Onko nelikymppisiä joilla ei mitään pysyvää lääkitystä?
Itsellä ollut jo paljon nuoremmasta, kolesteroli- ym lääkkeitä.
Kommentit (71)
43 eikä mitään lääkityksiä. Varmaan pitäis olla, pää hajoaa kohta.
Olen 42, ei ole mitään lääkitystä ja ihan perusterve olen.
43 vuotias juoppo. Joskus joudun ottamaan buranan krapulaan.
Täytin just 50v. E-pillerit vaihtui hormonikorvaushoitoon. Ei muita lääkkeitä.
47v. Ei sairauksia, ei lääkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Niiltä jotka vastaavat, ettei ole lääkitystä, voisi tietysti seuraavaksi kysyä, koska he ovat viimeksi käyneet lääkärissä niin että olisi tutkittu kunnolla terveydentilaa. Ei sillä, että lääkitys olisi jotenkin väistämätöntä tietyssä iässä.
Työterveydessä tutkitaan säännöllisesti. Just oli 50v tarkastus. Kaikki verikokeet viitearvojen rajoissa.
46 v, ei mitään lääkkeitä.
PS. Kun monet ovat maininneet ruokavalion, niin syön joka päivä hiilareita: perunaa, leipää ja pastaa, ja pullaakin joskus NAM! En usko karppaukseen, ketoiluun, superfoodeihin tai ravintolisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas on ketju täynnä ylimielistä ja omahyväistä porukkaa. Toivon että saatte pikapikaa lääkityksenne kuntoon.
Miksi kuvittelet ylimieliseksi? Vastasimme kysymykseen.
Mitä muuta kuin ylimielistä omakehua se on, että se oma lääkityksettömyys perustellaan terveellisiillä elämäntavoilla/liikunnallisuudella/ normipainolla? Minä katsos olen parempi kuin muut ja pidän huolta itsestäni..
Noilla kun ei perinnöllisiä sairauksia juurikaan estetä (vaan korkeintaan hidastetaan/lievennetään) mutta koska niitä ei millään ilveellä iankaiken estetä puhkeamasta/oireilemasta niin kas, juurikin nelikymppisenä ne alkaa viimeistään sitten vaatimaan jo lääkitystäkin.
Suurin osa vastaajista näemmä kuvittelee, että elintasosairaudet on ainoa lääkitystä vaativa juttu ja jotenkin kovinkin yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sama, nyt riepoo tämä pskapalstankin jatkuva "jotain meni rikki blaablaablaa" niin huolella, että tekisi mieli paiskata läppäri ikkunasta.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas on ketju täynnä ylimielistä ja omahyväistä porukkaa. Toivon että saatte pikapikaa lääkityksenne kuntoon.
Miksi kuvittelet ylimieliseksi? Vastasimme kysymykseen.
Mitä muuta kuin ylimielistä omakehua se on, että se oma lääkityksettömyys perustellaan terveellisiillä elämäntavoilla/liikunnallisuudella/ normipainolla? Minä katsos olen parempi kuin muut ja pidän huolta itsestäni..
Noilla kun ei perinnöllisiä sairauksia juurikaan estetä (vaan korkeintaan hidastetaan/lievennetään) mutta koska niitä ei millään ilveellä iankaiken estetä puhkeamasta/oireilemasta niin kas, juurikin nelikymppisenä ne alkaa viimeistään sitten vaatimaan jo lääkitystäkin.
Suurin osa vastaajista näemmä kuvittelee, että elintasosairaudet on ainoa lääkitystä vaativa juttu ja jotenkin kovinkin yleisiä.
Kyllä terveellisillä elämäntavoilla todellakin estetään monen sairauden puhkeaminen, vaikka niihin olisi geneettinen alttius. Huono tuuri voi olla ja silti puhkeaa sairaus, mutta todennäköisyys on paljon suurempi jos elää epäterveellisesti.