Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Silja vs. VIking Line?

Vierailija
18.06.2013 |

Kaipaisin kokemuksia (tältä vuodelta) Vikingin laivoista. Siljan taso laskenut kuin lehmän häntä ja ajattelin vaihtaa Vikingiin. Reittimatka Helsinki-Tukholma (valitettavasti uusi Grace ei nyt aikataulullisesti käy).

Onko Vikingillä "kesämaata" lapsille Siljan tapaan? Erityisesti kiinnostaa pleikka ja muut pelit. Mukana matkassa 10 ja 11 vuotiaat pojat.

Kiitos kokemuksista!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 21:21"]Kaipaisin kokemuksia (tältä vuodelta) Vikingin laivoista. Siljan taso laskenut kuin lehmän häntä ja ajattelin vaihtaa Vikingiin. Reittimatka Helsinki-Tukholma (valitettavasti uusi Grace ei nyt aikataulullisesti käy).

Onko Vikingillä "kesämaata" lapsille Siljan tapaan? Erityisesti kiinnostaa pleikka ja muut pelit. Mukana matkassa 10 ja 11 vuotiaat pojat.

Kiitos kokemuksista!
[/quote]paras on Amorella vaikkei uskoisi. Parhaat ruuat, parhaat istumapaikat, parhaat hytit jne.

Vierailija
22/73 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni ensimmäistä kertaa menossa Viking Linellä Tukholmaan, olen jo 40 menneen vuoden aikana aina mennyt Siljalla. Siljalla viimeksi mennyt, joskus 2007 ja totta vie taso oli romahtanut. Käyn erittäin harvoin Ruotsin risteilyllä, joten kiva on lähteä muistelemaan vuosikymmenien takaisia muistoja erilaista nuorisomatkoistani Eurooppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Viking Linen kantis ja en käytä Siljaa/Tallinkia kuin pakon edessä. Viikkarilla on todella hyvä henkilökunta ja matkat ovat miellyttäviä. Laivalle ovat tervetulleet niin lapset, lemmikit kuin juhlijat. Silja on ollut aina hienosteleva ja ylihintainen makuuni. Viikonloppulähtöjä kannattaa välttää lasten kanssa, koska juhlijoita on todella paljon.

Vierailija
24/73 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli pakko vastata vaikka kysymys on jo jokusen vuoden takaa,mutta tässä tämän hetken mielipide.

Viking linen Gabriella pitänyt tasonsa erittäin hyvin ja nyt tulevien uudistusten myötä varmaan paranee.

Ruoka hyvää ja riittävästi jokaiselle jotakin jos ei ole nirppanokka.

Hytit joista osa nyt uusittu sekä vielä uusitaan ja paras tietenkin on B4L hytti kokoa riittää peheellisellekkin tosin itse matkustan mielelläni ko hytissä on mukavaa,kun on tilaa onneksi eivät ole sitä muuttaneet Mariellalla tuota hyttiä ei edes ole.

Laivalla en pahemmin kaatokäännisiä ole nähnyt ja onhan siellä vartijat, jotka pitävät huolen,että yöllä voi rauhassa nukkua kas hyttiosastoissa saa muuten sakon.

Henkilökunta Gabriellalla parasta verrattuna Mariellaan ja yleensäkkin koko laivaan.

Silajlla olen lakannut matkustamasta korkeiden hintojen ja huonon palvelun ja ruuan lisäksi,että näin.

Vierailija
25/73 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkälaista matkaa on hakemassa.

Mä ainakin tapasin aivan ihanan miehen Siljalla ;)

Eli biletykseen Silja on mun mielestä parempi. Viikkarilla on ihan surkee yökerho ja se disco oli ainakin silloin kun oltiin, ihan tyhjä. Hyvää musaa sieltä kyllä tuli. Viikarin karaoike oli jossakin kahvilassa. ei oikeen toimi.

Siljan B4 on permpi kuin viikkarin, tosin osa siljoista on vissiin rempattu.

Vierailija
26/73 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maruska kirjoitti:

Kyllä oli pakko vastata vaikka kysymys on jo jokusen vuoden takaa,mutta tässä tämän hetken mielipide.

Silajlla olen lakannut matkustamasta korkeiden hintojen ja huonon palvelun ja ruuan lisäksi,että näin.

Mistä sä tiedät että Siljalla on huono ruoka ja palvelu kun et käy kuin Viking Linella enää? Siljalla on ollut isoja uudistuksia viime aikoina. Kuulopuheet perustuvat jonkun omakohtaisiin kokemuksiin ja ovat siis henkilön oman maun mukaan tehtyjä päätelmiä. Laivojen ravintola-menut myös muuttuvat pikin vuotta ja koko ajan tehdään jos jonkinmoisia uudistuksia. Se, että joku ei ole tykännyt jonkun laivan buffetista vuonna 2009, ei ole verrattavissa tämän päivän kokemuksiin.

Itse tykkään Siljan ravintolatarjonnasta ja myös buffet on mielestäni todella onnistunut. Pitäisi kyllä joskus varata matka myös Viking Linelle, että voisi tehdä oman vertailun. Molempien laivojen kanta-asiakaskortit löytyy.

Vierailija
27/73 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking line on ihanan kansanomainen laiva: matkustat aina yhdessä tavisten, junttien, mamujen, turistien ja mustalaisten kanssa. Parhaiten mieleen on jäänyt Mariella. Vähän nuhjuinen ja kulunut, sisustuksesta tulee 90-luku mieleen joten suotta ei joidenkin ravintoloiden tyyliä luonnehdita "ruotsilaivatyyliksi". Ruokapaikkoihin olen ollut tyytyväinen. Mariellalla erityisen ihanaa oli Food Garden, josta pystyi ottamaan buffan, jossa oli alkupaloja ja jälkkäri ja syödä näistä maha täyteen.

Laivoilla on ollut myös ihan tasokasta ohjelmaa: esiintyjät on olleet ulkomaisia mutta todella  ammattimaisia ja viihdyttäviä. Vertailukohtana ruotsinlaivojen bändeihin kävin juuri Viking Expressillä (22h risteily) ja siellä bändinä oli joku suomalainen bändi. Ikävä kyllä nämä suomalaiset bändit ovat sellaisia, jossa kaikki bändiläiset ovat opiskelleet 10 vuotta konservatoriossa musiikkia ja omasta mielestään liian hyviä ruotsinlaivabändiksi. Se jotenkin paistaa asenteessa.

Vierailija
28/73 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme viime syksynä Viking Gabriellalla, ei tuo mitenkään ihmeellinen reissu ollut. Tapas-ravintolassa oli kovin ystävällinen palvelu ja ruoka, mutta buffetin laatu oli mielestäni heikkotasoinen (vrt Silja). Sen lisäksi olin harmissani siitä faktasta, että buffassa ei ollut lainkaan kahden hengen pöytiä, vaan isoon kuuden hengen pöytään oli astutettu kaksi seuruetta (4 hlön lapsiperhe, ja viereen romanttista illallista nauttiva pariskunta). Kiva siinä oli sitten ruokasotaa katsoa oikein eturivin paikoila:))). Emme olleet ainoa pariskunta, joka pääsi lapsiperheseurueiden kanssa samaan pöytään. Toisaalta, tämä tuskin lienee teille ongelma.

Hyteissä molemmat laivat ovat samaa luokkaa. Tax freessa ei mielestäni myöskään suurempia eroja. Siljalla on enemmän iltameininkiä ja ohjelmaa. Viikkarilla oli lapsille joku nurkkaus, josta löytyi mm. netti, pelikonsoli jne. 

Ei kai sentään astutettu?! ;)

Vierailija
29/73 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking grace buffa on laadukas verrattaen Siljan buffaan.

Viikkarilla on kaikki kalat esim lämminsavu graavi kylmäsavu sillit tuoretta ja hyvää.

Siljalla jotain yhtä sorttia ja pahaa

Vierailija
30/73 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan laivoilla alkaa valitettavasti yhä enemmän näkymään se, että firman nimen etuosassa on TALLINK. Virovaikutus siis voimistuu ja se näkyy tylynä palveluna, heikompana laatuna ruuassa ja siinä, että "säästetään kaikesta mistä voidaan ja toivotaan, ettei asiakas huomaa". Voi sitä aikaa, kun Silja Line oli juuri Silja Line.

Vierailija
31/73 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lämpimästi suositella Viking Gracea lapsiperheille. Ei mitään huonoa sanottavaa. Erikoisaamiainen oli todella mahtava!

Vierailija
32/73 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tuoreempia kokemuksia?

Meillä kaksi lasta 7v ja 4v. Viime vuodet matkustettu Siljalla mutta alkaa se kävelykatu tympimään jo. Onko Viikkarin uudistukset olleet onnistuneita? Kertokaa kokemuksia.

Vierailija
33/73 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin silja Symphonynilla olin tosi tyytyväine palveluihin todella hyvää ruokaa. Hyvää henkilökuntaa ja siistit hytit.kun menin jääkiekko joukkueen kanssa vking linellä ruotsiin niin en ole ikinä ollut niin sotkuisessa hytissä minun sängyssä oli vanhat oksenukset

en mene enää ikinä viking Linellä täyttä paskaa. Siljan laivojen hytit ovat todella viihtyisiä

Me kun viimeksi mentiin siljalla viime kesänä niin mun sänky oli jotenkin vinossa ja meinasin valua siitä läpi yön lattialle. Samoin hytin katto oli täynnä syötyjä purukumeja. Buffa aika useamman lapsen kanssa alkaa olla jo niin lyhyt, että saa hotkia keretäkseen itse syömään. Maisteluista puhumattakaan.

Vierailija
34/73 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme enää neljään vuoteen ole halunneet kuin Viking Gracelle, se on niin ylivoimainen muihin verrattuna. Viime vuonna käytiin pitkästä aikaa Silja Symphonyllä ja se oli järkyttävän ahdas ja nukkavieru purkki, kun oli tottunut Graceen. Kannattaa vielä miettiä aikatauluja, jos haluaa parempaa tasoa maksamatta maltaita.

Vierailija
35/73 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasin juuri päiväristeilyn Mariellalle. Ovatko muut olleet ja kokemuksia?

Ahdas ja vanha laiva, mutta jos olet ilman pikkulapsia (rattaat) reissussa, niin varmaan menettelee. Lapsiperheille suosittelen Gracea.

Vierailija
36/73 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varattiin Siljalle matkat, kun luin sen Vikingin jutun, jossa se nainen ei ollut saanut hoitoa ja oli vammautunut. Ei uskalla Vikingille enää... Ja ihan periaatteestakin meni boikottiin.

Miten Silja on huonontunut? Symphonylla ollaan menossa. Viimeksi oon ollut Siljalla varmaan yli 15-20v sit.

Vierailija
37/73 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Linellä ihan oikeasti panostetaan ystävälliseen palveluun. Eikä tarvitse katsella & kuunnella venäjänkielisiä kylttejä /kuulutuksia, kuten Tallinkilla.

Vierailija
38/73 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon kielteisiä kokemuksia Siljalta. Me olemme matkustaneet kahdeksana viime kesänä Siljalla Helsingistä Tukholmaan ja olemme aina olleet tyytyväisiä. A-hytti on pieni, mutta onhan siinä ikkuna. Commodore-hytti kallis, mutta hyvä: miltei hotellihuoneen kokoinen, rauhallinen, kaunis ja valoisa.

Siljan ruotsinlaivoilla henkilökunta on pääosin suomalaista. Palvelu on aina ollut ystävällistä. Buffet on kehittynyt parempaan suuntaan, valikoimaa on vaikka kuinka sushista kasvisruokiin, lihasta jälkiruokakakkuihin ja etenkin alkupalat ihania.  Promenade on edelleen koko lailla ajanmukainen, remontin jälkeen leikkipaikat ja kaupatkin raikkaita.

Viking Linella olen viime vuosien aikaan mennyt Tukholmaan vain kerran. Gabriella tuntui sokkeloiselta ja sekavalta, A-hytti oli tosi pieni. Henkilökunta ystävällistä.

Tukholmaan suosittelen siis Siljaa, ainakin Helsingistä. Tallinnaan taas Viking Linea, XPRS on ihan siisti laiva, Tallinkin laivoilla henkilökunta on tylyä.

Olemme paljon matkustava perhe, joka risteilee pari kertaa vuodessa, mutta matkustaa muuten kauemmas. 

Vierailija
39/73 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme juuri helsinki-tukholma matkalta silja symphony laivalta. Meitä oli pojan perhe, kaksi poikaa (12 ja 17) ja minä mummi. Family hytti meren puolella. Hytissä kaksi kerrossänkyä ja avattava sohva, johon mahtuu 2 korkeintaan 120 cm lasta. Se oli siis liian lyhyt 12 vuotiaalle joka nukkui siinä poikittain. Laivan illallisbufee järkyttävän kallis 42,50 aikuiselta. Oli suorastaan ala-arvoinen. Kaukana ovat ajat kun "laivan seisova pöytä" oli todella täynnä erilaisia vaihtoehtoja ,jota teki mieli maistaa,salaatteja,kalaa,leikkeleitä,terriinejä. Nyt ei ollut kun vihreää salaattia josta voi itsekoota kurkun ja tomaatin kanssa?? mitä haluaa. Silliä(purkki) samallaisia kun saa kaupasta,mätiä,graavia lohta, joka maistui vanhalta ja savustettualohta. No menimme seuraavana päivänä syömää laivan italialaistyyppiseen ravintolaan. Ruokalista vaikutti lupaavalta,muttamutta. Oscarin leike kuiva kera pienen kasan uunissa ollutta perunamuusia. Kuha Waleska oli kuharulla .Tiedän kyllä miten se valmistetaan(keitetään voivalkoviinissä,ympärille perunalumi,päälle katkarapu kastike ja gratinoidaan uunissa) Ei olltu mainuttu, ettei ole original ohjeen mukaan tehty. Aamiaisella ei voinut syödä pekoonia, kun se oli paistettu mössöksi,munakokkeli maistui vanhalata.

Roskiksia ei tyhjennetty tukholmassa perilläolo aikana, vaan ne pursui koko loppumatkan lasten karkkipusseja. Kyllä on mennyt alaspäin laivojen palvelut. Tarjoiliatkin puhui bufeessa pelkkää englantia,ravintolassa ruotsia, Taisi olla viimeinen reissu tallinksiljan laivoilla, mutta vielä haluan kokeilla onko viiking laivat yhtä ala-arvoisia.

Vierailija
40/73 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeli60 kirjoitti:

Tulimme juuri helsinki-tukholma matkalta silja symphony laivalta. Meitä oli pojan perhe, kaksi poikaa (12 ja 17) ja minä mummi. Family hytti meren puolella. Hytissä kaksi kerrossänkyä ja avattava sohva, johon mahtuu 2 korkeintaan 120 cm lasta. Se oli siis liian lyhyt 12 vuotiaalle joka nukkui siinä poikittain. Laivan illallisbufee järkyttävän kallis 42,50 aikuiselta. Oli suorastaan ala-arvoinen. Kaukana ovat ajat kun "laivan seisova pöytä" oli todella täynnä erilaisia vaihtoehtoja ,jota teki mieli maistaa,salaatteja,kalaa,leikkeleitä,terriinejä. Nyt ei ollut kun vihreää salaattia josta voi itsekoota kurkun ja tomaatin kanssa?? mitä haluaa. Silliä(purkki) samallaisia kun saa kaupasta,mätiä,graavia lohta, joka maistui vanhalta ja savustettualohta. No menimme seuraavana päivänä syömää laivan italialaistyyppiseen ravintolaan. Ruokalista vaikutti lupaavalta,muttamutta. Oscarin leike kuiva kera pienen kasan uunissa ollutta perunamuusia. Kuha Waleska oli kuharulla .Tiedän kyllä miten se valmistetaan(keitetään voivalkoviinissä,ympärille perunalumi,päälle katkarapu kastike ja gratinoidaan uunissa) Ei olltu mainuttu, ettei ole original ohjeen mukaan tehty. Aamiaisella ei voinut syödä pekoonia, kun se oli paistettu mössöksi,munakokkeli maistui vanhalata.

Roskiksia ei tyhjennetty tukholmassa perilläolo aikana, vaan ne pursui koko loppumatkan lasten karkkipusseja. Kyllä on mennyt alaspäin laivojen palvelut. Tarjoiliatkin puhui bufeessa pelkkää englantia,ravintolassa ruotsia, Taisi olla viimeinen reissu tallinksiljan laivoilla, mutta vielä haluan kokeilla onko viiking laivat yhtä ala-arvoisia.

Niin unohdin mainita vielä että kokolysti maksoi meille ruokineen 784e ei varmasti ollut rahansa arvoinen matka.