Onko nelikymppisiä joilla ei mitään pysyvää lääkitystä?
Itsellä ollut jo paljon nuoremmasta, kolesteroli- ym lääkkeitä.
Kommentit (71)
Minulla 44 v normaalipainoinen nainen on teini-iästä asti ollut perussairauksiin (autoimmuuni) runsas lääkitys.
Puolisoni 55 v, ylipainoa, ei mitään vaivaa tai lääkitystä.
Toivottavasti 2 lastamme ovat perineet isänsä geenit!
Olen kohta 49-vuotias. Ei mitään lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias, eikä ole mitään lääkityksiä. Ilman jatkuvaa kuntoilua ja vhh-ruokavaliota minulla saattaisi olla jo diabetes, mutta olen saanut pidettyä sen pois, eikä sitä taida tulla, jos en eksy hiilareita syömään liikaa.
Miksi alapeukutatte? Minulla oli jo tulossa nelikymppisenä diabetes, kun fiksu lääkäri kehotti kokeilemaan vhh-ruokavaliota. Sain insuliinitasot normaaliksi parissa kuukaudessa. On myös lääkäreitä, jotka osaavat hoitaa esidiabeetikkoja.
Mä olen 49 eikä mulla ole mitään lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
42 eikä lääkityksiä.. Aika hurjalta kuulostaa jos verenpaine- tai kolesterolilääke menossa jo alle 40-vuotiaalla.
Samaa mietin. Ajatteleeko tällainen ihminen että riittää että syö niitä lääkkeitä ja sitten vaan elellään eteenpäin? Kuitenkin olisi hyvällä tuurilla vielä 40-50 vuotta elämää edessä. Eikö nyt kannattaisi pitää itsestään huolta. Nyt jos alkaa kroppa prakaan, niin mitä se on kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä tai elääkö edes sinne asti.
N57, ei lääkityksiä, ei edes hormonikorvaushoitoa. Olen terve ja hyväkuntoinen. Painoa pudotin muutama vuosi sitten 15 kg ettei tulisikaan mitään verenpaine-/kolesterolilääkkeitä.
Olen 6-kymppinen eikä minulla ole mitään lääkitystä, mutta olenkin mies.
Olen 55 eikä ole mitään lääkityksiä.
48-vuotias ja löytyy vain kohtauslääke migreeniin.
Niiltä jotka vastaavat, ettei ole lääkitystä, voisi tietysti seuraavaksi kysyä, koska he ovat viimeksi käyneet lääkärissä niin että olisi tutkittu kunnolla terveydentilaa. Ei sillä, että lääkitys olisi jotenkin väistämätöntä tietyssä iässä.
Minun ukkoni on 63v, ylipainoinen, juo kaljaa, syö makkaraa, makaa sohvalle, ei harrasta liikuntaa. ei mitään lääkkeitä, kolesterolit ja verenpaine normaalit, isä ukkonsa samanlainen , ikä melkein 90v, ei lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
48-vuotias ja löytyy vain kohtauslääke migreeniin.
Mulla ei ole edes sitä, vaikka 4 kertaa on määrätty aikojen alussa. Silloin en tietenkään tajunnut, et se diagnoosi on ja pysyy:-D
Ei kaikilla 7-kymppisilläkään ole mitään lääkitystä!
Ajokortin numerot jos haluaa pitää, mitataan verenpaine. Jos se on ylis sen lääkärin mielipiteen, kiristää, haluatko pitää nuo numerot vai otatko lääkityksen? Sellainen valinnanvapaus on olemassa.
Sukulainen (mies) yli 80v ja ei ole mitään lääkitystä. Vitaminit päivittäin ja codetabs jos yskittää joskus harvoin. Siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Tasan 50v - eikä mitään lääkitystä. Siitepölyaikaan joudun ottamaan allergialääkettä ja hormonikierukka löytyy. Siinä kaikki.
Molemmat ovat lääkkeitä, ihan tiedoksi vaan.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html
Mulla ei ole mitään, ei edes vitamiinilisää ruoan seassa:-)
Mies 53v ja ei mitään lääkkeitä. Monivitaminia pari krt viikossa.
Monet psyykelääkkeet aiheutaa muita sairauksia. Jotku lääkärit kirjoittaa lääkkeitä aika perustettomasti ja mitättömistö aisioista. Ruokavaliolla ei ole paljoakaan merkitystä ilan lääkityksiä oleville. Jostsin syystä jotku häpeävät psyyke lääkityksiä ja hoitoja, jotka tuo mukanaan vaan oahempia fyysisiä sairauksia. Välillä voisi tarkistaa onko joillekin perusteltua kirjoitellä tai pitää jonkin psyykelääkityksen alaisena. Varsinkin kun bömö persoonallisuus häiriöiset riehuu, eikä niitä laiteta millään lääkityksillä kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Niiltä jotka vastaavat, ettei ole lääkitystä, voisi tietysti seuraavaksi kysyä, koska he ovat viimeksi käyneet lääkärissä niin että olisi tutkittu kunnolla terveydentilaa. Ei sillä, että lääkitys olisi jotenkin väistämätöntä tietyssä iässä.
Puoli vuotta sitten tehtiin laajat tutkimukset. Vain se epilleri. N40
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 50 eikä mulla ole mitään jatkuvaa lääkitystä.
Samoin täällä!
43 eikä mitään lääkityksiä. Varmaan pitäis olla, pää hajoaa kohta.
Tasan 50v - eikä mitään lääkitystä. Siitepölyaikaan joudun ottamaan allergialääkettä ja hormonikierukka löytyy. Siinä kaikki.