Mikä klisee, jota toitotetaan joka puolella ei mielestäsi pidä ollenkaan paikkaansa?
Kerro esimerkkejä, miten oikeasti elämässä asiat ovat.
Kommentit (139)
"Makuasioista ei voi kiistellä."
Mulla katkeaa aina verisuoni päästä kun kuulen tämän kuluneen lauseen. Faktoistako sitä sitten voi kiistellä vai häh?
Ja yleensähän tämä fraasi tulee välittömästi sellaisen suusta, joka on ensin huutaa jonkun typerääkin typerämmän mielipiteen ja perään äkkiä "mut makuasioista ei voi kiistellä!", niin, ettei kukaan ehdi sanomaan väliin mitään, eikä etenkään saisi sanottua hämmennykseltään tuon idioottikommentin perään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla katkeaa aina verisuoni päästä kun kuulen tämän kuluneen lauseen. Faktoistako sitä sitten voi kiistellä vai häh?
Ja yleensähän tämä fraasi tulee välittömästi sellaisen suusta, joka on ensin huutaa jonkun typerääkin typerämmän mielipiteen ja perään äkkiä "mut makuasioista ei voi kiistellä!", niin, ettei kukaan ehdi sanomaan väliin mitään, eikä etenkään saisi sanottua hämmennykseltään tuon idioottikommentin perään mitään.
Kyllä voi. Ja yleensä mä voitan. Jo pelkkä koulutus ja hyvä silmä takaavat sen.
T: Taiteen Maisteri
Väite, ettei sinkku kolmantena pyöränä muka riko suhdetta. Näin sanoo ihminen, joka on päättänyt, ettei ota vastuuta käytöksestään ja kaikkein idioottimaisinkin logiikka kelpaa itsepuolustukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omahyväinen taiteen maisteri voittamassa väittelyä punaisen ja sinisen paremmuudesta. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omahyväinen taiteen maisteri voittamassa väittelyä punaisen ja sinisen paremmuudesta. Säälittävää.
Verisuoni pasahtaa ku edes ajatelee jotain taide akateemikkoa pätemässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MOT kirjoitti:
Ihminen on susi toiselle ihmiselle, ei pidä paikkaansa, sudet pitävät hyvää huolta toisistaan.
Ei tuo sanonta anna olettaa, että ne molemmat ihmiset ovat susia. Susi ei ole huolenpitäjä vieraille.
Tuolla sanonnalla tarkoitetaan, että toinen on toiselle uhka. Nimenomaan toinen samanlainen.
Jos sanonta olisi "Kissa on hiirelle susi", niin ei se tarkoita, että se hiiri on myös susi. Sudella viitataan vain kissan susimaisuuteen. Omiaan kohtaan susi on hyvä, mutta sen luonne kuitenkin katsotaan siitä, miten se kohtelee vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo poliitikan jankkaus tässäkin ketjussa tai tämäkin lähtee. Kiva ketju, tyhmää, jos menis poistoon muutaman öyhön takia.
Politiikalla ja uskonnolla saa pilattua keskustelun kuin keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Että miehet ovat rehtiä porukkaa eivätkä juoruile kuten akat. Naiset ovat sitten kieroja selkäänpuukottajia. Mun elämässäni kokemukset ihan päinvastaiset...
"Naiset juoruaa, miehet vaihtaa tietoa."
Tällaisen sanonnan olen kuullut aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomi on sivistys- ja oikeusvaltio".
Pitää paikkansa hyvin monissa asioissa. Poikkeuksina ovat mm. naisten palkat ja rikollisten surullisen lyhyet vankeustuomiot.
Tarkoitat varmaan "naisten alojen" palkat. Kyllä ne peruspalkat on yleensä ihan samat sukupuolesta riippumatta, jos ei huomioida ikälisiä ja suoritusperusteisuutta. Alkuperäinen palkkapyyntö jossain määrin myös vaikuttaa ja siinä ei myöskään sukupuoli vaikuta, vaan paremmin luonne. Rikollisten lyhyet tuomiot, yleisellä tasolla, on ihan järkeviä. Jos jokaisesta pikkuvirheestä isketään vuosikausia "kovaa aikaa", niin sellaisen jälkeen ei ihminen useimmiten enää sopeudu normaaliin elämään. Useat pitkänlinjan istujat tekevät kovan rikoksen pian vapauduttuaan ihan vain siitä syystä, kun eivät enää pärjää "ulkona". Eli lyhyet vankeustuomiot ovat nimenomaan sivistysvaltion merkki. Puhun siis yleisellä tasolla, enkä joistain tietyistä rikostyypeistä.
Kaikki muotisanat, jotka on keksitty, koska maalaisjärki ja kohtuus on unohtunut.
Empaattisuuden lisääminen, itsensä kuunteleminen, itsensä rauhoittaminen, hengellisyys, palautuminen, rentoutuminen, terveellinen syöminen, stressin vähentäminen, arjesta irtautuminen, rajojen asettaminen... oijoi ja kestosuosikkini hektinen arki.
"Ulkonäöllä ei ole merkitystä pariutumisessa, vaan sisin ratkaisee"
Tämä on kyllä jossain määrin totta, pikemminkin tuo ensimmäinen osa on ärsyttävä klisee joka ei pidä paikkaansa. Tosielämän versio: ulkonäön perusteella tehdään alkukarsinta, ja sen läpäistyä sisin ratkaisee. Mutta jos alkukarsintaa ei läpäise, ei sitä sisintään pääse tuomaan esille.
Vierailija kirjoitti:
Että miehet ovat rehtiä porukkaa eivätkä juoruile kuten akat. Naiset ovat sitten kieroja selkäänpuukottajia. Mun elämässäni kokemukset ihan päinvastaiset...
Pahimmat tietämäni juoruakat ovat miespuolisia.
Väittämä, jonka mukaan ihminen vanhennuttuaan lihoaa helpommin kuin nuorena, koska aineenvaihdunta heikkenee, tai jotain sinne päin. Itselläni ikä lähentelee jo viittäkymmentä, enkä ainakaan itsessäni ole tällaista huomannut. Ihan yhtä helposti laihdun kuin kaksikymppisenäkin, jos vain maltan pitää herkkujen himoni kurissa. On totta että vanhemmat ihmiset ovat keskimäärin lihavampia kuin nuoremmat, mutta tämä johtuu yksinkertaiesti siitä että vanhoilla on takanaan enemmän vuosia, joiden aikana he ovat ehtineet läskiä ruumiiseensa kerryttää, ei mistään heikenneestä aineenvaihdunnasta.
"Suomessa on maailman paras terveydenhoitojärjestelmä." Parhaimmistoa joo, mutta parempiakin löytyy.
Kuule 14, kyllä se vaan pitää paikkansa. On opittava olemaan yksin ja oltava sinut itsensä kanssa, niin se yksinäisyys ei tunnutkaan niin kovin pahalta. Puhun kokemuksesta, noin 50 vuoden ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomi on sivistys- ja oikeusvaltio".
Pitää paikkansa hyvin monissa asioissa. Poikkeuksina ovat mm. naisten palkat ja rikollisten surullisen lyhyet vankeustuomiot.
Onko todellakin niin, että naiselle maksetaan samasta työstä pienempää palkkaa? Oletetaan että on kaksi työntekijää, mies ja nainen, joilla on kummallakin sama koulutus ja sama työkokemus ja työskentelevät samassa firmassa, niin heidän työsopimuksiinsa on kirjattu naiselle pienempi palkka? Luulisi, että nykyisenä aikana mediassa olisi näytetty nuo työsopimukset ja tuo ko. firma olisi joutunut todella huonoon valoon. Tiedoksesi, että myös lukuisat miehet työskentelevät pienellä palkalla (itse saan palkastani käyttööni noin 1600 euroa kuukaudessa).
MOT kirjoitti:
Ihminen on susi toiselle ihmiselle, ei pidä paikkaansa, sudet pitävät hyvää huolta toisistaan.
Mutta listivät lauman ulkopuoliset sudet ja koiraeläimet. Siitä se sanonta.
Vierailija kirjoitti:
Että jokaisella on joku sielunkumppani jossakin. Ei valitettavasti ole.
Minä uskon että jokaiselle sellainen on mutta sitä eivät kaikki kohtaa tai saattaa asua vaikka Australiassa. Harvalla on mahdollisuutta kulkea koko elämänsä ympäri maailmaa kumppania eysimässä.
"Se mikä ei tapa, vahvistaa." Kunnon sairaus tai vastoinkäyminen yleensä kyllä.hajoittaa ihmisen ja jättää raunion. Silti voi olla onnellinen, mutta yleensä on vahvempi, jos perusturvallisuus ei ole järkkynyt.
Ihminen on ihmiselle peto.