Pistäkää niitä lapsianne suihkuun, varsinkin teinejä ja esiteinejä!
Meinaa järki jo lähteä tyttären kaverin hienhajuun!
Tytön huone lemuaa ihan kamalalle pistävälle hielle ja haju tuntuu jo pinttyneen huoneeseen. Peitot ja tyynyt saisi pestä joka kyläilyn jälkeen. Olen sanonut tytölleni että ei makaisi sängyssä mutta siellähän ne on... Vaatehuonekin haisee pistävälle. Ei ole perus hien haju vaan todella voimakas ja pistävä haju.
Ylipaino varmaan vielä edesauttaa asiaa.
Ja itse asiassa koko yläkerta haisee vierailujen jälkeen ja kaveri on meillä usein ja yökylässäkin.
Ei huvita syödäkään samaan aikaan heidän kanssa kun en kestä sitä hajua.
Nolottaa jo päästä ketään muuta sinne huoneeseen tuon hajun takia.
Mikä siinä on ettei sinne suihkuun voi mennä ihan aamuin illoin ja käyttää tehokasta deodoranttia? Niitä myydään kyllä apteekissa jos markettien ei riitä.
Ja yläosat joka päivä pyykkiin.
Tässä tapauksessa kyse on 10-vuotiaasta tytöstä.
Mietin miltä mahtaa haista vuoden ja parinkin päästä... Eikö vanhemmat ajattele että kohta alkaa kaverit ja etenkin pojat huomautella ja se varmaan on noloa. Tyttö kuitenkin hyvästä kodista mutta ilmeisesti ei kehdata sanoa omalle lapselle hajusta tms?
Kommentit (166)
Täällä yhden tyttö- Haisulin äiti. Neiti menee nyt viidennelle ja viime vuoden aikana on alkanut haista todella pistävästi hielle, oikein koko huone käryää niin että silmiä kirvelee. Mä käyn suihkussa joka aamu, mies jolla vaativa fyysinen työ joka aamu ja ilta. Pienempänä tyttö kylvetettiin joka ilta että luulisi tottuneen rutiiniin, mutta ei! Hyvä jos kahdesti viikossa saa pakotettua suihkuun ja sielläkin lähinnä seisoo veden alla 5 min ja tulee pois, viimeeksi jouduimme käsikähmään kun koetin estää poistumasta kylppäristä ja käskin mennä takaisin pesemään hiukset,kaatoi mut niin että satutin kylkeni. Likaisia & puolpitoisia vaatteita jemmaa kaappiin, välillä sieltä löytyy joku jätskitahrainen t-paita tai hieltä käryävä huppari. Samoin pesukoneesta,ennenkuin ehdin saada sen päälle,saattaa mennä kaivelemaan jotain vaatetta minkä haluaa just nyt päälle..
Meinasin nyt kun koulut alkaa laittaa opettajalle viestin, että voisiko puhua oppilaiden kanssa hygieniasta. Ehkä uskoo opettajaansa enemmän kuin mua tai miestä. Mies tosin jättää asian täysin mun vastuulle.
Sibuli kirjoitti:
Täällä yhden tyttö- Haisulin äiti. Neiti menee nyt viidennelle ja viime vuoden aikana on alkanut haista todella pistävästi hielle, oikein koko huone käryää niin että silmiä kirvelee. Mä käyn suihkussa joka aamu, mies jolla vaativa fyysinen työ joka aamu ja ilta. Pienempänä tyttö kylvetettiin joka ilta että luulisi tottuneen rutiiniin, mutta ei! Hyvä jos kahdesti viikossa saa pakotettua suihkuun ja sielläkin lähinnä seisoo veden alla 5 min ja tulee pois, viimeeksi jouduimme käsikähmään kun koetin estää poistumasta kylppäristä ja käskin mennä takaisin pesemään hiukset,kaatoi mut niin että satutin kylkeni. Likaisia & puolpitoisia vaatteita jemmaa kaappiin, välillä sieltä löytyy joku jätskitahrainen t-paita tai hieltä käryävä huppari. Samoin pesukoneesta,ennenkuin ehdin saada sen päälle,saattaa mennä kaivelemaan jotain vaatetta minkä haluaa just nyt päälle..
Meinasin nyt kun koulut alkaa laittaa opettajalle viestin, että voisiko puhua oppilaiden kanssa hygieniasta. Ehkä uskoo opettajaansa enemmän kuin mua tai miestä. Mies tosin jättää asian täysin mun vastuulle.
Kuulostaa aika hurjalta!
Tuo käsiksi käyminen varsinkin.
Voisiko koulupsykologista olla apua? Kun eihän tuo nyt millään tavalla ole ihan normaalia murkkuikää tuollainen ehdottomuus. Siis peseytymisen ja pukeutumisen suhteen.
Itse varmaan ottaisin kunnon toimenpiteet käyttöön. Kivoja juttuja vaan pois kunnes alkaa pesut maistua.
Tsemppiä taisteluun!
Ap
Osassa kodeista ei vaan pestä pyykkiä tarpeeksi usein ja käytetään monta päivää samoja likaisia vaatteita. Muistan omilta kouluajoilta yhden esimurrosikäisen tytön, jolla pyöri samat tahraiset ja haisevat vaatteet viikosta toiseen ilman, että niitä ei oltu pesty. Joka päivä oli kuitenkin aina eri vaatteet mutta käymättä pesukoneen kautta. Tyttö ei itse selvästikään huomannut hajua ja hänen vanhemmillaan oli ihan sama juttu, pinttynyt hienhaju vaatteissa. Kerran tyttö oli raivona kun sekä ope että terkkari olivat puhuneet suihkussa käymisestä, deodorantista ja vaatteiden vaihtamisesta. Hän sihisi kiukusta, että TOTTAKAI hän käy joka päivä suihkussa, käyttää deodoranttia ja uudet vaatteet joka päivä. Itse hän myös koki, ettei todellakaan haise vaan ope on ottanut hänet silmätikukseen. Muistan ajatelleeni, että tavallaan onni onnettomuudessa oli, että tyttö ei itse tiedostanut hajuaan, sillä olisi kamalaa jos kotona ei pestäisi pyykkiä ja sitten joku 11-vuotias joutuisi pyykkäämään käsin tms. Nyt jälkikäteen ajatellen olen miettinyt, että olisiko se ollut ihan sosiaalityöntekijöiden työskentelyn paikka, jotta tuon tytön vanhemmille olisi kädestä pitäen opetettu, miten vaatteet laitetaan pesukoneeseen. Ja jos rahaa ei ole pesukoneeseen, sähköön tms niin varmasti sossut olisivat voineet auttaa siinäkin.
Sibuli kirjoitti:
Voi itku, on kyllä ikävän kuuloinen tilanne teillä. Mä en ehkä opettajaa tuossa tilanteessa häiritsisi, sillä miksi opettajan pitäisi puhua luokassa asiasta joka on teidän perheen oma ongelma. Koska perheen ongelmaltahan toi kuulostaa: mm tytön aggressiivisuus sinua kohtaan ja se, että mies jättää kaiken sinun vastuulle. Ottaisin yheyttä koulupsykologin sijasta perheneuvolaan, sillä kyseessä on yhtä lailla teidän vanhempien, ei pelkästään tytön oma ongelma. Tulee ihan mieleen, että onko taustalla jotain neuropsykiatrista pulmaa joka voisi selittää ehdottomuutta? Tulee jopa mieleen, että onko tyttö voinut joutua jossain seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi kun ilmeisesti oman vartalon koskettaminen pesun yhteydesssä ällöttää?
Lapsen kaveri oli viikko sitten käymässä, siivosin huoneen ja pesin kaikki tekstiilit. Yhä edelleen huone haisee!!
E422i tuollaisia voi päästää kylään🙄
Tämä aihe onkin herättänyt keskustelua! Hyvä niin.
Oli myös tullut vinkkejä. Tuo on kyllä todella hyvä idea että järjestän heille jonkun tyttöjen illan.
Olen kyllä aiemmin ehdottanut saunaa heille mutta ei ole suostunut. Tämä voisi toimia kyllä paremmin!
Mietin vaan mitä vanhemmat sanoo jos olen ostanut jotain deodoranttia heidän lapselleen? Tämän lapsen äiti on tosiaan muuten todella huolehtiva ja välillä ollut ylivarovainenkin.
Mutta jään miettimään kuinka tämän tyttöjen illan toteutan mahdollisimman hienovaraisesti ja rennosti.
Ja tuohon atopiaan vielä. Tänne on tullut hyviä ohjeita! Meillä myös atoopikkoja perheessä ja ihan kokemuksesta voin sanoa että ihon kunto parantui miehelläni ihan täysin kun pakotin useammin suihkuun ja puhtaalle iholle rasvat. Miehellä oli tavatessamme sama kasitys että suihkuun mahdollisimman harvoin. Sanoohan sen jo järkikin että jos on jotain ihosairautta niin silloin sitä ihoa hoidetaan vieläkin enemmän ettö pysyy kunnossa! Ja vesi vanhin voitehista. Ei mitkään haavatkaan parane jos ei niitä pidä puhtaana eli suihkuttele vedellä. Toisinaan useitakin kertoja päivässä.
Ap