Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä klisee, jota toitotetaan joka puolella ei mielestäsi pidä ollenkaan paikkaansa?

Vierailija
24.07.2020 |

Kerro esimerkkejä, miten oikeasti elämässä asiat ovat.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneet on menneitä, menneisyys pitää jättää taakseen yms. Joo, ei tietenkään pidä jäädä liikaa menneitä vatvomaan, etenkään jotain pikkujuttuja. Mutta menneisyys on myös isoimpia syitä, miksi olemme sellaisia kuin olemme tänä päivänä. Lisäksi siellä voi olla monia juttuja, jotka vaikuttaa suhun tänäkin päivänä. Ei traumoja voi vain jättää menneeseen, ne täytyy käsitellä perin pohjin ennen kuin niistä voi vapautua. Ja sekään ei aina ole mahdollista. Menneestä voi myös oppia ja ymmärtää, miksi käyttäytyy kuin käyttäytyy tietyissä tilanteissa yms.

Vierailija
62/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä on vain numero. Ehkä tää on Dannyn teesi.

No

Olen kyllä itse, ainakin osittain samaa mielä, sen jälkeen kun nainen tai mies on ylittänyt sanotaanko ny vaikka 30 ikävuoden rajapyykin. Tarkoitan, että jos minun pitäisi laittaa ikäjärjesykseen  kuvat nuorimmasta vanhempaan ennestään minulle tunemattomista naisista, jotka olisivat iältään vaikkapa 28, 35 ja 41 niin en minä ainakaan uskaltaisi lyödä vetoa, että onnistuisin tässä sinänsä yksinkertaisessa asiassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on pahimpia juoruajia. Pahimmat juoruajat jotka tunnen on miehiä.

Vierailija
64/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asioilla on tapana järjestyä."

Niin on. 

Kaksi kuolemantuomiota ja täällä edelleen, ajattelevana ja liikuntakykyisenä.

Vierailija
65/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kenellekään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa.

Se joka näin sanoo, voi vaikka vierailla ensin alkuun akuuttipsykiatrian yksikössä...

Vierailija
66/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä on vain numero. Ehkä tää on Dannyn teesi.

No

Olen kyllä itse, ainakin osittain samaa mielä, sen jälkeen kun nainen tai mies on ylittänyt sanotaanko ny vaikka 30 ikävuoden rajapyykin. Tarkoitan, että jos minun pitäisi laittaa ikäjärjesykseen  kuvat nuorimmasta vanhempaan ennestään minulle tunemattomista naisista, jotka olisivat iältään vaikkapa 28, 35 ja 41 niin en minä ainakaan uskaltaisi lyödä vetoa, että onnistuisin tässä sinänsä yksinkertaisessa asiassa. 

Näin kuvan 65-vuotiaasta pariskunnasta. Nainen näytti nelikymppiseltä ja luulin miestä hänen isäkseen.

Ihmiset ikääntyvät täysin eri tahtia. 

Vierailija
67/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomi on sivistys- ja oikeusvaltio".

Pitää paikkansa hyvin monissa asioissa. Poikkeuksina ovat mm. naisten palkat ja rikollisten surullisen lyhyet vankeustuomiot.

Vierailija
68/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kenellekään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa.

Se joka näin sanoo, voi vaikka vierailla ensin alkuun akuuttipsykiatrian yksikössä...

Masennus johtuu yleensä asioista jotka olisivat korjattavissa varsin pienillä toimenpiteillä

Vierailija
69/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo lapsuus ennakoi helppoa aikuisuutta. Vaikean lapsuuden läpikäyneet on sitkeitä eikä vähästä anna periksi, kun taas hemmoteltu sortuu pientenkin vastoinkäymisten edessä.

Vierailija
70/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On todennäköisempää voittaa lotossa, kun saada korona".

Vierailija
71/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikesta selviää" 

Omatkaan ystäväni eivät selvinneet koskaan esim kiusaamisesta ja toinen väkivaltaisesta kodista vaan päättivät elämänsä.

"Vaikeudet vahvistaa"

Minua eivät ainakaan ole vahvistaneet vaan olen entistä arempi ja monet asiat jännittävät. Samoin moni ihminen ( esim ystäväni) murtuu vaikeuksien tähden ja menettää halun elää sitten lopulta. Varsinkin jos jo nuorena kokee liikaa pahaa niin se voi muuttaa koko elämän.

Vierailija
72/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asioilla on tapana järjestyä."

Asioilla ON tapana järjestyä .

Ei aina eikä varsinkaan niin kuin olisi itse halunnut tai kuvitellut.

Mutta kuitenkin järjestyä ja seestyä jollain tapaa.

Vierailija
73/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus on onnistunut koronatoimissa hyvin"

Vierailija
74/139 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaiset on luontokansaa"

Ehkä joskus oli, mutta nykyään ei kyllä ihan pidä paikkansa. Avohakkuut on sallittuja jopa pesintäaikaan, petoja pelätään paljon, metsä nähdään yleensä lähinnä vain taloudellisena lähteenä, ei paikkana, mitä pitäisi varjella ja suojella.

Vierailija
75/139 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastakohdat täydentävät toisiaan." Yleensä ne aiheuttavat pikemminkin hemmetisti ristiriitoja, väärinymmärryksiä ja valtataisteluita. Joskus esim. temperamentiltaan kiivas ja rauhallinen saattavat onnistua auttamaan toisiaan luonteidensa hiomisessa mutta silloin pitää muiden asioiden olla samassa linjassa keskenään. Älykkyys-, kypsyys- ja maailmankatsomuserot sen sijaan eivät ole täydentäviä tekijöitä kuin aniharvoin, samaa voisi sanoa myös täysin erityyppisistä huumorintajuista.

Vierailija
76/139 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOT kirjoitti:

Ihminen on susi toiselle ihmiselle, ei pidä paikkaansa, sudet pitävät hyvää huolta toisistaan.

Ihminen on ihmiselle apina.

Vierailija
77/139 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen suusta sen totuuden kuulee. Joskus näin, aika usein sieltä tulee toistona sen mitä lapsi ympäristöstään itse kuulee. Ja se ei aina ole totuus ;)

Itse kuullut myös version "Totuus tulee lapsen ja humalaisen suusta". Itse ainakin tullut joskus sanottua jotain humalassa, mitä en todellakaan ajattele selvinpäin.

Vierailija
78/139 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOT kirjoitti:

Ihminen on susi toiselle ihmiselle, ei pidä paikkaansa, sudet pitävät hyvää huolta toisistaan.

Ei tuo sanonta anna olettaa, että ne molemmat ihmiset ovat susia. Susi ei ole huolenpitäjä vieraille.

Vierailija
79/139 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MOT kirjoitti:

Ei tuo sanonta anna olettaa, että ne molemmat ihmiset ovat susia. Susi ei ole huolenpitäjä vieraille.

Tuolla sanonnalla tarkoitetaan, että toinen on toiselle uhka. Nimenomaan toinen samanlainen.

Ja on tosiaan täyttä puppua, sudet ovat äärimmäisen lojaaleja toisilleen.

Eri

Vierailija
80/139 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijonaäidin ylistäminen lapsesta huolehtivaksi ja "hyväksi" äidiksi. Leijonaemo antaa uuden uroksen tappaa pentunsa ja tekee sen kanssa uudet pennut. Tämä tulee aina mieleen kun joku ylpeänä kehuskelee olevansa oikea leijonaemo.