Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistäkää niitä lapsianne suihkuun, varsinkin teinejä ja esiteinejä!

Vierailija
25.07.2020 |

Meinaa järki jo lähteä tyttären kaverin hienhajuun!
Tytön huone lemuaa ihan kamalalle pistävälle hielle ja haju tuntuu jo pinttyneen huoneeseen. Peitot ja tyynyt saisi pestä joka kyläilyn jälkeen. Olen sanonut tytölleni että ei makaisi sängyssä mutta siellähän ne on... Vaatehuonekin haisee pistävälle. Ei ole perus hien haju vaan todella voimakas ja pistävä haju.
Ylipaino varmaan vielä edesauttaa asiaa.

Ja itse asiassa koko yläkerta haisee vierailujen jälkeen ja kaveri on meillä usein ja yökylässäkin.
Ei huvita syödäkään samaan aikaan heidän kanssa kun en kestä sitä hajua.
Nolottaa jo päästä ketään muuta sinne huoneeseen tuon hajun takia.

Mikä siinä on ettei sinne suihkuun voi mennä ihan aamuin illoin ja käyttää tehokasta deodoranttia? Niitä myydään kyllä apteekissa jos markettien ei riitä.
Ja yläosat joka päivä pyykkiin.

Tässä tapauksessa kyse on 10-vuotiaasta tytöstä.
Mietin miltä mahtaa haista vuoden ja parinkin päästä... Eikö vanhemmat ajattele että kohta alkaa kaverit ja etenkin pojat huomautella ja se varmaan on noloa. Tyttö kuitenkin hyvästä kodista mutta ilmeisesti ei kehdata sanoa omalle lapselle hajusta tms?

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 v? Onko lihava? Ei ton ikäisen pitäis haista...

Kyllä meillä ainakin nyt pojalla 8v on alkanut hiki haista. Vielä aika miedosti, mutta selvä muutos aiempaan. Nyt käyttää joka päivä suihkussa saippuaa, kun taas ennen riitti kerran/pari viikossa saippuapesu ja muuten pelkkä vesipesu. Ja ihan selitettiin lapselle miksi nyt pitää alkaa käyttää saippuaa joka kerta..

Niin ja piti vielä sanoa ettei ole kyllä grammaakaan liian lihava 😂

Vierailija
102/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin kotien rohkeasti puuttuvan tälläiseen, ehkä he eivät kehtaa puhua hygienia-asioista esiteineilleen?

Minulla on 12-vuotias poika, joka on laiska käymään suihkussa. Vielä ei haise hielle, mutta olen monesti hänelle sanonut, että kun hiki alkaa haista, niin saa takuulla kuulla siitä! Toivottavasti ei ole perinyt minun hikigeenejäni...hajuun ei ole ajoittain auttanut MIKÄÄN! Edes ne kuuluisat apteekin aineet. Koska olen itse asiasta kärsinyt, niin teen kaikkeni ettei lapset kärsi samasta ja takuulla puutun asiaan heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin kotien rohkeasti puuttuvan tälläiseen, ehkä he eivät kehtaa puhua hygienia-asioista esiteineilleen?

Minulla on 12-vuotias poika, joka on laiska käymään suihkussa. Vielä ei haise hielle, mutta olen monesti hänelle sanonut, että kun hiki alkaa haista, niin saa takuulla kuulla siitä! Toivottavasti ei ole perinyt minun hikigeenejäni...hajuun ei ole ajoittain auttanut MIKÄÄN! Edes ne kuuluisat apteekin aineet. Koska olen itse asiasta kärsinyt, niin teen kaikkeni ettei lapset kärsi samasta ja takuulla puutun asiaan heti.

Ei kai lapsi päätä vaan sinä? Jos lapsi on laiska pesemään hampaitaan, annatko olla pesemättä?

Vierailija
104/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse käyt suihkussa, jos jälkikasvu on laiska siellä käymään? 40v Ystäväni, jolla on hikoiluongelma käy kerran päivässä ja käyttää hyväntuoksuista suihkusaippuaa sekä tekokuituisia paitoja. Yhdistelmä, jolla kuka tahansa saa hientuoksun esiin.

Vierailija
105/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalot voisi pestä myös lavuaarin yllä vessassa, jos ei suihkuun jaksa. Itselleni opetettiin teininä että joka aamu ja ilta täytyy pestä kainalot, nimenomaan lavuaarin yllä siis, ja pelkäsin niin paljon haisevani, että noudatin ohjetta vuosia. Sitten tajusin, ettei kukaan muu tehnyt samoin enkä enää jaksanut vaivautua... aloin käydä ihan vain suihkussa.

Vierailija
106/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siellä suihkussa jotain muuta tekee kuin "pesee itseään".

Vierailija
107/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällistyneenä luin tämän ketjun, miten peseytyminen voi olla noin vaikeaa!

Meillä lapset ovat peseytyneet joka ilta ja aamulla puhtaat vaatteet päälle.

Koskaan ei haissut hiki.

Eikö nykään enää osata perusasioita!!!!

Vierailija
108/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikon äitinä korjaan virhekäsityksen, joka toistuu tässäkin ketjussa. Ei ole totta, että atoopikon tulisi peseytyä muita harvemmin. Nykyään suositus on, että atoopikko käy suihkussa kuten muutkin, lika ja hiki iholla pahentaa vaan oireita. Pesun jälkeen iho rasvataan hyvin.

Älkää siis menkö tuohon lankaan, että atoopikko mukamas ei voisi peseytyä. Kyllä voi ja pitääkin, jotta iho pysyy kunnossa.

Vierailija
109/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei se suihku ja vaatteiden pesu poista hajuja, vaan pitää peseytyä KUNNOLLA. Ensinnäkin vaatteista lemu pois etikkakylvyillä aina välillä. Suihkussa kainaloon ja nivusiin pitää soveltaa esipesua. Varsinainen saippuointi koko kehoon ja vaikutus aika vähintään 2 minuuttia. Kuumalla vedellä huuhtelu mutta kylmää vettä loppuun niin paljon, että jälkihikoilu estyy. Huolellinen kuivaus pyyhkeeseen, jota käytetään korkeintaan 5 kertaa pesujen välillä. Tämä on realismia. Saatanan Suomen koululaitos, joka ei opeta näitä.

Vierailija
110/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä oli uusi nainen joka jätti jälkeensä hikihajun huoneeseen. Ptikään arvuuttelimme kuka uskalikko hänelle huomauttaisi. Hän oli jo vähällä saada potkut .   Nainen oli ilman tutkintoa ja vain sijaisena avustamassa.  Hän halusi tutustua uuteen alaan. Joku sitten pelasti hänet varmoilta potkuilta. Vuoden kuluttua hän lähti itse pois kun ei voinut saada virkaa .En tiedä missä nyt lemuaa. Oli kyllä erittäin rasittava besserwisser kaikessa. Haiseminen on röyhkeätä.

Toisten kiusaaminen ja haukkuminen se vasta röyhkeää on. Ja paljon muutakin.

Vierailija
111/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI AUTA KUIN SUORA PUHE JA SELKEÄT TOIMIVAT OHJEET

Vierailija
112/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessa kyllä mainittiin vielä todella ilkeästi ja pilkattiin ja kummasti sitten hygienia sitten alkoi kiinnostaa ja nykyään ihan sama asenne sitten muilla.

Vierailija
113/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atoopikon äitinä korjaan virhekäsityksen, joka toistuu tässäkin ketjussa. Ei ole totta, että atoopikon tulisi peseytyä muita harvemmin. Nykyään suositus on, että atoopikko käy suihkussa kuten muutkin, lika ja hiki iholla pahentaa vaan oireita. Pesun jälkeen iho rasvataan hyvin.

Älkää siis menkö tuohon lankaan, että atoopikko mukamas ei voisi peseytyä. Kyllä voi ja pitääkin, jotta iho pysyy kunnossa.

Samasta kirjoitin edellisellä sivulla. Itse olin lapsena atoopikko ja sen aikaisten ohjeiden mukaan pesua piti vältellä, nyt omat atoopikkolapset ovat saaneet päivitetyt ohjeet ja pesuja ei pidä välttää.

Voi olla, että neuvoloissa, ja jopa terveyskeskuksissa, jaetaan vielä vanhaa oppia. Itse ollaan käyty ihotautilääkärillä ja sieltä saatu ohjeet.

Vierailija
114/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos viette tytöt kylpylään ja sitten teille? Lahjoittakaa tehokkaita dödöjä hajuvesien kuoressa :) Ja vaatteita. Tytös voisi saada ihastumaan hygieniasta.

Vierailija
115/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos viette tytöt kylpylään ja sitten teille? Lahjoittakaa tehokkaita dödöjä hajuvesien kuoressa :) Ja vaatteita. Tytös voisi saada ihastumaan hygieniasta.

Teinithän rakastavat hajuvesiä, niin niitä on tehokkaitakin samantapaisia.

Vierailija
116/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lapsi päätä vaan sinä? Jos lapsi on laiska pesemään hampaitaan, annatko olla pesemättä?

Kyllä oman kehon peseminen alkaa 12-vuotiaalla olla itsemääräämisoikeuden piirissä, silloin kun ei puhuta turvallisuudesta ja terveydestä (esim. käsienpesu ja hampaanpesu) vaan estetiikasta tai tuoksusta. Ei sillä etteikö voisi ohjata, käskeä, vaatia, edellyttää, mutta pakottaa ei voi, eli kyllä, (mieleltään terve) 12-vuotias viime kädessä päättää haluaako haista.

Vierailija
117/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 11v tyttö joka haisee usein todella vahvasti hielle, mutta kun sinne suihkuun meneminen on niin kamalan vaikeaa! Saa uhata kantamisella ennenkuin lopulta raahustaa suihkuun ja on siellä 5 min "Pesitkö  varmasti hiukset ja alapään?"  " NO EI MUN TARVI!" 

Alushousut on välillä niin likaiset että oksennus meinaa tulla ja silti typyn mielestä me voi pukea vielä hyvin suihkun jälkeen! Tai kolme päivää päällä olleen t-paidan jonka kainaloissa on hikilaikut. Dödö on ostettu, mutta eihän se sitä hikeä täysin pidättele kun hyppii trampalla ym.

On lapsesta asti totutettu siihen että kolme kertaa viikossa suihkuun + saunapäivä. En ymmärrä kuuluuko tuo sitten murkkuikään että peseytyminen on pakkopullaa?

Suihkussa käydään joka päivä! Tarvittaessa vaikka aamuin illoin jos hikoillaan. Ja aina vaihdetaan puhtaat vaatteet!

Vierailija
118/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön yksi kaveri haisee, koska sen äiti ei hyväksy alaikäiselle alumiinideodorantteja vaan ostaa vaan jotain tehottomia luomudödöjä. Jos sattuu kuulumaan siihen kansanosaan jolla hikirauhaserite haisee erityisen vinkeälle, niin kokemuksesta tiedän ettei mikään muu kuin tujuimmat alumiinideot kuten Triple Dry ei siihen auta. Esiteini-ikäisenä ja teininä moni haisee hormonimuutosten takia vielä vahvemmin kuin koskaan. Itsellänikään ei sen ajan markettideot auttaneet kuin tunnin pari ja sitten haisin taas, aamun suihkusta huolimatta.

Vierailija
119/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lastensuojeluilmoitus! Ihan oikeasti. Ettekö te mistään mitään tiedä?

Jos lapsi ei osaa huolehtia hygieniastaan niin se on yksi varoitusmerkki siitä että häntä kaltoinkohdellaan pahasti kotona. Ei sellaista "perinteistä" todella lievää kaltoinkohtelua että köyhän perheen alkoholisti-isä joskus hakkaa lasta. Vaan miljoona kertaa pahempaa kaltoinkohtelua, sitä että hyvin menestyvän perheen vanhemmat ovat narsisteja jotka systemaattisesti piinaavat omaa lastaan koska inhoavat häntä niin paljon. Kyllä ne narsistivanhemmat huomaavat että lapsi on törkyisen likainen. Mutta eivät he siitä lapselle sano, koska eivät he ole puhuneet lapselle avoimesti ja rehellisesti vuosikausiin. Tuo lapsen törkyisyys vain saa vanhemmat inhoamaan lastaan entistäkin enemmän, joten he kaltoinkohtelevat lastaan entistäkin enemmän.

Miksi luulette että 80-luvun lapsia kutsuttiin "rölleiksi"? Koska heidän vanhempansa olivat narsisteja jotka kaltoinkohtelivat lapsiaan niin paljon että lapset taantuivat suunnilleen vammaisten laitosorpojen tasolle eivätkä osanneet peseytyä eivätkä huolehtia itsestään ollenkaan ja ovat nyt loppuelämänsä ajan syrjäytyneitä. Älkää antako tuollaisen tapahtua uudestaan nyt 2020 luvulla. Vai montako sukupolvea te oikein tahdotte että Suomessa menetetään?

Vierailija
120/166 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAATANAN HAISULIT OPETELKAA PESEYTYMÄÄN, PESEMÄÄN VAATTEET, VÄLTTÄMÄÄN HIKOILUA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme