Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko näistä aineksista herrrrkullisen kanapastasalaatin? :p

Vierailija
19.06.2013 |

Mulla on kierrepasta (tricolour), hunajamarinoituja broilerinfileitä, punasipulia, fetaa öljyssä, he-ma-pa - pussi, omenaa ja pirkka majoneesia. Pitäiskö kaupasta vielä hakea jotain vai onnistuuko näillä? Simppelihän se sais kuitenkin olla, siksi tuo he-ma-pakin :)  Nyt kaikki vinkit kehiin kun mennään poppoolla juhannukseksi grillaamaan ja mulle napsahti tää pastasalaatti :D

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, hemapa ja valmismarinaadi takaa, ettei siitä herkullista tule... Pientä vaivannäköä vois harrastaa, jos tuo on kaikki, mitä sun pitää tehdä.

Vierailija
2/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa. Jos sun tehtävänä on salaatti, en tuota noista aineksista todellakaan kehtaisi tarjota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapas hyvän noista aineista! Ite kuitenkin jättäisin hemapan pois, en siitä niin tykkää. Sen tilalle tuoretta tomaattia, tai vaikka kirsikkatomaatteja. Ja jotain muuta hyvää tuoretta :)

Vierailija
4/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ihan pakko-PAKKO olla pastasalaatti, niin grillisapuskan rinnalle sopii aivan loistavasti kaalisalaatti, coleslaw. Kaalia, porkkanaa, sipulia, majoneesia, ranskankermaa (tai kermaviiliä), pippuria, sinappia, suolaa... ohjeita löytyy kyllä netistä ja on tosi helppo kasata.

Vierailija
5/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Miksi ihmeessä siinä ei ole muuta tuoretta kuin sipuli ja omena?

Vierailija
6/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Salaatti" LOL

Vierailija
7/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin omenan tai he-ma-pa:n pois, ettei tulisi liikaa erityyppisiä makumaailmoja. Punasipuli ja feta ovat hyvä alku välimerelliselle salaatille, joten voisikohan sekaan heittää vaikka rucolaa tai tuoretta babypinaattia? Kirsikkatomaattienkin (vaikka puolitettuina) uskoisi toimivan. Ja pyyhkisin broilerista marinadia pois ennen kypsennystä. Mukavaa juhannusta! :)

Vierailija
8/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 14:16"]

Mulla on kierrepasta (tricolour), hunajamarinoituja broilerinfileitä, punasipulia, fetaa öljyssä, he-ma-pa - pussi, omenaa ja pirkka majoneesia. Pitäiskö kaupasta vielä hakea jotain vai onnistuuko näillä? Simppelihän se sais kuitenkin olla, siksi tuo he-ma-pakin :)  Nyt kaikki vinkit kehiin kun mennään poppoolla juhannukseksi grillaamaan ja mulle napsahti tää pastasalaatti :D

[/quote]

Omalle perheelle arkiruuaksi tuo kelpaisi hyvin, mutta jos teillä porukalla on nyyttärityyppinen menu, niin suosittelen panostamaan omaan osuuteesi enemmän. Eli tuoreita kaviksia mukaan: salaattia, kurkkua, tomaattia. Salaattikastikevaihtoehdoksi muutakin kuin se majoneesi.

Vierailija
9/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukossa on pari tomaattiallergista jonka muistin vasta kun olin pikkutomaatit ostanu, toisaalta voisin ennen tomaattien lisäystä ottaa heille omat annokset :) Ja rucola on hyvä idea, käyn sitä vielä ostamassa. Kana on valmiiksi marinoitua koska oli tänään tarjouksessa :)

Kiitos vastauksista vaikka arvelinki et mun "salaatti" lytätään ;) ap

Vierailija
10/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistäkin tulee ihan hyvää., Entä jos vielä kaprista joukkoon tai tuoretta paprikaa? Mitä kastiketta laitat vai laitatko ollenkaan.

Vierailija
11/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatit erikseen sitten tarjolle, et tosiaan ota annoksia erikseen...

Vierailija
12/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä siitä tulee   :)

Vierailija
13/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa muuten, mutta vierastan noita marinoituja kanoja. 

Vierailija
14/16 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän arkiruokaa tosiaan, itse panostaisin enemmän hankkimalla broilerin rintaa jonka maustaisin, paistaisin ja sitten pilkkoisin sekaan itse. Ja tosiaan vähän tuoreempaa makua sekaan, tuo hemapakin on useille sellasta hätävara ruokaa eikä oikeastaan ole edes kovin hyvää. Jos salaatti on tosiaan ainoa vastuualueesi, kannattaisi siitä tehtä hieman juhlavampaa.

Vierailija
15/16 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla nostamaan tämä keskustelu. Tein kys. salaatin, he-ma-pa vaihtui he-ma-po-pussiin ja rucolaa ei kaupassa ollut joten alkuperäisellä suunnitelmalla mentiin. JA OLI MENESTYS!!! Kippo nuoltiin tyhjäksi ja kaikki kyseli miten ihmeessä sain niin makoisan salaatin :D Tais osua feta--juusto valinta nappiin! Oli muuten minunkin mielestäni ältsin hyvää vaikka arkiruokaa ehkä jonku "hienostuneemman" makuun ;)

ap

Vierailija
16/16 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että maistui! :) Minä rakastan noita valmiiksi marinoituja suikaleita, niistä on niin moneksi. Voi tehdä broilersalaattia, -piirakkaa tai vaikka -pasteijoita.

Ainut mitä olisin tehnyt eri tavalla olisi ollut se, että olisin vaihtanut punasipulin kevätsipuliin ja paistanut suikaleet tuoreen basilikan kanssa jota olisin sitten lisännyt vielä valmiin salaatin pinnalle. Mutta hyvä, että jokaisella on oma tapansa valmistaa ruokaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi