirja viisas lähinnä, hänellä ei ole vielä lapsia, mutta neuvoo meitä, miten meidän pitäisi kasvattaa omamme. Katsoo kaikki kasvatusohjelmat, muttei vaan ymmärrä, ettei ne tv:n ohjeet kuitenkaan joka perheeseen sovellu... Hänen kanssaan saa AINA olla vääntämässä milloin mistäkin asiasta, viimeksi juuri tästä, että kyllä sen tytön saa kun tekee näin ja näin... Koska tiede tämän on kuulemma todistanut.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 16:56"]
No höpö höpö. Kyllä taas poikien äidit kohkaavat, miten poikia kohdellaan väärin. Sama ininä tuntuu olevan vähän joka puolella: koulut suosivat kuulemma tyttöjä ja naisopet eivät ymmärrä poikia nykyään, kun tytöt valtaavat mm. korkeakoulupaikkoja. Nyt on kuitenkin niin, että maailma on yhä edelleen miesten, poikia pidetään parempina kuin tyttöjä, ja tytöiltä vaaditaan edelleen mm. kotitöiden tekemistä enemmän kuin pojilta.
[/quote]
Tässä keskustelussa ainakaan omalta osaltani ei ole kysymys muusta kuin siitä, etten hyväksy tuollaisia ap:n tapaisia ihmisiä. Itse olen lapseton, enkä omasta tahdostani. Tuollaiset ihmiset ovat minusta kuvottavia. Ikävää, jos et ymmärrä.
Kai jengi on tietoista, ettei lapsen sukupuolta voi valita etukäteen? Siinä valossa tuntuu täysin absurdilta, että tämmöistä keskustelua edes käydään.
[/quote]
Jos mäkin pystyn valkkaamaan sen sukupuolen, niin säkin pystyt!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 17:43"]
[/quote]
[/quote]
Ja mitenköhän sinä sen teet? Käytätkö keinohedelmöitysrä?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 17:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vanhan kansan konsteja, ei sen kummempaa. Ovista seuraamalla.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 18:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oletko tosissasi? Löytyykö näyttöä? Oliko kirves sängyn alla vai mitä teitte?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Me saatiin tyttö sillä "pomminvarmalla poikakonstilla" eli seksiä täsmälleen ovulaatiopäivänä. Poikaa ei yritetty (eikä kyllä tyttöäkään) mutta koska lasta toivottiin niin toki ovulaatiota seurasin.
Siis noi ovulaatioajankohta- metodithan on todistettu humpuukiksi jo aikaa sitten. Oiskos ollut 60-80-luku sen uskomuksen kulta-aikaa... Nykyään ihmiset ovat onneksi tietoisempia, mutta aina löytyy joku taikauskoinen, joka ei tahdo uskoa, ettei vauvan sukupuoleen voi mitenkään itse vaikuttaa. Duodecim-sivuilta (lapsi tilaustyönä) voit hakea lisätietoa, paino sanalla -TIETOA ;)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 18:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Me saatiin tyttö sillä "pomminvarmalla poikakonstilla" eli seksiä täsmälleen ovulaatiopäivänä. Poikaa ei yritetty (eikä kyllä tyttöäkään) mutta koska lasta toivottiin niin toki ovulaatiota seurasin.
[/quote]
Meillä myös tyttö vaikka poika olis pitänyt tulla :)
Kun ilmoitettiin anopille ja appiukolle tekstarila rakenneultran jälkeen että olis toinen tyttö tuossa niin kommentti oli "no, ihan hyvä on tyttökin" ( aha, eli poikaa ootitte ). Anopilla on 2 poikaa ja mieheni veljen kaksi ekaa lasta poikia, tekaisivat sitten vielä kolmanneksi tytön. Heillä taas on toisinpäin, vain pojat on jotain. Appiukkokin oli avoimen pettynyt kun nuorempi poikansa ei saanut poikia ollenkaan. Nyt on mulla 2 tyttöä ja olen heistä onnellinen. Jos mulla olisi 2 poikaa, olisin takuulla yhtä onnellinen. Mulla sillä sukupuolella ei ole mitään väliä, monille muille sillä näyttää olevan.
Ette ole tainneet kuulla sitä, että pojilla saa tyttöjä = miniöitä?
Mutta vakavasti, pakko sanoa, että ap ja kumppanit vaikuttaa enemmän kuin vähän ongelmaisilta eli suoraan sanottuna ei ole kaauhalla teille annett ymmärrystä tosiaankaan. Elämän arvot täysin hukassa lisäksi. Voisitte vaikka perustaa prinsessakerhon joka ottaa kehitysmaista adoptiotyttöjä ja höösätä sinne menemään niitä prinsessamekkoja niin syntyisi tuostakin pakkomielteestä jotain positiivista!
Tai toivotaan, että jok niistä monista suvun pojista osoittautuu prinsessahomoksi niin saatte sydämenne kyllyydestä leikkiä tyttöjen juttuja vielä monta kymmentä vuotta.